• Snova

Ihopfällbart skötbord?

Vi har ett liiitet badrum och jag kom plötslit på att det borde väl finnas skötbord som står på ben/stativ men som är ihopfällbara? Som en strykbräda ungefär. Kollde runt lite på nätet men hittade inget, bara en badbalja på ungefär ett sådant stativ jag tänkt mig.

Någon som känner till något?

• Svar på tråden Ihopfällbart skötbord?
  • miss kitty

Ängel: ja, samt att man har ett badkar av rätt mått!
    ett sånt hade jag velat ha annars!

• Ängel82

miss kitty;
    jag fick faktiskt ta ett gammalt sånt badkars skötbord som min kille (han e 29) låg på när han var bebis för att hitta ett med rätt mått....det e ju tur att hans föräldrar e så sparsamma.
    Konstigt att de inte finns nästan några nya sådana som passar på badkar...

• miss kitty

Ängel: jodå, det finns flera varianter, men dom passar nya badkar. Vi har en funkislägenhet med väldigt smalt badkar a'la 40-tal och på det är de nya skötborden precis lite för stora - typiskt!

• Ängel82

miss kitty;
    okej, vi har oxå ett lite mindre badkar, ett som ska se gammalt ut med tassar o allt, så det är högre o smalare så där passar vårt perfekt.

• miss kitty

får rota lite i svärföräldrarnas gömmor för dom har sparat bebi-prylar vet jag!

• Ängel82

miss kitty;
    ja gör det man hittar många skatter där. tro mig.

• miss kitty

Vet du förresten vilket skötbord det är ni har? alltså vad modellen heter?
    det är ju inte omöjligt att det finns att få tag på än.

Det är en modell som mina föräldrar hade till mig som finns fortfarande och det är precis på håret att det inte passar. Men man kanske kan få låna hem ett, det kanske precis går att trycka dit...

• miss kitty

fast det flesta återförsäljare vill nog inte gärna sälja skötbord på öppet köp tror ni?

• Ängel82

tyvärr står det inget märke på den eftersom att det bara är en gallerställning men jag kan ju fråga svärmor vid tillfälle.

• Ängel82

miss kitty; annars kan du ju efterlysa ett badkarsskötbord som har typ 30 år på nacken..

Svar på tråden Ihopfällbart skötbord?