• Anonym (Flintkonstnär)

    Är det här elakt egentligen?

    Min fästman har tappat en del hår. Det syns inte så tydligt rakt framifrån förutom att hårfästet är högt, men om man tittar på hans huvud ovanifrån om han tex. sitter ner och jag står bakom så syns det att han har en kal fläck mitt på knoppen så att säga där huvudet blir bakhuvud och en bit fram och bak i en slags ring.

    Han brukar raka huvudet men när det växer ut litegrann syns det. Jag tycker det är roligt att rita på den fläcken jag kan rita nytt hår skriva något rita en glad gubbe eller vad som helst. Han stör sig inte på det utan tycker mest jag är barnslig.

    När jag berättade detta för några andra var detta tydligen elakt. Bodyshaming, vet du inte hur känsligt detta kan vara, att det är lika illa som att kalla någon fet och nypa i fläsket osv osv. Även om hur hade det känts om du var flintig och  någon ritade på din flint? Är ju en helt annan grej tycker jag. Hår på huvudet är ju betydligt viktigare för oss än dem så det går inte att jämföra.

    Nu till min fråga? Är det så känsligt med att skoja lite om flintskallighet? Shameas en man genom det? Att rita någon på flinten är det ett övergrepp?

  • Svar på tråden Är det här elakt egentligen?
  • Anonym (X)

    Ja, det är det och nu är det jag som ringer polisen och anmäler detta! 

  • Anonym (Flintkonstnär)
    Anonym (X) skrev 2020-06-18 23:29:35 följande:

    Ja, det är det och nu är det jag som ringer polisen och anmäler detta! 


    Ja alltså jag fattar ju att jag inte kan rita på mäns flint random tex. på tåget. bara gå fram till någon som är flintig och rita på hans flint. Men på min egen fästman är det väl inget övergrepp??
  • Anonym (Lisa)

    Om din kille tycker det är ok, så är det ok, naturligtvis. Gör du det mot hans vilja, så är det elakt. 

  • Anonym (Jenny)

    Har en väninna som gick upp ganska mycket i vikt. Hennes sambo gjorde grisljud ibland när hon åt.. han tyckte det var kul, och även hon skrattade och låtsades att hon inte brydde sig! Men det gjorde hon egentligen..

  • Anonym (Flintkonstnär)
    Anonym (Jenny) skrev 2020-06-19 00:06:00 följande:

    Har en väninna som gick upp ganska mycket i vikt. Hennes sambo gjorde grisljud ibland när hon åt.. han tyckte det var kul, och även hon skrattade och låtsades att hon inte brydde sig! Men det gjorde hon egentligen..


    Det fattar jag skulle vara känsligt. Men är verkligen flintighet för män så jäkla känsligt att man inte får skoja om den?

    Jag vet ju att några skaffar pluggar eller tupé men oftast verkar de inte bry sig? Bara rakar det.

    Jag stör mig mer på hans flint än vad han stör sig på den. Det är lite därför jag ritar på den så fattar han att det är dags att raka huvudet igen. Själv bryr han sig minimalt verkar det som.

    Han kan skoja och säga men lämna min flint i fred eller att han skall polera den så att den lyser så att jag kan spegla mig i den. Inte det minsta känsligt. Jag fattar ju att det kanske är lite annorlunda för andra men tar verkligen någon kille illa upp om man skojar lite om hans flintskallighet eller påpekar det?


  • Anonym (Fiona)

    Jag tycker att det låter rätt elakt, men det är ju upp till din sambo om han är okej med det eller inte. Själv fattar jag inte hur man kan vilja göra narr av en person man säger sig älska? Det kanske är okej nån gång om man gör det med glimten i ögat, men att retas och ständigt peka ut skavanker på sin partner kommer nog sätta sina spår efter ett tag. 

  • sextiotalist

    Mitt ex hade den "humorn", först sjönk min självkänsla, sedan blev jag arg och sa ifrån. Jag upplevde det elakt, han tyckte sådant var roligt.

    Ja, jag tycker du är elak. Din sambos kommentarer visar att han inte uppskattar det, men du verkar inte bry dig utan pikar honom för att du tycker det är ok.

    Varför inte säga till honom att du tycker det är dags att raka sig?

  • Anonym (rrr)

    Det är väl din man som får säga vad han tycker, men du skriver att han tycker du är barnslig så antagligen är han väl inte så där väldigt road. 

    Hur ska du göra sen när flinten växer? Ska du rita allt större saker? Vad ritar du med, går det bort direkt när han duschar eller sitter det kvar flera dagar? 

    Egentligen är det inte alls schysst, oavsett vad man gör på någon annans kropp, utan att ha fått ett ok först. Vi kanske inte ska dra det så långt som att jämföra med att ha sex utan någons samtycke, men principen är egentligen densamma

    Det kanske inte ska ligga på honom att behöva säga nej (och framstå som tjurig i dina ögon) utan det kanske faktiskt är du som ska sluta med detta självmant, av respekt för att det är hans kropp. 

    (fast egentligen tror jag det här är en hittepå-tråd) 

  • Whitehorse1979

    OMG!

    Skäms kvinna.
    Jag tror egentligen inte att din sambo roas så mycket av det.
    Jag tycker att du är sjukt pinsam som ens skriver om det.
    Hade vi varit vänner hade jag sagt åt dig att sluta bete dig som en jäkla idiot.

  • annabellelee

    Övergrepp nej. Elakt och okänsligt? Ja. Även om man skrattar kan man bli sårad.

    Hoppas det är en trolltråd, för annars är du väldigt empatilös.

  • Anonym (I)
    Anonym (Jenny) skrev 2020-06-19 00:06:00 följande:

    Har en väninna som gick upp ganska mycket i vikt. Hennes sambo gjorde grisljud ibland när hon åt.. han tyckte det var kul, och även hon skrattade och låtsades att hon inte brydde sig! Men det gjorde hon egentligen..


    Det är ju frivilligt att äta för mycket , men TS kille tappar säkert inte hår frivilligt.
  • neverpreggo
    Anonym (I) skrev 2020-06-19 15:01:04 följande:
    Det är ju frivilligt att äta för mycket , men TS kille tappar säkert inte hår frivilligt.

    En viktuppgång kan även vara pga mediciner eller vara mer komplext än att det är svartvitt.


     


    ----------------------


    Ts. Har du slutat kasta bollar på flinten?

  • Morre
    Anonym (Fiona) skrev 2020-06-19 00:41:09 följande:

    Jag tycker att det låter rätt elakt, men det är ju upp till din sambo om han är okej med det eller inte. Själv fattar jag inte hur man kan vilja göra narr av en person man säger sig älska? Det kanske är okej nån gång om man gör det med glimten i ögat, men att retas och ständigt peka ut skavanker på sin partner kommer nog sätta sina spår efter ett tag. 


    Håller med.
  • Anonym (Flintkonstnär)
    neverpreggo skrev 2020-06-19 15:15:37 följande:

    En viktuppgång kan även vara pga mediciner eller vara mer komplext än att det är svartvitt.


     


    ----------------------


    Ts. Har du slutat kasta bollar på flinten?


    Det är pingisbollar. Så det är inte så att jag kastar basketbollar eller något sådant.
Svar på tråden Är det här elakt egentligen?