• Anonym (Less)

    Avskyr min dotter

    Jag har en 5 åring med adhd. Inte omöjligt att det är fler diagnoser, men hon äter upp mig. Lyssnar inte på nånting, hånler åt mig, är otrevlig, slår och fuckar upp nattsömnen VARJE natt för sin lillasyster, tänker bara på sig själv. Hon har varit "hemsk" sen hon föddes, och jag känner ärligt talat inte att det finns nån kärlek kvar. När hon vaknar på morgonen vill jag bara att det ska bli kväll så jag slipper all skit med henne. Jag är ensamstående och orkar inte mer!! Spelar ingen roll hur arg jag blir, det är som att prata med en vägg. Hon åker in på sitt rum när det är som värst,men 30 sekunder efter hon kommer ut är det kaos igen! Hennes lillasyster som är 3 är mentalt smartare och förstår bättre. Vad ska jag göra????? Bvc säger "Det går över, läs 5 gånger mer kärlek". Det har varit ett helvete i 5 år och jag ser inte att det blir bättre, snarare värre varje JÄVLA dag....

  • Svar på tråden Avskyr min dotter
  • Drottningen1970
    Anonym (Less) skrev 2020-06-07 09:25:05 följande:

    Hur tycker du att din kommentar hjälper min situation? Att skuldbelägga mig för att jag skaffade ett till barn?


    Tja. Att vända blicken inåt och själv inse sin egen del av den uppkomna situationen kanske kan få dig att känna mer empati och mindre hat för en oskyldig femåring så på det viset kan det förhoppningsvis hjälpa. Det är ju trots allt du som vuxen som har ansvaret för er situation inte en oskyldig femåring som inte vare sig valt att få bli född, få ett funktionshinder, bli lämnad av sin pappa, få ett syskon etc. Barnet har noll kontroll övet situationen ni befinner er i. Ansvaret ligger 100% hos dig. Du måste se på ditt barn med helt andra ögon..
  • Anonym (Less)
    Drottningen1970 skrev 2020-06-07 15:09:58 följande:

    Snick snack. Jag förstår bättre vad TS pratar om än vad du har en jävla aning om.

    TS säger att hon hatar sitt barn att kärleken inte finns kvar. Det är INTE samma sak som att gå på knäna av trötthet, frustration sorg över situationen och allt annat som man kan känna i hennes situation. Barnet är fem år gammalt och TS beskriver hur hon har haft det såhär fruktansvärt i princip hela barnets liv. Ändå väljer hon att skaffa ett till barn fast hon inte orkar med det första.

    Självklart är TS negativa inställning till barnet en enormt stor bidragande faktor till att barnets beteendeproblem förvärras, men barnet är fortfarande bara FEM år. Det är jättelitet.

    Det är helt fantastiskt att det i ett sånt här forum ens är möjligt att utropa en mamma som hatar sin femåring som nån jävla hjälte. Obegripligt.

    Din egen inställning att livet med TS barn måste vara att vakna upp till ett helvete varje dag är förövrigt ocksÅ tämligen beklämmande.


    Du kan lämna denna tråd, du tillför inget mer än att du försöker få mig att må ännu sämre.
  • Anonym (Less)
    Drottningen1970 skrev 2020-06-07 15:09:58 följande:

    Snick snack. Jag förstår bättre vad TS pratar om än vad du har en jävla aning om.

    TS säger att hon hatar sitt barn att kärleken inte finns kvar. Det är INTE samma sak som att gå på knäna av trötthet, frustration sorg över situationen och allt annat som man kan känna i hennes situation. Barnet är fem år gammalt och TS beskriver hur hon har haft det såhär fruktansvärt i princip hela barnets liv. Ändå väljer hon att skaffa ett till barn fast hon inte orkar med det första.

    Självklart är TS negativa inställning till barnet en enormt stor bidragande faktor till att barnets beteendeproblem förvärras, men barnet är fortfarande bara FEM år. Det är jättelitet.

    Det är helt fantastiskt att det i ett sånt här forum ens är möjligt att utropa en mamma som hatar sin femåring som nån jävla hjälte. Obegripligt.

