Värsta jag varit med om... hjälp
Vad ska jag säga till vår dotter? Allt är så upp och ner... borde vänta tills vi vet mer kanske...
Vad ska jag säga till vår dotter? Allt är så upp och ner... borde vänta tills vi vet mer kanske...
Han säger att han inte är perfekt och inte kan styra sina känslor och att det har blivit som ett missbruk att höras med henne att han inte vill men att han inte har styrkan att lägga ner med henne. Han menar att han är hundra procent säker på att barnet är hans och han kommer att hjälpa henne att lämna sin man ;( hur kan man göra såhär...
Tror inte att han vet men vet inte. Han kanske vet? Jag vill så gärna ta kontakt med honom men vet inte hur jag ska hitta dem. Hittade henne Fb men nu är hennes profil borta nu jätteskumt (??) och minns inte vad han heter. Går heller inte att söka upp folks nummer i Finland verkar det som? Förstår inte...!! De förstår knappt ens varandra. Hur ska de kunna ha barn tillsammans? Tydligen hade de hängt med varandra hela dagen efter och enligt hans kompis hade de sovit ihop hela natten. Är förbannad så jag kokar!
men du har fruns namn? Försök hitta henne på annat sätt än via Facebook?
Jag ska fråga... Minns bara hennes förnamn för hon har jättesvårt efternamn men vet inte om jag borde som någon annan här råder mig till.
Blir äcklad av hela historian också för grejen är att den här kompisen som jag har frågat har också fru och barn. De åkte på grabbresa och träffade dessa tjejer som var på möhippa. De hade tydligen hållit på under kvällen lite och sedan hade hon typ däckat i någon bastu och han hade hämtat henne för att så kallat hjälpa henne och sedan hade de ja ni fattar. Det äcklar mig det vidriga sättet. En jättefull yngre tjej. Han använder hela tiden snällhet som en ursäkt för att få äckla sig. Det här är inte den man jag känt! Jag kommer att säga till honom nu att han ska vara ute på måndag kväll
fick svar nu att jag är ett jäkla psycho som vill ta kontakt med dem och att den tjejen inte gjort något fel alls överhuvudtaget utan att det är min man som vill vara med henne och är jätte på henne och att han nu rakryggat gjort slut med mig och att jag ska sluta förstöra och lägga mig i tydligen...
Hon har tydligen fått ett ultimatum... antingen kontaktar hon och han lämnar eller så släpper hon detta och han stannar hos henne. Hans kompis hälsade tydligen från min man att om jag kontaktar hans tjej hörs vi inte igen.
Jag hoppas att du sparar allt han skriver, för det är viktigt att ha hela storyn om det blir krångligheter längre fram, tex hans små hot här.
Det är nog inte så viktigt att ha kontakt med henne just nu. Vänta tills efter barnet finns men om du kan, så kontakta hennes man. Det hade jag gjort oavsett min exmaken fåniga små hot. Om hon int kan kommunicera på de språk du kan heller så blir det nog inget vettigt samtal med henne. Hennes man kanske är bättre på tex engelska?
Jag tänker också på att om det är svårt att prata tillsammans, om hus, pengar, dottern osv, så be någon person som är lugn och stabil att vara med när ni pratar. Någon som kan hjälpa er att prata om det ni faktiskt behöver prata om. Risken är annars att du mest blir ledsen (kan inte tänka klart) och han börjar försvara sig, sitt handlande (att han inte kan tänka klart det vet vi redan) och då kan det bli så att man glömmer viktiga delar, tex hur man ska dela upp bankkonton och liknande.
Kanske har han en luddig bild av att du och dottern finns i ert hem och han bara ska kunna slinka in när han vill, träffa dottern och sen försvinna igen - vad vet jag - men det vore inte första gången jag hör något sånt i så fall. Jag vet fler än en som blivit tokförälskad medan de ff var i ett förhållande (både män och kvinnor) och de har liksom inte alls klarat av att hålla tankar om både den gamla och den nya relationen i huvudet samtidigt. Då har de tänkt ungefär så: att det "gamla" liksom bara skulle finnas där, medan de själva lattjade vidare med sitt nya liv - men så fungerar det sällan.
TS, du kan ladda ner skilsmässopappren från nätet (gå dock inte via någon av de där bluffsidorna som tar betalt för det du kan få gratis på myndigheternas sidor).
Eftersom ni har ett minderårigt barn har ni ju sex månaders betänketid innan skilsmässan går igenom, och om hans fokus bara är på den andra kvinnan vore det nog bra att avsluta med honom så snart det är möjligt.
Om du föreslår att ni ska skriva på pappren tillsammans kanske han vaknar upp och inser att han faktiskt måste ta ansvar för att avsluta på ett juste sätt med dig (och planera för hur boendeschema för er dotter skall se ut osv) istället för att bara drömma sig bort.
Som elalaroné skriver är det klokt att faktiskt tänka på din (och dotterns) framtid nu. Räkna tex på omdu kan ta över boendet själv eller om ni båda måste skaffa nytt.
Hur har helgen varit för dig,TS?