• Anonym (BfApril2021?)

    Vi med ägglossning 6-12 juli 2020

    Hur många inväntar sin ägglossning nästa vecka, runt 6-12 juli (eller dagarna runtomkring) och vill följas åt tills vi förhoppningsvis plussar samtidigt?

    Tänkte att det vore kul med en mindre men mer personlig tråd. Blir svårt att komma in i de andra trådarna tycker jag när de flesta inväntar BIM medan man själv inte ens har haft ägglossning än.

    Jag har iallafall ägglossning runt 10:e juli (är på cykeldag 12 idag) men osäkert än. Tempar och ska börja ägglossningstesta.

    Men BIM troligtvis runt 20-23 juli.

    Är inne på tredje försöket nu efter missfall.

  • Svar på tråden Vi med ägglossning 6-12 juli 2020
  • SLM

    Hur går det för er än så länge tjejer? Jag har fortfarande inte haft ägglossning. Har för första gången kört med ägglossningstester (RFSU) men blir inte klok på hur jag ska tolka dem. Men brukar få ont i magen varje månad runt Äl och det har jag inte fått än så det har nog inte blivit än.. Jag har testat med rosenrot och bidrottninggele denna månad men det känns som det mest ställt till cykeln tyvärr

  • Anonym (BfApril2021?)
    SLM skrev 2020-07-09 22:00:27 följande:

    Hur går det för er än så länge tjejer? Jag har fortfarande inte haft ägglossning. Har för första gången kört med ägglossningstester (RFSU) men blir inte klok på hur jag ska tolka dem. Men brukar få ont i magen varje månad runt Äl och det har jag inte fått än så det har nog inte blivit än.. Jag har testat med rosenrot och bidrottninggele denna månad men det känns som det mest ställt till cykeln tyvärr


    Rekommenderar att du laddar ned appen premom, där kan du lägga in dina tester och så kommer appen fram till när du har ägglossning.

    Själv fick jag positivt på clearblue igår kväll och idag, men de billiga ägglossningstesterna visar negativt. Skumt. Men tempar så får se om jag verkligen hade ägglossning.
  • SLM

    Tack för tips! Det ska jag göra direkt. Vad konstigt, man blir ju så förvirrad

  • SLM

    Hej igen tjejer, hur går det? När hade ni äl? Jag hade 11/12 juli, och brukar få mens 11 dagar efter äl senaste cyklerna

  • Anonym (BfApril2021?)
    SLM skrev 2020-07-17 22:36:12 följande:

    Hej igen tjejer, hur går det? När hade ni äl? Jag hade 11/12 juli, och brukar få mens 11 dagar efter äl senaste cyklerna


    Åh då är det väldigt snart som du kan börja känna symptom ifall det tog sig. Håller tummarna för dig.

    Själv blev det tyvärr ingen ägglossning här, fick positiva ägglossningstest men tempen ökade inte. Så får försöka nästa månad istället.
  • SLM

    Ja man får ju hoppas även om jag har en känsla att det inte tog sig.. Jaså vad tråkigt, kan det bli så alltså att det ändå ger utslag på test?

  • Anonym (Frida)

    Hej! Jag hoppar in här :) fick positivt äl test den 14/7. Har BIM 29/7. Har ett barn som är 1,5 år och blev till på andra försöket. Detta är vårat första försök och jag hoppas såå på april bebis

  • Anonym (Frida)

    För tidigt för att testa egentligen men kan ni se något?

  • SLM

    Nej tyvärr inte. Är ju rätt tidigt ändå. Jag tog test imorse (äl+ 9) men det var negativt. Har en känsla av att det inte tog sig denna månad

  • Anonym (BfApril2021?)
    SLM skrev 2020-07-20 10:42:23 följande:

    Nej tyvärr inte. Är ju rätt tidigt ändå. Jag tog test imorse (äl+ 9) men det var negativt. Har en känsla av att det inte tog sig denna månad


    Har du testat något mer? För ÄL+9 är rätt så tidigt.
  • Anonym (BfApril2021?)
    Anonym (Frida) skrev 2020-07-19 16:33:32 följande:

    För tidigt för att testa egentligen men kan ni se något?


    Nej tyvärr, men det är jättetidigt så i princip omöjligt att se ändå. Men håller tummarna för dig.
  • SLM

    Ja jag fick min mens igår tyvärr.. Dock fick jag den på äl +10 bara. Tycker det är så konstigt för min tid mellan ägglossning och mens blir kortare och kortare tycker jag. Jag funderar på att kontakta min barnmorska och höra med henne men vet inte om hon kan hjälpa till

  • Anonym (M)

    Tror inte jag fick nån ägglossning den här månaden. Testade lite med ÄL-stickor från apotek365 men de var alla negativa. Slidsekretet visade inte heller på ÄL. Försökte tempa, men det är svårt med två små barn.

  • SLM

    Väcker liv i denna tråd. Hur går det för er? Vi är inne på försök 5 nu strax (äl om ett par dagar)

  • Anonym (M)
    SLM skrev 2020-09-07 21:24:37 följande:

    Väcker liv i denna tråd. Hur går det för er? Vi är inne på försök 5 nu strax (äl om ett par dagar)


    Jag blev gravid i augusti :) early days och mycket kan fortfarande hända, men hoppas att det går vägen. Lycka till!
  • Anonym (BfApril2021?)
    SLM skrev 2020-09-07 21:24:37 följande:

    Väcker liv i denna tråd. Hur går det för er? Vi är inne på försök 5 nu strax (äl om ett par dagar)


    Äl+9 här och mensen är beräknad denna vecka. Får se om jag plussar, men det känns inte så. Har inga symptom.

    Lycka till! Hoppas det blir en bebis för er denna gång.
  • SLM
    Anonym (M) skrev 2020-09-07 21:28:20 följande:

    Jag blev gravid i augusti :) early days och mycket kan fortfarande hända, men hoppas att det går vägen. Lycka till!


    Grattis!! Vad roligt :) vilket försök blev det på? Gjorde du något särskilt för att lyckas?
  • Anonym (M)
    SLM skrev 2020-09-08 15:15:26 följande:

    Grattis!! Vad roligt :) vilket försök blev det på? Gjorde du något särskilt för att lyckas?


    Oj, ja vi hade inte använt skydd sen januari men eftersom jag ammade så hade jag ingen regelbunden menscykel, så det blev inga ordentliga försök.

    Nu senaste gången testade jag ÄL- test, men de var negativa då när jag skulle haft ägglossning enligt min mensapp. Tror jag blev gravid 7-10 dagar efter beräknad ägglossning, så antar att den bara kom ovanligt sent och utan att jag märkte av det.
  • Anonym (BfApril2021?)
    SLM skrev 2020-09-08 15:15:26 följande:

    Grattis!! Vad roligt :) vilket försök blev det på? Gjorde du något särskilt för att lyckas?


    Svarar också då jag plussade idag.

    Skillnaden denna månad är att både jag och mannen körde på bisolvonmetoden. Dessutom tog jag några tabletter D-vitamin cirka 2 dagar efter ägglossning. Hört att man egentligen ska ta det på ägglossningsdagen men posten var sen så blev 2 dagar efter.

    Skulle det inte fungera för dig denna cykel (vilket jag hoppas att det gör), så rekommenderar jag just bisolvon då jag hört så mycket bra om det och det funkade för oss iaf.

    Och grattis till anonym (M). <3
Svar på tråden Vi med ägglossning 6-12 juli 2020