    Din egen inställning att livet med TS barn måste vara att vakna upp till ett helvete varje dag är förövrigt ocksÅ tämligen beklämmande.


    Jag lämnar denna tråd nu. Jag mår galet dåligt redan och sånt här kan jag inte med att läsa just nu. Tack ni som försökt komma med tips..
  • Drottningen1970
    Anonym (Less) skrev 2020-06-07 15:47:12 följande:

    Jag lämnar denna tråd nu. Jag mår galet dåligt redan och sånt här kan jag inte med att läsa just nu. Tack ni som försökt komma med tips..


    Snälla gå och titta på ditt barn med lite andra ögon. Hon är jätteliten och helt utlämnad och maktlös i sin tillvaro...världen helt obegriplig för henne och du är hennes allt.
  • viseversa
    Anonym (Less) skrev 2020-06-06 20:10:21 följande:
    Sen blir det inte bättre av att grannarna klagar på att hon springer. Hon är väldigt högljudd, springer inomhus hela tiden. Grannen under har tom ringt störningsjouren och hyresvärden flertalet gånger dagtid.. Det gör mig ännu mer stressad.. Det bidrar också till att jag tappar humöret, är ju rädd att vi till slut blir vräkta pga henne..
    man kan inte bli vräkt för att ett barn springer inne i lägenheten dagtid. Det räknar som normala ljud när man lever i ett flerfamiljshus så det behöver du itne oroa dig för. 
  • Anonym (Annika)

    Jag kanske borde förstå..

    har ett autistiskt barn som terroriserat sin syster i alla år. Det har varit totalt kaos. BUP kortis psykologer krävt hjälp kämpat som en gnu aspergercenter ADHD center gått alla utbildningar mm

    Jag hörde en mening i veckan ?jag överlever - men jag lever inte?. Den är så enormt sann.

    Jag har överlevt i alla år men inte levt. Samma barn är nu mycket äldre, snart vuxen och mer kaos än någonsin - så pass att vi har ingen kontakt alls och hen gör allt för att jag ska må så dåligt som möjligt. Många soc möten och utredningar senare så är det fortfarande ingenting som händer. barnet med många olika diagnoser (bla att hen inte kan skilja dröm ifrån verklighet alla gånger) kommer undan med alla sina enorma lögner. Helt tappat förtroendet för svensk psykvård. Den existerar inte..

    Idag efter väldigt många år av hot manipulation lögner mm så har jag valt att ha NOLL kontakt med mitt barn. Jag gav upp, slängde in handduken, för att få fortsätta överleva. För att inte krossas helt.

    Ditt barn är 5 år.. det finns fortfarande en chans att få hjälp.

    Att försöka sätta dig in i allt. Få stöd, avlastning mm.

    Diagnoser går inte över, det behövs ofta ?strategier?och att man som vuxen ändrar sitt tankesätt. Inte curla såklart men sätta rutiner, hålla fast vid rutiner, andas och gråta i badrummet när det blir för mycket. Även se till att stärka lillasyster.

    Och glöm inte bort sig själv...

  • SvenOlsson

    Jag hade övervägt att flytta till en lantlig miljö så att barnet kan få ut all sin energi genom utomhuslek. Det verkar vara populärt att hyra ut stugor och småhus nuförtiden, så det finns möjligheter även om en inte har råd att köpa hus.

    Själv bor jag i hyreslägenhet mitt i stan, men växte upp i lantlig villamiljö. För mig fanns det inget roligare än att leka i skogen så mycket jag kunde. Där kunde jag skrika och stoja hur mycket jag ville och de enda som stördes var fåglarna

  • Anonym (Line)

    En vän till mig är ensamstående med pappan ute ur bilden. Hon har två barn och båda barnen har autism + asperger samt autism + Adhd. Hon hade länge en stödperson, en kvinna dom kom hem till dom varje vecka och lekte med barnen, lagade mat, fixade och donade. Det verkade funka jättebra och min vän fuck avlastning varje vecka. Och barnen slapp åka någonstans. Kanske har din kommun något sånt stöd?

Svar på tråden Avskyr min dotter