• Anonym (K)

    orosanmälan

    Det spelar ingen roll att dottern slutar om två dagar, fsk har skyldighet att anmäla om de misstänker något, det måste inte ens vara en stark misstanke, och det är inte deras plats att prata extra med ditt barn för att försöka reda ut vad som egentligen har hänt, det ska de absolut inte lägga sig i utan helt överlåta utredningen till soc. Självklart ska rektorn lyssna på personalen, oavsett om de är nya eller har jobbat länge på samma plats.

    Och jag tror att ditt barn inte vågar prata med dig om vad som sagts för att hen mycket väl vet vad det handlar om men att hen inte trodde att det skulle bli så stort som det är nu. Du behöver inte känna dig ett dugg kränkt, av ett barn(!), för att hen råkat göra som barn kan råka göra, dvs babbla om saker som kan missförstås av omgivningen. Ta några djupa andetag och lita på att soc kan sköta sitt jobb så kommer det här snart att vara ur världen.

  • Anonym (K)
    Anonym (Krossad mamma) skrev 2021-12-19 14:03:42 följande:

    Hej!

    Det var akut orosanmälan.

    Då behöver skydda vår dotter. Herregud!!!

    Vi var chockad och kan inte tro när soc ringde oss. Vi har aldrig gjort illa vår dotter. Vi väntar hemma att vår dotter ska komma hem den 9 december 2021 men hon kommer inte hem. Det var soc som ringde...

    Den 10, nästa dag träffade vi två damer av soc ...berätta att det är våld hemma, jag har slagit henne, pappan med...som vi har aldrig gjort...då fick vi advokaten...tills nu utredningen pågår. Vi är väldigt ledsna att hon bor på jourhemmet. Hon förstår inte vad hon har gjort och konsekvenser. Det är väldigt jobbigt när man inte vet när det blir färdig...Jag är slut.


    Åter ett fall där man undrar om nån av dem verkligen lyssnar på barnet?? Försöker få fram detaljer, be henne visa hur t ex. Det borde snabbt visa att det handlar om missförstånd.
Svar på tråden orosanmälan