• BaeBinkie

    Åh kan inte ungen komma ut snart - gnälltråd för oss som väntar på vårt sommarbarn

    Väntar mitt andra barn med bf sista augusti - Och längtar SÅ tills ungen är klar och ska komma ut! DET ÄR SÅ VARMT! 32 grader i Sthlm idag :D

  • Svar på tråden Åh kan inte ungen komma ut snart - gnälltråd för oss som väntar på vårt sommarbarn
  • avigmaria
    lellebecca78 skrev 2020-07-23 19:47:49 följande:

    Oj! Har det gått snabbt tidigare förlossningar tidigare också? Skönt att höra att allt gick bra, och stort grattis till bebisen!


    Tidigare förlossningar betydligt mer "normala", typ 12 h respektive 3 h :)
  • avigmaria
    barntokiggg skrev 2020-07-23 21:44:17 följande:

    Grattis till den lilla!! Första barnet eller har du fått fler?


    Nej detta är tredje och sista ungen jag klämmer ut! :)
  • liloma

    Nä nu börjar jag bli less och uttråkad på att vänta! Och ändå är det en månad kvar till Bf.... hur ska detta gå!?
    Orkar inte göra för mycket pga trött och otymplig, plus de flesta jag känner är iväg på semester och dessutom corona på det - vill inte åka tunnelbana i onödan etc. 
    Svårt att sova - får ont i kroppen och måste vila ibland flera gånger om dagen trots att jag inte gör mycket.

    Visst är det mysigt att vara gravid, också, men nu börjar jag faktiskt bli less!

    Gnäll gnäll - men detta känns som rätt forum att få gnälla i!
    Hur mår ni andra? :)

  • velig13
    liloma skrev 2020-07-29 17:01:27 följande:

    Nä nu börjar jag bli less och uttråkad på att vänta! Och ändå är det en månad kvar till Bf.... hur ska detta gå!?

    Orkar inte göra för mycket pga trött och otymplig, plus de flesta jag känner är iväg på semester och dessutom corona på det - vill inte åka tunnelbana i onödan etc. 

    Svårt att sova - får ont i kroppen och måste vila ibland flera gånger om dagen trots att jag inte gör mycket.

    Visst är det mysigt att vara gravid, också, men nu börjar jag faktiskt bli less!

    Gnäll gnäll - men detta känns som rätt forum att få gnälla i!

    Hur mår ni andra? :)


    Två och en halv vecka kvar tils planerat snitt. Det är tungt och lite varannan dag läge. Ibland sänkt
  • Lili158
    liloma skrev 2020-07-29 17:01:27 följande:

    Nä nu börjar jag bli less och uttråkad på att vänta! Och ändå är det en månad kvar till Bf.... hur ska detta gå!?

    Orkar inte göra för mycket pga trött och otymplig, plus de flesta jag känner är iväg på semester och dessutom corona på det - vill inte åka tunnelbana i onödan etc. 

    Svårt att sova - får ont i kroppen och måste vila ibland flera gånger om dagen trots att jag inte gör mycket.

    Visst är det mysigt att vara gravid, också, men nu börjar jag faktiskt bli less!

    Gnäll gnäll - men detta känns som rätt forum att få gnälla i!

    Hur mår ni andra? :)


    Håller helt med.. så trött på detta, otymplig, sover dåligt, trött, inga kläder som passar hahah.. 20dagar kvar i bästa fall..
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-07-29 17:01:27 följande:

    Nä nu börjar jag bli less och uttråkad på att vänta! Och ändå är det en månad kvar till Bf.... hur ska detta gå!?

    Orkar inte göra för mycket pga trött och otymplig, plus de flesta jag känner är iväg på semester och dessutom corona på det - vill inte åka tunnelbana i onödan etc. 

    Svårt att sova - får ont i kroppen och måste vila ibland flera gånger om dagen trots att jag inte gör mycket.

    Visst är det mysigt att vara gravid, också, men nu börjar jag faktiskt bli less!

    Gnäll gnäll - men detta känns som rätt forum att få gnälla i!

