• Anonym (Adam)

    Hur ofta säger ni ”jag älskar dig”?

    Jag märker att min tjej allt mer sällan säger ?jag älskar dig?. Det är nog en månad sedan nu. Väldigt länge för att vara hon. Jag vet att hon älskar mig men för mig är det viktigt med verbal bekräftelse av varandra. Att få höra vissa ord när man kanske behöver det som mest. Markera känslomässig närvaro.

    Skulle typ vilja ta upp detta men nä. Tror hon skulle bli irriterad.

    Hur ofta säger ni de tre orden?

  • Svar på tråden Hur ofta säger ni ”jag älskar dig”?
  • Anonym (ooo)
    Anonym (Adam) skrev 2020-07-03 09:00:28 följande:

    Jag märker att min tjej allt mer sällan säger ?jag älskar dig?. Det är nog en månad sedan nu. Väldigt länge för att vara hon. Jag vet att hon älskar mig men för mig är det viktigt med verbal bekräftelse av varandra. Att få höra vissa ord när man kanske behöver det som mest. Markera känslomässig närvaro.

    Skulle typ vilja ta upp detta men nä. Tror hon skulle bli irriterad.

    Hur ofta säger ni de tre orden?


    Det spelar ingen roll hur ofta andra säger det. Det är ju er "kultur" mellan er som avgör om du tycker det är ofta eller sällan. Det finns folk som säger det varje dag men inte menar det så värst, och så finns det folk som säger det en gång per år och då betyder det massor! Jag har vänner som säger det när de går hemifrån, ungefär som att de säger hejdå, det tycker inte jag blir så speciellt meningsfullt, som ett exempel.

    Hur länge har ni varit ihop? Har det blivit en plötslig förändring?
    Om du säger att du älskar henne, vad svarar hon då? 
    Det är väl mer sånt du ska fundera över, när du reflekterar över hur ni har de. 
  • Anonym (- (: -)

    Allra minst en gång om dagen .. Vi har småbarn och i vardag är det lätt att glömma. Men att säga att vi uppskattar varann och inte strunta i det lilla (en hand på ryggen när man går förbi t.ex) gör väldigt mycket (:

  • Anotherone

    Varje dag. I någon form.
    Man kan slänga ur sig ett "älskar dig" medan man står och diskar. Eller så blir det "god natt, love you" till kvällen.

  • Jonnynilsson

    Varje dag. Oftast när vi vaknar och när vi går och lägger oss.

  • Anonym (NN)

    Det beror nog på hur man är som person. Jag är den reserverade analytikertypen och för mig skulle det kännas fånigt att säga det varje dag. Precis som att man måste säga det varje dag, annars menar man det inte. Jag är inte heller den som känner mig bekväm med att krama folk stup i kvarten.

    Sedan finns det förstås de som är mer utåtriktade, som gillar att kindpussas osv. För dem faller det sig nog mer naturligt att även säga att de älskar någon en eller ett par gånger om dagen. För mig känns det tillgjort.

    Sedan är det även så att kärleken inte sprudlar på samma sätt efter ett antal år som i början av ett förhållande. Det kan också vara en anledning.

  • Anonym (-0-)

    Har ingen aning om hur ofta jag säger det till sambon. Absolut inte varje dag, antagligen inte ens varje vecka. Det märks så tydligt i vardagen att vi älskar varandra så behovet att säga/hörs det känns inte så stort.

  • Anonym (Dagligen)

    Dagligen. Men våran relation är lite speciell med då min sambo ligger ute hela veckorna och man vet aldrig om det är sista gången man pratar med varandra. Hemskt men sant.

  • TL12

    Kanske 2-3 ggr i månaden

    Tycker att det är en speciellt ord

    Som betyder något starkt som kärlek

    Säger man varje dag och mer så känns det som ett vanligt hej till slut

    Man kan ge en kram eller ta på varandra med för å visa ...jag älskar dig ...

  • Anonym (44)

    Många gånger varje dag, både till min man o våra barn.

    Vi har varit med om många dödsfall i familjen de senaste åren vilket gjort oss medvetna om hur lätt livet kan ta slut. Det har gjort oss mer kärleksfulla och det här blivit viktigare att säga hur mkt vi älskar varandra.

  • Anonym (Adam)
    neverpreggo skrev 2020-07-03 22:43:45 följande:

    Hur ofta säger du det?


    Tre gånger i veckan kanske. Typ! I snitt.
  • neverpreggo
    Anonym (Adam) skrev 2020-07-03 22:52:08 följande:
    Tre gånger i veckan kanske. Typ! I snitt.
    Vad svarar hon?
  • Anonym (Adam)
    neverpreggo skrev 2020-07-03 22:55:18 följande:

    Vad svarar hon?


    Ibland svarar hon ? jag älskar dig?, ibland inte. Oftast inte. Men skulle jag inte säga det skulle det nog aldrig sägas.
  • Anonym (handendär)

    Nästan aldrig. Det är ord jag inte säger för det är ord jag inte litar på. Jag är skadad av innehållslösa kärleksförklaringar.

Svar på tråden Hur ofta säger ni ”jag älskar dig”?