• Anonym (Anonym)

    Vill hon mer än bara sex

    Hej

    Behöver lite råd.

    (Det blir ett långt inlägg för att förklara)

    Det finns en tjej, som jag känt under flera år. Hon är släkt med en polare. Så det faller sig naturligt att vi träffas några gånger per år.

    Jag har dem senaste 4 åren, varit väldigt intresserad av henne.

    Jag framförde detta lite ?halvt? per sms för tre år sedan. Jag fick då ett svar med:

    Det är jättefint av dig att du skriver så, men jag gillar vår vänskapsrelation vi har och vill inte gå längre än så, låter kanske lite hårt men vill bara du ska veta?

    Jag försökte efter detta. Att släppa henne. Men det har aldrig riktigt gått.

    För två år sedan. Inledde hon en KK relation under några tillfällen. Med en bekant till mig.

    Jag blev riktigt sur på detta. Då det indirekt skedde framför ögonen på mig. Trots att hon visste vad jag kände.

    Denna relation är nu avslutad, sedan något år.

    Under midsommarhelgen. Försökte jag undvika att tänka så mycket på mina känslor för henne. Trots att vi var på samma tillställning under tre dagar.

    Men på midsommarafton. Slutade det med att hon ville följa med hem till mig.

    Vi tog något glas o pratade. Där hon frågade om jag varit sur på henne. Pga av killen o kk relationen.

    Jag svarade då ärligt. Att ja, det har inte känts bra. Då jag anser att killen du träffade är ?white trash? och du är värd något mycket bättre.

    Efter några drinkar. Slutade det med sex under flera timmar. Även på morgonen, dagen efter.

    På morgonen var vi påväg att börja dagen med ett nakenbad. Men fick avbryta lite abrupt då hennes grannar var utanför.

    Hon åkte hem till sig. Och vi hördes inte mera den dagen.

    Dagen efter det, skickar jag ett sms o frågade hur hennes dag såg ut. Hur länge hon skulle vara kvar på den plats vi befann oss. Och att det vore kul att hitta på något.

    Fick svar att hon inte riktigt visste. Men att hon skulle höra av sig när hon visste mera.

    Fick inget svar.

    Vi sågs under några min. Precis innan hon skulle åka hem. Men då det var andra vänner med. Så pratade vi inget om vad som hänt eller dyl.

    På kvällen skickade jag ett nytt sms. Och tackade för en trevlig helg. Frågade om hon hade kommit hem ordentligt. Och att oavsett bus eller ej på fredagen. Så hade det varit trevligt att kunnat prata lite mera.

    Fick då svar: Ja jag kom hem ordentligt. Tack själv. Det var en trevlig midsommar.

    Så till frågan.

    Vad ska jag göra ?

    Jag vill ju så mycket mera än bara ha sex med henne.

    Missförstå mig rätt. Såklart jag vill fortsätta ha sex, om det är så.

    Men jag vill ju som sagt så mycket mer.

    Men hon har ju tidigare klargjort att hon inte är intresserad.

    Så varför hoppar hon i säng med mig ?

    One night stand. OK men borde hon/vi inte ha klargjort detta lite mera innan. Eller efter.

    Jag vill ju inte var för PÅ. Och börja tjata eller fråga om saker.

    Men vill inte heller att det rinner ut i sanden.

    Hur ska jag gå vidare ?

  • Svar på tråden Vill hon mer än bara sex
  • Krafs
    Fjäril kär skrev 2020-06-25 11:03:06 följande:
    Eller så är hon faktiskt totalt ointresserad och var helt enkelt fyllekåt och han var tillgänglig. End of story.
    Om man helt bortser från kontextet, javisst. Men har du läst hur han har beskrivit deras relation?

    Förmodligen vill hon inget mer, men om hon vill det, så är "vara på"-approachen förmodligen helt fel, givet hur han beskriver henne.
  • Anonym (Yyy)

    Hade jag legat med en kille och han hade kallat det för bus hade jag i alla fall tappat lusten totalt.

  • Fjäril kär
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-25 12:09:21 följande:

    Så kan det absolut vara. Men vore bra att få det bekräftat.

    Har dock en känsla av att hon inte är totalt ointresserad. Möjligen inte intresserad av något mer än vänner o sex just nu.

    Jag känner henne sedan länge, Och vi har hittat på mycket kul tillsammans. Känslan, dialogen, blickarna, lätta beröringar osv. känner jag borde innebära något. Men nödvändigtvis inte mera än friend whit benefits.

    Men jag kommer gå på tidigare råd. Avvakta tills vi ses igen, och se hur det känns eller vad som händer då.


    Hon har ju redan bekräftat det genom att hon inte gav något gensvar på dina sms.

    Har man redan haft sex är det liksom försent att spela svårfångad etc.

    Hon kan vara attraherad men inte intresserad.

    Det kan till och med vara så att hon ångrar sig och skäms och därför inte ger dig mer än neutrala svar.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Yyy) skrev 2020-06-25 12:32:15 följande:

    Hade jag legat med en kille och han hade kallat det för bus hade jag i alla fall tappat lusten totalt.


