• PsykopatLena

Män = problem?

Tycker du att män i större utsträckning är mer av ett problem än kvinnor? Rent statistiskt och faktamässigt är dom ju det . Eller hur? Det är ju så. Och det är ju därför så många fortfarande besväras av dem medan vissa till och med måste fly sina hem pga av att någon annan kvinna inte gjorde abort i tid. Sen kan man ju fråga sig hur mycket ansvar kvinnor har haft för att skapa dessa monster. Kriminella våldtäktsmän , kvinnomisshandlare mm. Avskyvärda existenser på riktigt. Jag ifrågasätter hur naturen har tänkt till där. Kvinnor är nästan aldrig ett problem på samma sätt iaf inte de jag stött på. Vi är alla fredliga. Sen kommer en (kriminell) "alfahanne" och ställer till oreda och otrygghet. Förbsnnade as borde rensas bort från gatan och in i fängelse varenda en för minsta lilla överträdelse. Förstår inte hur de tillåts gå ute fria . De är ju en fara för allmänheten! Förstår inte hur folk står ut . Nånting måste ju göras åt det här sjukliga tillståndet världen befinner sig i med en massa genomruttna gubb-as som styr och ställer , speciellt i mindre utvecklade länder . Får man en son är väl risken +50% i genomsnitt att man kommer orsaka andra onödigt lidande i framtiden. Varför är vissa män så förbannat störande ? Och vem ska stå till svars egentligen? Mannen eller hans mamma? Hade vi levt i ett matriarkalt samhälle hade nog antagligen mamman beskyllts och sonen snarare bara avhumaniserats och bestraffas för sin gärning medan modern förlorat status och anseende och blir dömd som den som satte en störande människohane till världen . Och skäms gör hon , med all rätt. Idag fungerar det inte så och folk verkar tro att det är normalt med sån skit. Sorgligt nog .

• Svar på tråden Män = problem?
  • Anonym (teenagedream)
    Sogol skrev 2020-06-27 08:37:25 följande:

Kvinnor kan de också, även om det kanske sitter längre in.

Två flickor knivhögg sin kompis.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Slender_Man-fallet

K
    vinnlig seriemördare

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aileen_Wuornos

Sen kan man fråga sig varför det är mer regel än undantag att seriemördare och grova brottslingar blir överösta av beundrarbrev från kvinnor. Visst kan man hävda att något inte står rätt till i huvudet på dessa kvinnor, men det tror jag är en för enkel förklaring. Hur som helst så bidrar många kvinnor till att belöna dåligt beteende.

Klart kvinnor kan de också. Men det sitter väl mest kvinnor här på Familjeliv, så det blir som det blir...
  • Sogol
    PsykopatLena skrev 2020-06-26 22:24:57 följande:
    Vad har det med något att göra? Här diskuterar vi MÄN som är ett problem .. är du en sån själv kanske? Berätta gärna lite om dig själv och vad som ger dig rätten att skada andra under din egen viktklass ? Brott av kvinnor är inte ett samhällsproblem så som mäns brottslighet. Varför försöker du avleda ämnet genom att lyfta fram ett exempel på brott som en kvinna begått? Vet du hur många män som sitter och betalar för sån skit ?? Betydligt fler än kvinnor iaf
    Det är visst relevant. Kvinnor begår ju uppenbarligen också brott, visst toppar män brottsstatistiken, men det betyder inte att kvinnor är oskyldiga änglar. Långt ifrån. En del av problemet tror jag även är att kvinnor ses i allmänhet som oskyldiga oklandervärda varelser i samhällets ögon. Så ni kommer undan med mer. Så då är det väl mer rimligt att man dömer individen och inte fokuserar på könet eller hudfärg m.m. Invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken, betyder det att alla invandrare innebär problem?
  • Sogol
    PsykopatLena skrev 2020-06-26 22:47:41 följande:

Män står för våldet. Män står för krigen. Män står för brotten. Om folk tar det personligt för att de själva är män så är det deras problem. Faktum kvarstår att det är främst män som står för skiten och folk kan inte ens erkänna det för dom är så politiskt korrekta och inte vill såra mäns känslor. Det här handlar inte om mäns känslor det handlar om att folk ska få slippa störas av deras idiot beteenden jämt och ständigt

Män står för krigen? Snacka om att vara historielös. Vi har haft gott om drottningar i historien som varit med och startat krig.

Margaret Thatcher krigade om Falklandsöarna. 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Falklandskriget
  • pulverpåse
    Anonym (teenagedream) skrev 2020-06-27 08:40:33 följande:
    I en annan tråd:
    Är så trött på tjejer som säger att alla killar är svin, och bara vill ha sex.

Där svarar du "Det är dom säkert på dig också"

Vad har det med saken att göra? Du är ju mest här för att klaga på män.
    Ambivalens är motsägelser man måste hantera, men ibland klarar inte personen av konflikten och resultatet kan bli en energibortstötning i form av en projektion likt exemplet du citerar från PsykopatLena.

Båda exempel är egentligen likvärdiga men med vissa detaljer som har syfte att skydda henne att uppleva filmen som sitt eget verk så att hon i stället kan agera rollen biobesökare.

Här i tråden förnekar hon möjligheten att hon är en del av problemet och skyller allt på männen. I den andra beskyller hon kvinnorna men fortfarande även männen, återigen med självbedrägeri som enda syfte vill jag då förtydliga.

1. Det är hon själv som allt som oftast är roten till problemen men väljer förneka detta för ge plats åt de ideal hon genom livet lärt att hon egentligen bör  och önskar leva efter men även önskan att lära andra. Männen blir en soptipp men agerar också samtidigt skräpet - en bra lögn som skyddar henne från insikten om hennes egna dåliga impulser eller trotsiga beteenden.

