• Anonym (sandmasken)

    Tror du att de flesta män kan motstå en 18-åring?

    I säsong 5 av Game of Thrones, blir Bronn förförd av den unga, vackra Tyene Sand. Rosabell Laurenti Sellers var 18 år då det spelades in.

    Jag skulle inte ha kunnat motstå henne. Tror du att de flesta män inte heller skulle kunna motstå en sån ung skönhet?

    Att kvinnor inte gillar sånt här, det vet vi alla Skrattande

  • Svar på tråden Tror du att de flesta män kan motstå en 18-åring?
  • fornminne

    Spelar det någon roll hur många som kan motstå henne? Hon var 18 år, alltså myndig. Inte direkt samma sak som en 14-åring t ex. Jag har inga problem med män som gillar yngre kvinnor, däremot har jag problem med män som inte fattar att de flesta mycket yngre kvinnor, inte är intresserade. Jag har själv varit 18 år. Det är inte så kul med stirrande eller efterhängsna medelålders.

  • Anonym (....)

    Jag tror nog att de flesta män i relationer klarar av att hålla sig trogna. Jag hade i alla fall klarat av det utan problem.

  • Anonym (Preferens)

    Beror väll på vilka preferenser man har. Och inte så mycket att hon är 18 år.

    Visade en bild på Rosabell för min make nu och han sa blä. Jag tycker hon är söt men det höll inte min man med om. Alla tycker inte hon är snygg helt enkelt.

  • Anonym (sandmasken)
    Anonym (Preferens) skrev 2020-07-04 13:35:31 följande:

    Beror väll på vilka preferenser man har. Och inte så mycket att hon är 18 år.

    Visade en bild på Rosabell för min make nu och han sa blä. Jag tycker hon är söt men det höll inte min man med om. Alla tycker inte hon är snygg helt enkelt.


    Har han sett scenen i Game of Thrones?
  • MammAmma

    Såvida man inte är åldersfetischist så är det absolut inget som säger att en person automatisk är attraktiv bara för att den är 18.

    Däremot så tror jag (min högst egna teori) att efebofili och hebefili hör till den normala manliga sexualiteten, även om inte alla har denna dragning och många inte agerar på dessa impulser för att de är vettiga vuxna.

    Så nej TS, troligtvis är du långt ifrån ensam.

  • Johannis887

    Finns många oattraktiva tonåringar. Samtidigt som det finns många snygga 50 åringar. Har inget med ålder att göra. Gud. 
    vad är denna fåniga besatthet av ålder. Väx upp människa.  

  • Anonym (Preferens)
    Anonym (sandmasken) skrev 2020-07-04 13:40:09 följande:

    Har han sett scenen i Game of Thrones?


    Japp det har han. Han har sett hela GoT 2 gånger .

    Han tycker Emilia Clarke är supersnygg däremot.

    Men nej han tycker tycker inte Rosabell är snygg varken i serien eller i verkligheten .

    Som sagt min man bryr sig inte om åldern i sig utan utseendet.
  • Anonym (Olof)

    Min äldsta dotter är bara några år yngre. Nej.

  • Anonym (well)

    Jag är kvinna och det kanske inte är jämförbart - fast varför inte, egentligen.

    Jag kan såklart tycka att en artonårig kille ser bra ut. Men jag skulle helt klart kunna "motstå" honom. För det första tror jag inte han är ett dugg intresserad av mig - han kan ju få en snygg artonårig tjej, liksom. 

    Dessutom är man faktiskt ganska omogen när man är arton år. Kanske att man vill prova en tur i sängen med en ung person, men de är ofta så oerfarna att det inte ger lika mycket som att ligga med någon som är äldre (här kan det vara betydligt större skillnad mellan killar och tjejer förstås).

    Men ett förhållande lockar nog inte de flesta mogna vuxna, tror jag faktiskt. De flesta har inget gemensamt med en tonåring och förhållandet skulle snabbt bli ganska skevt och inte särskilt givande. Ganska säker på att detta gäller även män.

    Nu menar jag inte undantagen där det uppstår verklig kärlek, för det kan säkert ske i sällsynta fall.

Svar på tråden Tror du att de flesta män kan motstå en 18-åring?