    Kanske var lite dumt formulerat.

    Tanken var nog att försöka få det låta lite oskyldigt o neutralt. Istället för att direkt börja prata om sex och en grym natt.

    Men möjligen hade det varit bättre. Men svårt att påverka nu
  • Anonym (Tänk efter lite)
    Anonym (Yyy) skrev 2020-06-25 12:32:15 följande:
    Hade jag legat med en kille och han hade kallat det för bus hade jag i alla fall tappat lusten totalt.
    Tänkte precis samma, men ville inte påpeka det. Fast det stämmer SÅ bra. Bus och busiga killar är tyvärr inte så sexigt. Om man vill nämna sex, kalla det för vad det är.
  • Anonym (Dimridå)
    Anonym (Yyy) skrev 2020-06-25 12:32:15 följande:

    Hade jag legat med en kille och han hade kallat det för bus hade jag i alla fall tappat lusten totalt.


    Tur för er tjejer att vi killar inte är lika kinkiga. En tjej söker "bus". Hon är riktigt attraktiv, söt och kurvig. Tappar verkligen inte lusten för att hon söker "bus" Flört
  • Anonym (Tänk efter lite)
    Anonym (Dimridå) skrev 2020-06-25 15:13:07 följande:
    Tur för er tjejer att vi killar inte är lika kinkiga. En tjej söker "bus". Hon är riktigt attraktiv, söt och kurvig. Tappar verkligen inte lusten för att hon söker "bus" Flört
    Så det är bara utseendet du går efter.
  • Anonym (Dimridå)
    Anonym (Tänk efter lite) skrev 2020-06-25 16:39:18 följande:
    Så det är bara utseendet du går efter.
    Är det?
  • Anonym (Tänk efter lite)
    Anonym (Dimridå) skrev 2020-06-25 18:14:47 följande:
    Är det?
    Ja du nämner attraktiv, söt och kurvig. Inte intelligent, rolig och söt.
  • Anonym (Dimridå)
    Anonym (Tänk efter lite) skrev 2020-06-25 19:23:04 följande:
    Ja du nämner attraktiv, söt och kurvig. Inte intelligent, rolig och söt.
    Eftersom jag bara sett henne på en dejtsajt, så är det mest utseendet jag har att gå efter.
  • Anonym (Tänk efter lite)
    Anonym (Dimridå) skrev 2020-06-25 21:59:46 följande:
    Eftersom jag bara sett henne på en dejtsajt, så är det mest utseendet jag har att gå efter.
    Ts är kompis med den här tjejen sedan flera år tillbaka, så det handlar inte om nätdejtande. Ska dock sluta vara OT nu.

    Hoppas att det går bra för dig TS och att du inte skrivit.
  • Anonym (Dimridå)
    Anonym (Tänk efter lite) skrev 2020-06-25 22:13:00 följande:
    Ts är kompis med den här tjejen sedan flera år tillbaka, så det handlar inte om nätdejtande. Ska dock sluta vara OT nu.

    Hoppas att det går bra för dig TS och att du inte skrivit.
    Som sagt, det är tur för tjejer att vi killar inte är lika kinkiga. En tjej som använder ordet "bus", är inte körd hos en kille. Oavsett om vi känner henne eller inte.
  • Pinotage
    Anonym (Yyy) skrev 2020-06-25 12:32:15 följande:

    Hade jag legat med en kille och han hade kallat det för bus hade jag i alla fall tappat lusten totalt.


    Hmm - intressant .... Är det bättre att säga jag tänker knulla dig hårt i röven ...?


    Jag bara undrar - är inte ute efter att starta en debatt - är bara nyfiken. 


    Trodde att bus var en liten oskyldig omskrivning för sex.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Tänk efter lite) skrev 2020-06-25 22:13:00 följande:

    Ts är kompis med den här tjejen sedan flera år tillbaka, så det handlar inte om nätdejtande. Ska dock sluta vara OT nu.

    Hoppas att det går bra för dig TS och att du inte skrivit.


    Anonym (Tänk efter lite) skrev 2020-06-25 19:23:04 följande:

    Ja du nämner attraktiv, söt och kurvig. Inte intelligent, rolig och söt.


    Hmm vet inte vart du fick det ifrån.

    Jag skrev:

    omtänksam, trevlig, social, bra med barn, driven, målmedveten med jobb o dyl. Söt, snygg. Har liknande intressen. En rejält tjej med andra ord.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Tänk efter lite) skrev 2020-06-25 22:13:00 följande:

    Ts är kompis med den här tjejen sedan flera år tillbaka, så det handlar inte om nätdejtande. Ska dock sluta vara OT nu.

    Hoppas att det går bra för dig TS och att du inte skrivit.


    Precis.

    Jag har känt henne i kanske 12 år. Och varit intresserad i ca 4.

    Tack.