2. Nu är det kvinnorna som får agera soptunna och dess innehåll. Men även männen är skräpet hon behöver göra sig av mig, en ytterligare lögn skapas för hennes egen säkerhet mot kommande självblottning. Likvärdiga rent ytligt men men här ger komplexiteten av självlögnen också illusionen av hon hanterar ambivalensen på ett moget och respektfullt sätt.

skit samma. frågan är egentligen varför hon inte vill agera med sunt förnuft i relationer med män och till viss del även kvinnor. kan TS överhuvudtaget hantera att svart och vitt blir grått? men det kanske inte är hennes medvetna som brister utan snarare det omedvetna och dess uråldriga gestaltningar av mannen, kvinnan och henne själv som ekar upp i medvetandets känsloliv.

eller så vill hon provocera för nöjets skull, kort och gott. då är väl motsägelserna knappast något annat än medvetna verktyg och en hälsosammare(nåväl) strategi att ge utlopp för hennes antisociala tendenser.

det är analysen som är målet och inte resultatet. ingen konflikt lär göra nån klokare om vägen mot botgöring är en enda stor lögn.
  • PsykopatLena

Det är inte så att jag sitter och hittar på själv att män begår fler brott osv. Det är liksom fakta, av allmän kännedom. Så folk borde lägga av att vara så faktafientliga och diskutera ämnet istället. Varför är fler män än kvinnor av ett samhälleligt problem? Och då menar jag utifrån ett faktaorienterat synsätt med verklighetsförankring. Varför har många män svårt att kontrollera sina hemska sidor till skillnad från andra mer civiliserade människor? Det är det jag vill veta .

Uppenbarligen känns det ju som en genetisk defekt som inte tillför evolutionen speciellt mycket, då vi kan se att mindre utvecklade länder skapar mycket social misär under dessa patriarkala vanföreställningar om hur ett riktigt samhälle fungerar. Någonstans har de fått för sig att de tillfört mest positivt. Och det är lite som den där tråden om "heteromän" som tänder på det manliga könet... De tycks finnas ett mönster av män som ljuger för sig själva , de ser inte verkligheten för hur den är men för hur de vill att den ska se ut. Vissa tål helt enkelt inte sanningen

• PsykopatLena

Något som är civiliserat dock, är att ta ut sina hemska sidor på folk som skadar ens medmänniskor, speciellt de som är extra sårbara eller utsatta. Det tycker jag är helt ok, eftersom min sympati går till folk som förtjänar det och inte till kriminella hänsynslösa svin. Hade varit toppen om fler tänkte så !

• Anonym (teenagedream)
    PsykopatLena skrev 2020-06-27 10:11:32 följande:

Det är inte så att jag sitter och hittar på själv att män begår fler brott osv. Det är liksom fakta, av allmän kännedom. Så folk borde lägga av att vara så faktafientliga och diskutera ämnet istället. Varför är fler män än kvinnor av ett samhälleligt problem? Och då menar jag utifrån ett faktaorienterat synsätt med verklighetsförankring. Varför har många män svårt att kontrollera sina hemska sidor till skillnad från andra mer civiliserade människor? Det är det jag vill veta .

Uppenbarligen känns det ju som en genetisk defekt som inte tillför evolutionen speciellt mycket, då vi kan se att mindre utvecklade länder skapar mycket social misär under dessa patriarkala vanföreställningar om hur ett riktigt samhälle fungerar. Någonstans har de fått för sig att de tillfört mest positivt. Och det är lite som den där tråden om "heteromän" som tänder på det manliga könet... De tycks finnas ett mönster av män som ljuger för sig själva , de ser inte verkligheten för hur den är men för hur de vill att den ska se ut. Vissa tål helt enkelt inte sanningen

Ja, i Kina har de samlat in i stort sett alla kinesiska mäns DNA, för att majoriteten av män utför brott.
    Det är väl nåt du applåderar?
  • Anonym (Vipp)

Ja, så är det tyvärr. Därför behövs genusmedvetna pedagoger i förskola, skola och fritids. Oavsett om mäns ökade våldsamhet jämfört med kvinnor är biologiskt eller socialt betingad behöver den bekämpas. Och vi måste börja när barnen är små.

• Xenia

Väldigt generaliserande trådstart. Trolleri? Jag skulle snarare säga att människor alltid innebär problem.

Vad våldsamma män beträffar så kan man säga ett deras beteende belönas, både av andra män och kvinnor. Det börjar i skolan.

• Anonym (Vipp)
    Anonym (prinsessa med stil) skrev 2020-06-27 02:43:09 följande:

insåg idag att i stort sett alla män riktiga svin som inte tar hänsyn till oss tjejer och våra känslor.

idag var min 3 dejt denna månaden och slutade som de förra, nästan. efter restaurangbesök så var det såklart snabbt in på en sunkig offentlig toalett... varför??? för han ville ha en avsugning innan läggdags. han bodde såklart hos sina föräldrar så det var NO GO att hänga med honom hem...... herregud... alltså jag gillar att suga och ha sex men asså. det känns mer som att han liksom ollade mig lite i munnen innan han runkade mekaniskt av den framför mitt ansikte. väldigt romantiskt... så imorgon ska vi tydligen ses hemma hos mig och har  egentligen ingen lust. men vad ska man göra? alla killar är likadana så får väl bara acceptera och tänka att dem bara är leksaker för mig. för det verkar dom tycka om mig ändå.

åååh vill bara ha en man som förstår kvinnor och ger mig en stabil grund att bygga min framtid på.

asså FAN

Och jag har aldrig varit med om något som ens påminner om det du beskriver. Klart du inte ska träffa honom igen. Leta upp en bra kille istället. De finns!
Svar på tråden Män = problem?