    Hur mår ni andra? :)


    Men samma här! Fyfan va tjock o tung ja känner mig. Ful oxå. Två veckor kvar. Men går säkert över tiden. Känner mig oförberedd på förlossningen oxå. Borde öva mer på andning o har ångest för att jag känner mig så icke påläst. Gnäll gnäll haha :p
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • liloma
    Lili158 skrev 2020-07-29 18:45:14 följande:

    Håller helt med.. så trött på detta, otymplig, sover dåligt, trött, inga kläder som passar hahah.. 20dagar kvar i bästa fall..


    Jooosen skrev 2020-07-29 21:46:36 följande:

    Men samma här! Fyfan va tjock o tung ja känner mig. Ful oxå. Två veckor kvar. Men går säkert över tiden. Känner mig oförberedd på förlossningen oxå. Borde öva mer på andning o har ångest för att jag känner mig så icke påläst. Gnäll gnäll haha :p


    Heja oss! Vi får kämpa på och stå ut sista tiden.....! Och fortsätta gnälla med all rätt :p
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-07-30 14:54:54 följande:

    Heja oss! Vi får kämpa på och stå ut sista tiden.....! Och fortsätta gnälla med all rätt :p


    Sant! Snart får vi vår belöning!
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-07-30 15:35:06 följande:

    Sant! Snart får vi vår belöning!


    Ja:) vad är det för liten filur där inne!?
  • velig13

    Hur går det för alla gnälliga medsystrar?

    Hur får ni tiden att gå undrar jag? Jag tycker tiden sniglar sig fram. Orken är på bottennivå och eventuella projekt man tänker att man ska orka med skjuts upp. Jag har exakt två veckor kvar till planerat kejsarsnitt vilket är skönt för man har iaf ett datum att förhålla sig till.

  • Jooosen
    velig13 skrev 2020-08-03 15:54:54 följande:

    Hur går det för alla gnälliga medsystrar?

    Hur får ni tiden att gå undrar jag? Jag tycker tiden sniglar sig fram. Orken är på bottennivå och eventuella projekt man tänker att man ska orka med skjuts upp. Jag har exakt två veckor kvar till planerat kejsarsnitt vilket är skönt för man har iaf ett datum att förhålla sig till.


    Gokväll! Är inne på ensiffrigt till bf nu, 9 dagar. Men har en stark känsla av att gå över en del :(. Är sjukt rädd inför förlossningen men nu börjar jag ändå känna att det är nog haha.... jag försöker träffa mkt vänner nu och så. Vilar en del och fixar det sista. Vad fyller du dagarna med? Skönt att ha ett slutdatum iallafall. Vilken dag är du inne på nu? Jag är på 38+4!
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Snurranfian

    Jag har 46 dagar till BF nu och mår inte nå vidare. Kontant spänd mage, sammandragningar, tryck nedåt, kissnödig, foglossning, svårt att sova. Ugh! BM kunde inte ens palpera magen igår då den är för spänd. Om det är samma om 2 v måste hon kika med UL för att se att huvudet är nedåt.

    Gjorde tillväxtul för 1.5 v sedan och då låg den på +19,4%.

    Tiden sniglar sig fram.

    Kram på er andra som kämpar!

  • velig13
    Jooosen skrev 2020-08-04 17:42:30 följande:

    Gokväll! Är inne på ensiffrigt till bf nu, 9 dagar. Men har en stark känsla av att gå över en del :(. Är sjukt rädd inför förlossningen men nu börjar jag ändå känna att det är nog haha.... jag försöker träffa mkt vänner nu och så. Vilar en del och fixar det sista. Vad fyller du dagarna med? Skönt att ha ett slutdatum iallafall. Vilken dag är du inne på nu? Jag är på 38+4!


    Vilar och fixar bebissaker, har börjat baka och göra glass, med blåbär! Mums !

    Är på 36+6 , bebisar plockas helst ut efter 38+ vid planerat snitt.

