• Postman

    Mobbad på jobbet. Mår så dåligt

    Anonym (K) skrev 2020-07-04 20:50:25 följande:

    Mår så in i .. dåligt och har gjort en längre tid; mestadels ångest och nedstämdhet.

    Har testat det mesta för att hjälpa mig själv: diverse terapier, mediciner, träning, mindfulness, yoga, hälsokost - kosttillskott osv osv... Ingenting hjälper och nu är jag livrädd att jag inte ska orka leva tillslut..

    Till saken hör att jag sedan föräldraledigheten på något olustigt sätt känt mig mobbad på jobbet..och detta har sedan fortsatt under 4-5 års tid..

    Kollegor som inte hälsar när man kommer till jobbet, undanhåller information, gör arbetet krångligt för mig, klagomål på vad jag än gör, ryktesspridning och skitsnack bakom min rygg. Lyft detta flera ggr med chefer, som inte har lyft ett finger...

    Jag har länge tänkt att jag bara överdriver och inbillar mig, men har ändå fått bekräftat att det faktiskt har varit mobbning eftersom andra kollegor efter mig och i samma position har drabbats av liknande behandling.

    Ändå ältar jag det här till döden, bokstavligt talat och undrar vad det är för fel på mig....

    Jag har helt tappat tillit till andra... hatar att vara sjukskriven men är helt klart märkt av mina upplevelser...

    Har testat en annan tjänst ett tag men inte speciellt trevligt bemötande där heller.

    Känner någon igen sig?


    Solklart arbetsmiljöbrott av din arbetsgivare. Kontakta ditt skyddsombud eller fack omedelbart. Arbetsgivaren kommer fick inte kunna lösa allt utan du behöver också söka hjälp i vården. .
  • Postman
    Anonym (K) skrev 2020-07-04 22:10:04 följande:

    Fackliga ombud och skyddsombud vet.

    De blir rädda och vågar inget göra. Vissa har t o m hotats till tystnad.. Utsatta får ingen som helst hjälp tyvärr, varken av chefer, fack, skyddsombud eller vård... man lämnas lite åt sitt eget öde....


    Oj låter fruktansvärt. Vilken korrumperad arbetsplats. Kontakta ditt regionsombud. Vill du inte gå vidare så är det dessvärre bara att se dig om efter ett annat jobb.
  • Postman
    Anonym (K) skrev 2020-07-04 23:45:56 följande:

    Väldigt korrumperad. Vet flera som har utsatts och inte fått någon som helst hjälp...


    Fruktansvärt hemskt. Sök dig bort från denna arbetsplatsen. Du är värd något långt bättre.
Svar på tråden Mobbad på jobbet. Mår så dåligt