• Anonym (J)

    Jag gillar inte onani, är jag ovanlig?

    Jag är en 29 årig tjej som är gift. Saken är att jag näst intill aldrig har onanerat.

    Har testat med dildo och någon gång med fingrarna men jag tänder inte på det eller känner att det är skönt?!

    Min man tycker jag är väldigt unik som inte onanerar! Till exempel fingrna känner jag inte av och med dildo så känner jag ingen större lust, blir liksom inte våt.

    Om min man däremot kör dildon på mig blir jag väldigt upphetsad och våt och samma om han använder sina fingrar i mig.

    Är jag verkligen så udda som inte onanerar? Gör alla kvinnor det? :)

  • Svar på tråden Jag gillar inte onani, är jag ovanlig?
  • Anonym (Jag)

    Jag skulle inte må bra utan onani. Men vet om tjejkompisar som inte gör det då behovet inte finns. För mig var (och kanske fortfarande är) det ett sätt att lära känna min egen sexualitet.

  • Anonym (Lite udda)
    Anonym (J) skrev 2020-06-17 16:46:56 följande:

    Jag är en 29 årig tjej som är gift. Saken är att jag näst intill aldrig har onanerat.

    Har testat med dildo och någon gång med fingrarna men jag tänder inte på det eller känner att det är skönt?!

    Min man tycker jag är väldigt unik som inte onanerar! Till exempel fingrna känner jag inte av och med dildo så känner jag ingen större lust, blir liksom inte våt.

    Om min man däremot kör dildon på mig blir jag väldigt upphetsad och våt och samma om han använder sina fingrar i mig.

    Är jag verkligen så udda som inte onanerar? Gör alla kvinnor det? :)


    Jag tycker att det är rätt udda. Får du orgasm när ni har sex?
  • Anonym (J)
    Anonym (Lite udda) skrev 2020-06-17 18:42:58 följande:

    Jag tycker att det är rätt udda. Får du orgasm när ni har sex?


    Ja det får jag :)
  • Anonym (C)

    Jag onanerade sällan när jag var i ett förhållande pga kände inte behovet. Mer nu när jag är singel. Men det du skriver får mig att undra hur du gör när du onanerar? Du skriver om dildo och fingrar i dig. Stimulerar du inte klitoris?

  • Anonym (Karin)

    Gillar du inte onani så gör du fel. Betydligt enklare att få orgasm med exempelvis en vibrator än av sex med partnern, är min upplevelse.

  • Anonym (J)
    Anonym (C) skrev 2020-06-17 19:07:43 följande:

    Jag onanerade sällan när jag var i ett förhållande pga kände inte behovet. Mer nu när jag är singel. Men det du skriver får mig att undra hur du gör när du onanerar? Du skriver om dildo och fingrar i dig. Stimulerar du inte klitoris?


    Alltså jo det har jag provat, men är samma där. Det känns inte skönt när jag gör det på mig själv. Gör min man det under sex, då njuter jag.
  • Anonym (J)
    Anonym (Karin) skrev 2020-06-17 19:09:16 följande:

    Gillar du inte onani så gör du fel. Betydligt enklare att få orgasm med exempelvis en vibrator än av sex med partnern, är min upplevelse.


    Men känner att jag har inte behovet av att"lära mig" det heller. Känner liksom noll sug efter att onanera som sagt
  • Anonym (?)
    Anonym (J) skrev 2020-06-17 19:31:09 följande:

    Alltså jo det har jag provat, men är samma där. Det känns inte skönt när jag gör det på mig själv. Gör min man det under sex, då njuter jag.


    Onanerade du innan ni träffades, när du var singel? Nyfiken! :)
  • Anonym (Onanerare)

    Ja det är nog ovanligt! Jag har bra sex med mannen, flera gånger i veckan och han kan ge mig flera orgasmer i rad. Men jag gillar att tillfredsställa mig själv då och då också. Använder mig dock sällan av dildos, när jag onanerar är det mest klitorisstimulans som gäller. Använder lufttrycksvibrator ibland, den är guld, men annars mest fingrar. Jag gillar min stund för mig själv :)

  • Anonym (Karin)
    Anonym (J) skrev 2020-06-17 19:32:21 följande:

    Men känner att jag har inte behovet av att"lära mig" det heller. Känner liksom noll sug efter att onanera som sagt


    Du är väl inte en särskilt sexuell människa helt enkelt :)
  • New  Dawn

    Har onanerat mer tiden hare när jag inte kunnat ha sex men nu när jag får mycket skönt sex är onani helt onödigt och jag håller med dig. Jag själv inte kan komma i närheten av den njutning min man ger mig. Att inte onanera ger mig ett ökat sug dessutom.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Odd)

    Ja, du är udda men det är inget farligt att inte onanera.

  • Anonym (Älskar sex)

    Jag är uppväxt i en "fin" familj, där existerar inte onani eller sex överhuvudtaget.
    Barn kommer med storken, typ.
    Sex och onani är skamligt och det gör inte fina flickor.

    Idag är jag en tjej på 55 år som älskar sex, onanerar ofta och har gärna sex flera gånger per dag. Men det har tagit mig lång tid att komma hit. 

  • Anonym (Kalle)

    Tror inte du är ensam.
    Killar och män onanerar troligen till 100% eftersom kuken blir styv nästan automatiskt och ganska ofta när man är ung, det går liksom inte att låta bli.

    Kvinnor är nog lite annorlunda - många börjar onanera längre upp i åldern - och för många kvinnor är det helt enkelt inte så viktigt med sex. TS tillhör troligen en minoritet - men inte speciellt liten minoritet. Du har säkert gott sällskap...

  • Anonym (K)

    Ja, det är förmodligen väldigt ovanligt men inte för den skull onormalt.

  • Anonym (J)

    [quote=80471463][quote-nick]Anonym (?) skrev 2020-06-17 19:35:22 följande:[/quote-nihck]Onanerade du innan ni träffades, när du var singel? Nyfiken! :)[/quote]

    Nej det gjorde jag inte heller :)

  • Anonym (J)
    Anonym (Karin) skrev 2020-06-17 21:44:35 följande:

    Du är väl inte en särskilt sexuell människa helt enkelt :)


    Alltså jag älskar ju sexet med min man, gärna varje dag och vill ibland mer än han orkar (hehe) men tanken på onani tänder mig inte alls

    :)
  • Anonym (!)

    Ja det är nog inte så jättevanligt. Själv började jag onanerar vid 11 års åldern. Fick min första orgasm inte långt efter. Jag har ett väldigt aktivt sexliv med mig själv även fast jag har en man som är otroligt härlig att ha sex med.

Svar på tråden Jag gillar inte onani, är jag ovanlig?