    Jo nu är det nog!
  • liloma
    velig13 skrev 2020-08-03 15:54:54 följande:

    Hur går det för alla gnälliga medsystrar?

    Hur får ni tiden att gå undrar jag? Jag tycker tiden sniglar sig fram. Orken är på bottennivå och eventuella projekt man tänker att man ska orka med skjuts upp. Jag har exakt två veckor kvar till planerat kejsarsnitt vilket är skönt för man har iaf ett datum att förhålla sig till.


    Ja, orken är inte på topp! Inatt vaknade jag 5 av den lilla som låg och sparkade och levde loppan. Drömde även att jag hade värkar!
    Jobbar min sista dag på fredag, tre veckor kvar till BF. Jag och sambon har bokat en natt på hotell i helgen, det blir sista "semestern" bara vi på lång tid! 
    Jooosen skrev 2020-08-04 17:42:30 följande:
    Gokväll! Är inne på ensiffrigt till bf nu, 9 dagar. Men har en stark känsla av att gå över en del :(. Är sjukt rädd inför förlossningen men nu börjar jag ändå känna att det är nog haha.... jag försöker träffa mkt vänner nu och så. Vilar en del och fixar det sista. Vad fyller du dagarna med? Skönt att ha ett slutdatum iallafall. Vilken dag är du inne på nu? Jag är på 38+4!
    Åh, nu är det inte långt kvar!! 
  • velig13
    liloma skrev 2020-08-05 09:03:20 följande:

    Ja, orken är inte på topp! Inatt vaknade jag 5 av den lilla som låg och sparkade och levde loppan. Drömde även att jag hade värkar!

    Jobbar min sista dag på fredag, tre veckor kvar till BF. Jag och sambon har bokat en natt på hotell i helgen, det blir sista "semestern" bara vi på lång tid! Åh, nu är det inte långt kvar!! 


    Gud vad skönt med hotellvistelse! Ja det kan ju dröja ett tag tills man får vuxentid sas...

    Nätterna är ibland surrealistiska med drömmar och tankesnurr!

    Det är så skönt när man kan lämna jobbet bakom sig och bara fokusera på vila och förberedelse.

    Var på Tillväxtultraljud idag och lite hull hade hon allt men håller sig på normalkurvan. Allt var ok annars, så skönt att ha det överklarat var lite orolig att hon skulle må dåligt.
  • liloma
    velig13 skrev 2020-08-05 10:18:32 följande:
    Gud vad skönt med hotellvistelse! Ja det kan ju dröja ett tag tills man får vuxentid sas...

    Nätterna är ibland surrealistiska med drömmar och tankesnurr!

    Det är så skönt när man kan lämna jobbet bakom sig och bara fokusera på vila och förberedelse.

    Var på Tillväxtultraljud idag och lite hull hade hon allt men håller sig på normalkurvan. Allt var ok annars, så skönt att ha det överklarat var lite orolig att hon skulle må dåligt.
    Ja, det blir ett bra sätt att fira sista jobbdagen också! :) Har haft väldigt lugnt på jobbet senaste veckorna och kunnat jobba en del hemifrån (vissa bra saker för corona med sig ändå!) men kommer ändå bli skönt som du säger att lämna jobbet helt och hållet. 

    Vad skönt att allt såg bra ut! 
  • anaconda

    Åhhh 23 dagar kvar och kroppen orkar snart inte mycket mer! På plus är att de nu är svalare ute


    Izabella, 24 Mars 2014 & Alice 7 Januari 2016, BF September 2020
  • Jooosen

    Här är man på bf+10. Måste ja säga att jag är gråtfärdig 24:7. Helvete. Kontroll med ultraljud imorn iaf. Snälla kom ut!


    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Snurranfian

    26 dagar kvar och får panik över hur ont det gör när det trycker neråt OCH uppåt på samma gång!! Enligt TUL är den +24 % och extra mkt fostervatten. Spricker! Så less och trött! Kom snart slta bebis!

Svar på tråden Åh kan inte ungen komma ut snart - gnälltråd för oss som väntar på vårt sommarbarn