• Anonym (Novellisten)

Noveller

Hej.

Jag älskar att skriva noveller och att läsa de. Jag har själv skrivit några och jag tänkte att vi kunde dela med oss av vårt intresse för noveller och kanske tipsa varandra om vart man kan lägga upp de.

• Svar på tråden Noveller
  • HasseA

Om jag personligen ska läsa noveller måste författaren veta skillnaden mellan de och dem, annars blir det för jobbigt att läsa. Om han sen kan skillnaden mellan var och vart också, vore det ju ännu bättre.

Och för att inte bara raljera, så vet jag att jag inte är ensam om att tycka att språket i noveller faktiskt är viktigt. En bra historia kan definitivt bli förstörd av ett dåligt skrivet språk, eller dålig kommatering, och liknande.

• KimLinnefeldt
    HasseA skrev 2020-06-08 08:44:26 följande:

Om jag personligen ska läsa noveller måste författaren veta skillnaden mellan de och dem, annars blir det för jobbigt att läsa. Om han sen kan skillnaden mellan var och vart också, vore det ju ännu bättre.

Och för att inte bara raljera, så vet jag att jag inte är ensam om att tycka att språket i noveller faktiskt är viktigt. En bra historia kan definitivt bli förstörd av ett dåligt skrivet språk, eller dålig kommatering, och liknande.

Ja, eller de som byter tempus hela tiden, eller som skriver hela novellen i ett enda långt stycke.

Själv har jag skrivit några noveller på sexnoveller.se, välkomna att läsa. Man kan söka på författaren.
  • KimLinnefeldt
    KimLinnefeldt skrev 2020-06-08 08:49:30 följande:
    Ja, eller de som byter tempus hela tiden, eller som skriver hela novellen i ett enda långt stycke.

Själv har jag skrivit några noveller på sexnoveller.se, välkomna att läsa. Man kan söka på författaren.
    Nej, sexnovell.se heter den.
  • KimLinnefeldt
    HasseA skrev 2020-06-08 10:54:28 följande:
    Nu har jag läst en. Den var trevlig!
    Tack! (Fast... "trevlig"... hm...)
  • Anonym (Sexnovell.se)
    KimLinnefeldt skrev 2020-06-08 10:56:59 följande:

Tack! (Fast... "trevlig"... hm...)

Ha ha ..förlåt men det var lite gulligt av hasse ändå ju!

Jag skriver aldrig, men gillar att läsa..måste läsa dina =)
Svar på tråden Noveller