• PsykopatLena

Män = problem?

Tycker du att män i större utsträckning är mer av ett problem än kvinnor? Rent statistiskt och faktamässigt är dom ju det . Eller hur? Det är ju så. Och det är ju därför så många fortfarande besväras av dem medan vissa till och med måste fly sina hem pga av att någon annan kvinna inte gjorde abort i tid. Sen kan man ju fråga sig hur mycket ansvar kvinnor har haft för att skapa dessa monster. Kriminella våldtäktsmän , kvinnomisshandlare mm. Avskyvärda existenser på riktigt. Jag ifrågasätter hur naturen har tänkt till där. Kvinnor är nästan aldrig ett problem på samma sätt iaf inte de jag stött på. Vi är alla fredliga. Sen kommer en (kriminell) "alfahanne" och ställer till oreda och otrygghet. Förbsnnade as borde rensas bort från gatan och in i fängelse varenda en för minsta lilla överträdelse. Förstår inte hur de tillåts gå ute fria . De är ju en fara för allmänheten! Förstår inte hur folk står ut . Nånting måste ju göras åt det här sjukliga tillståndet världen befinner sig i med en massa genomruttna gubb-as som styr och ställer , speciellt i mindre utvecklade länder . Får man en son är väl risken +50% i genomsnitt att man kommer orsaka andra onödigt lidande i framtiden. Varför är vissa män så förbannat störande ? Och vem ska stå till svars egentligen? Mannen eller hans mamma? Hade vi levt i ett matriarkalt samhälle hade nog antagligen mamman beskyllts och sonen snarare bara avhumaniserats och bestraffas för sin gärning medan modern förlorat status och anseende och blir dömd som den som satte en störande människohane till världen . Och skäms gör hon , med all rätt. Idag fungerar det inte så och folk verkar tro att det är normalt med sån skit. Sorgligt nog .

• Svar på tråden Män = problem?
  • PsykopatLena

Och då måste ju folk vara införstådda i att vissa av dem är ett oerhört stort problem för hela mänskligheten. Och det ligger i allas intresse att lösa det. Det är ett mänskligt problem som berör oss alla precis som nån tidigare nämnde att män själva ofta faller offer för andra psykiskt sjuka mäns våld. Alla berörs negativt av detta totalitära gubbvälde som mest bara orsakar mänskligt lidande . Varför reagerar inte fler på vansinnet runt omkring i världen? Det lär ju vara ännu värre i andra länder ... stackars människor som måste bo i små terroriserade underutvecklade patriarkatländer med krig och elände. Att de inte fattar bättre

• Anonym (Misandri)

Vad hände med moderering av trådar?

• Anonym (Misandri)

Du sprider mansförakt!

• PsykopatLena
    Anonym (Misandri) skrev 2020-06-26 23:06:33 följande:

Vad hände med moderering av trådar?

Och du verkar vara en misogynist som vill tysta en kvinna som sprider ordet . Tråkigt att du vill censuera ett diskussionsämne som intresserar så många
  • PsykopatLena

Folk har ingen aning om vad de pysslar med när ingen ser. Var inte så naiva .. Folk står och applåderar dem, jobbar för dem osv osv kan va nån i ens närhet man inte tror är ett kriminellt svin men de finns fler än vad man tror. Varför daltar alla så mycket ? Är det manliga våldet ett för stort hot för att ens vilja / våga ta ställning eller varför ät folk så fega egentligen? Det handlar ju om att skydda folk från dem , då måste man ju kunna peka ut problemet först innan man kan vidta rätt åtgärder för att lösa det. Varför är folk så motsträviga mot ordning och trygghet? Låter dem göra som de vill med minimum straff . . Lägg av att dalta så mycket vuxna män som borde kunna bete sig bättre

• Anonym (tobbe)
    PsykopatLena skrev 2020-06-26 22:57:33 följande:

Och då måste ju folk vara införstådda i att vissa av dem är ett oerhört stort problem för hela mänskligheten. Och det ligger i allas intresse att lösa det. Det är ett mänskligt problem som berör oss alla precis som nån tidigare nämnde att män själva ofta faller offer för andra psykiskt sjuka mäns våld. Alla berörs negativt av detta totalitära gubbvälde som mest bara orsakar mänskligt lidande . Varför reagerar inte fler på vansinnet runt omkring i världen? Det lär ju vara ännu värre i andra länder ... stackars människor som måste bo i små terroriserade underutvecklade patriarkatländer med krig och elände. Att de inte fattar bättre

Fast det du inte förstår är att det är människor som gör onda handlingar inte ett kön. För som skrivits tidigare vi kan rada kvinna på kvinna som har gjort hemskheter. Och ser man på kvinnliga ledare så är dom inte bättre än männen. Så det är inte könet utan det är personerna som är problemet. 

Sen är det lustigt när du kommer med dina åsikter för du har ju egentligen inga lösningar. För det då verkar vilja ha dvs hårdare straff vet vi ju att inte fungerar. Se bara på USA där dom har massor av fulla fängelser och dom skapar bara mer våldsamma män. Om man vill stoppa tex alla kriminella män då måste dom ha alternativ. Som det är nu har samhället ofta övergett dom redan som barn. Minns själv när jag gick i skolan det var ingen som brydde sig om vi killar pluggade eller inte. Så dom som inte gjorde det gick det utför med.
  • PsykopatLena

En till sak.. om än kontroversiellt eftersom det är sant och som jag hakat upp mig på är flickebarn till skillnad från pojkebarn inte springer omkring och slår folk med pinnar. Och det tycker jag är bra! Men folk överlag verkar bara strunta i dessa flickebarns tidiga förmåga till ordning och diplomati, som många pojkebarn väldigt sent eller aldrig lär sig att utveckla och det tycker jag är anmärkningsvärt och misstänker att det är en fråga om förutsättningar

• Anonym (tobbe)
    PsykopatLena skrev 2020-06-26 23:44:03 följande:

En till sak.. om än kontroversiellt eftersom det är sant och som jag hakat upp mig på är flickebarn till skillnad från pojkebarn inte springer omkring och slår folk med pinnar. Och det tycker jag är bra! Men folk överlag verkar bara strunta i dessa flickebarns tidiga förmåga till ordning och diplomati, som många pojkebarn väldigt sent eller aldrig lär sig att utveckla och det tycker jag är anmärkningsvärt och misstänker att det är en fråga om förutsättningar

Ha ha ha dom uppför sig illa på andra sätt. Och alla pojkar uppför sig inte illa. Förövrigt dom värsta bråkstakarna när jag gick i skolan var två tjejer. Dom höll alltid låda. Sen det där med diplomati jag vet inte om jag skulle kalla det för det. Ofta kan tjejer i den åldern vara rätt elaka mot varandra på andra sätt. Killar kanske drämmer till varandra fast tjejer gör illa varandra på andra sätt som tar ner psyket på många tjejer. Varken killar eller tjejer är helgon. Troligen gjorde du illa många när du var liten fast du inte vill erkänna det.
  • Anonym (DiskrimineradMan)
    PsykopatLena skrev 2020-06-26 23:44:03 följande:

Det är ju konsekvensen av den matriarkala uppfostran de får.
  • KarlssonA

Vad säger ni om Annie Lööf då? En kvinna som förstöra välfärdssamhället genom att införa marknadshyror, sänka löner och ta bort alla former av anställningstrygghet. Kort sagt riva upp det trygga samhället.

Hur går det ihop med att alla kvinnor är så goda och välvilligt inställda till människor? Annie Lööf hatar ju i praktiken svaga människor.

Svar på tråden Män = problem?