• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • Fundileraren
    Betrayed skrev 2020-07-16 23:08:13 följande:

Nu har jag gömt och stängt den lilla Fb- gruppen då vi nu är 20 personer!

Hej!!

Jag vill gärna vara med där sedan efter mitt besök hos bm..... blöder lite till och från och har ännu inte berättat för någon så vill gärna vänta med fb.... stämmer uträkningen så är jag i V8 på måndag.....

men blödning gör mig orolig.... är iväg på camping nu o var precis på toa ???? inga klumpar iaf....

Jag blödde jättemycket med Doreen I ungefär samma vecka ca 7-8 men ingenting med de andra 2 barnen. Hade ett missfall mellan barn nr 2-3.. men håller alla tummar att allt är ok trots detta
  • Garden800

Hej hoppar också in här.

Har plussat för första gången och är v7 nu.

Har letat runt som en tok på nätet för läsa om hur andra har det under sin graviditet då detta är helt nytt för mig och jag är först bland alla mina vänner! Hitta hit och har läst om era erfarenheter och upplevelser och känner igen mig så mycket.

Jag vill gärna gå med i den hemliga gruppen.

Bf 11/3-21spännande och livrädd på samma gång.

• Liso001

Jag vaknade i förgår natt med blod i hela sängen (v.6).

Blödde lite mer under dagen men bara fram till eftermiddagen. Inga klumpar, ljust blod. Ingen (fysisk) smärta. Ringde gynakuten som misstänkte missfall och sa att jag skulle blöda i 1-2 veckor till samt ha smärtor. Jag blödde dock inte mer och har inte haft några smärtor. Ringde därför igår igen men fick svaret att de inte ville göra någon kontroll ?om vi ska göra kontroll på alla kvinnor som troligtvis fått missfall skulle vi inte göra annat om dagarna? och så sa hon till mig att ?lev som om du är gravid och ta ett nytt graviditetstest om 3 veckor?.

Jag böev helt förkrossad! Inte bara sorgen av ett ev missfall utan också ett fruktansvärt nonchalant bemötande och noll empati. Ska jag gå omkring i 3 veckor i ovisshet??

Ringde också alla privata kliniker men pga semesterstängt är de inte tillbaka förens i mitten av augusti :(

• Undrandee

Fler som har ett hemskt humör?? Tycker mitt blir värre och värre! Speciellt nu när mannen har semester och det är corona tider och man är typ "fast" hemma med varann oftast! Hjälp vad jag kan tända till på 5 sekunder för ingenting...

• amandakollb
    Liso001 skrev 2020-07-18 09:08:05 följande:

Jag vaknade i förgår natt med blod i hela sängen (v.6).

Blödde lite mer under dagen men bara fram till eftermiddagen. Inga klumpar, ljust blod. Ingen (fysisk) smärta. Ringde gynakuten som misstänkte missfall och sa att jag skulle blöda i 1-2 veckor till samt ha smärtor. Jag blödde dock inte mer och har inte haft några smärtor. Ringde därför igår igen men fick svaret att de inte ville göra någon kontroll ?om vi ska göra kontroll på alla kvinnor som troligtvis fått missfall skulle vi inte göra annat om dagarna? och så sa hon till mig att ?lev som om du är gravid och ta ett nytt graviditetstest om 3 veckor?.

Jag böev helt förkrossad! Inte bara sorgen av ett ev missfall utan också ett fruktansvärt nonchalant bemötande och noll empati. Ska jag gå omkring i 3 veckor i ovisshet??

Ringde också alla privata kliniker men pga semesterstängt är de inte tillbaka förens i mitten av augusti :(

vad tråkigt att höra :(( men det behöver inte betyda missfall! du skulle inte kunna få ta två hcg-prov och se om det ökar? 
  • Liso001
    amandakollb skrev 2020-07-18 12:28:04 följande:

vad tråkigt att höra :(( men det behöver inte betyda missfall! du skulle inte kunna få ta två hcg-prov och se om det ökar? 

Tror du?? Du menar vanliga graviditetstest?

Jag försökte få komma in på kontroll och lämna prover eller göra vul men de sa bara att de inte gör sånt. :/

Är lite hoppfull för har kvar vissa symtom såsom illamåendet och ömma bröst men samtidigt vågar jag inte hoppas.
  • amandakollb
    Liso001 skrev 2020-07-18 12:35:31 följande:

Tror du?? Du menar vanliga graviditetstest?

Jag försökte få komma in på kontroll och lämna prover eller göra vul men de sa bara att de inte gör sånt. :/

Är lite hoppfull för har kvar vissa symtom såsom illamåendet och ömma bröst men samtidigt vågar jag inte hoppas.

Nej ingen idé att testa gravtest tror jag då de kommer ge utslag rätt länge efter missfall, tänker blodprov så man kan kolla hcg-nivå som man tar med två dagars mellanrum för att se att det fördubblas som det ska :)

Åh förstår att det är jobbigt :(( du kanske får avvakta och se vad som händer, men om du får ont eller blöder jättemycket borde du ringa till vården igen. Håller tummarna att allt är ok <3
  • Ronjas88

Jag känner oro över att ha sex och få orgasm.

Vet att jag är fjantig men blödde varje gång efter sex förra graviditeten som slutade i MA v12. Hur tänker ni? Har ni börjat blöda efter sex?

• Undrandee
    Ronjas88 skrev 2020-07-18 17:45:11 följande:

Jag känner oro över att ha sex och få orgasm.

Vet att jag är fjantig men blödde varje gång efter sex förra graviditeten som slutade i MA v12. Hur tänker ni? Har ni börjat blöda efter sex?

Jag är nojjig att ha sex såhär i början. Vet inte varför. Har aldrig blödit efter sex när jag varit gravid, men hela grejen känns bara konstig.
  • Undrandee
    ensamärstark skrev 2020-07-17 21:41:27 följande:

Har du kollat 1177 mina värden kom in där :)

Ja jag har kollat, men står ingenting :/ konstigt att du kunde se, men inte jag
Svar på tråden BF mars 2021