    Nej. Jag avvaktar tills vi ses. Så får vi se vad som händer :)
  • Anonym (Anonym)
    Pinotage skrev 2020-06-25 23:01:23 följande:

    Hmm - intressant .... Är det bättre att säga jag tänker knulla dig hårt i röven ...?

    Jag bara undrar - är inte ute efter att starta en debatt - är bara nyfiken. 

    Trodde att bus var en liten oskyldig omskrivning för sex.


    Alla har tydligen olika uppfattningar om ordet bus. Jag försökte som du är inne på, att använda ett mera neutralt/oskyldigt ord.
  • Anonym (Yyy)
    Pinotage skrev 2020-06-25 23:01:23 följande:

    Hmm - intressant .... Är det bättre att säga jag tänker knulla dig hårt i röven ...?

    Jag bara undrar - är inte ute efter att starta en debatt - är bara nyfiken. 

    Trodde att bus var en liten oskyldig omskrivning för sex.


    Nej, det hade jag också blivit avtänd av, då det inte är något som jag håller på med i sexväg. Men en tjej som gillar det hade nog inte misstyckt.

    Använd det ord som du faktiskt menar.

    Jag gillade att ha sex med dig : Låter rimligt.

    Jag gillade att knulla dig hårt i röven: Ja, om det var det som hände och du vet att tjejen går igång på det.

    Jag gillade att busa med dig: Låter som något som man sysslar med på fritids.

    Jag höll på att ligga med en kille en gång tills han sa; Jag vill älska med dig. Det var helt fel kommentar eftersom att det inte hade med att älska att göra. Jag ville ligga med honom. Hade han sagt det hade jag gärna legat med honom. Nu valde jag att skicka hem honom olegad istället.
  • Anonym (Dimridå)
    Anonym (Yyy) skrev 2020-06-26 10:49:58 följande:
    Nej, det hade jag också blivit avtänd av, då det inte är något som jag håller på med i sexväg. Men en tjej som gillar det hade nog inte misstyckt.

    Använd det ord som du faktiskt menar.

    Jag gillade att ha sex med dig : Låter rimligt.

    Jag gillade att knulla dig hårt i röven: Ja, om det var det som hände och du vet att tjejen går igång på det.

    Jag gillade att busa med dig: Låter som något som man sysslar med på fritids.

    Jag höll på att ligga med en kille en gång tills han sa; Jag vill älska med dig. Det var helt fel kommentar eftersom att det inte hade med att älska att göra. Jag ville ligga med honom. Hade han sagt det hade jag gärna legat med honom. Nu valde jag att skicka hem honom olegad istället.
    Ja, det är tur för kvinnor att vi män har överseende med saker. Allt måste inte vara perfekt. Råkar en man säga nåt lite fel, så är det över.
    En kvinna har större svängrum där.
  • Anonym (Oups)
    Anonym (Yyy) skrev 2020-06-26 10:49:58 följande:
    Nej, det hade jag också blivit avtänd av, då det inte är något som jag håller på med i sexväg. Men en tjej som gillar det hade nog inte misstyckt.

    Använd det ord som du faktiskt menar.

    Jag gillade att ha sex med dig : Låter rimligt.

    Jag gillade att knulla dig hårt i röven: Ja, om det var det som hände och du vet att tjejen går igång på det.

    Jag gillade att busa med dig: Låter som något som man sysslar med på fritids.

    Jag höll på att ligga med en kille en gång tills han sa; Jag vill älska med dig. Det var helt fel kommentar eftersom att det inte hade med att älska att göra. Jag ville ligga med honom. Hade han sagt det hade jag gärna legat med honom. Nu valde jag att skicka hem honom olegad istället.
    Jösses det var lågt om jag hade varit dig TS så hade jag inte brytt mig om detta råd överhuvudtaget.

    Tänk istället så här TS om hon är något att hänga i julgranen så ska det Inte falla på sådant, finns det något så kommer det och skulle det icke bliva något pga några enkla felvalda ord är det ändå inget att bygga på då kommer det ändå hela tiden att vara fel i ett förhållande och gud bevara mig för sådana fruntimmer
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Oups) skrev 2020-06-26 15:09:34 följande:

    Jösses det var lågt om jag hade varit dig TS så hade jag inte brytt mig om detta råd överhuvudtaget.

    Tänk istället så här TS om hon är något att hänga i julgranen så ska det Inte falla på sådant, finns det något så kommer det och skulle det icke bliva något pga några enkla felvalda ord är det ändå inget att bygga på då kommer det ändå hela tiden att vara fel i ett förhållande och gud bevara mig för sådana fruntimmer


    Ingen fara :)

    Jag har släppt den här tråden lite nu.

    Den spårade ut lite på slutet.

    Jag fick bra råd i början. Och kvarhåller, att jag kommer ligga lite lågt tills vi ses igen. Så får vi se vad som händer.

    Var det bara sex. Så är det helt OK. Bara jag får den infon, så jag kan acceptera det och gå vidare.

    Hoppas naturligtvis att det ska vara något mera.
Svar på tråden Vill hon mer än bara sex