• Anonym (kattfäktare)

Kär i min bästa vän

Hej. Söker lite råd vad ni tycker jag borde göra. 

Det är så att jag är kär i min bästa vän. Har jobbat med henne sen några år tillbaka (inte längre dock) och vi har varit väldigt nära varandra ungefär 1 år. Hon har kille sen ett par år tillbaka dessutom. Jag vet att hon inte känner likadant för mig som jag för henne, och det är ju det som gör lite extra ont. För egen del så känner jag nästan att jag vill berätta och sen hoppas att hon inte skjuter bort mig helt som vän, men å andra sidan så vill jag inte gärna ta den risken att förlora henne helt heller. Men jag vet också att om jag med medvetet försöker göra avstånd från henne utan någon bra anledning så kommer det bli irriterat och jag anses dryg, och det är inget jag gärna vill heller. 

Vi skriver i stort sett varje dag och ses då och då. Nu i veckan ska vi till exempel iväg och shoppa lite för hon precis fyllt år så hon ville att vi skulle åka iväg och göra det tillsammans. Såna här saker gör att det blir svårare för egen del att hålla känslorna inom utan att det svider extra mycket för jag önskar situationen var en annan. 

Jag har aldrig egentligen varit kär i någon innan och det kanske gör saken lite jobbigare. Har väl inte heller jättebra självkänsla att jag kan älska mig själv för den jag och hur jag ser ut. Är på god väg att må bättre men har väl en bit kvar för att känna mig själv nöjd med mig själv. 

Borde jag vänta ett tag med att berätta hur jag känner eller borde jag ens berätta överhuvudtaget? Uppskattar lite visa ord... tack.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-06 04:44
    Om det är någon som har eller har haft liknande problem, berätta gärna hur det går eller hur det gick.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-06 20:57
    Vet inte om jag skrev inlägget konstigt så vissa missuppfattar, men jag är kille.

• Svar på tråden Kär i min bästa vän
  • sillson

Du ska absolut inte berätta. Du ska lägga in en stöt men på ett diskret sätt. Flörta med henne på "skoj" för att avvakta hennes reaktion.

• Anonym (kattfäktare)
    sillson skrev 2020-07-06 23:03:26 följande:

Du ska absolut inte berätta. Du ska lägga in en stöt men på ett diskret sätt. Flörta med henne på "skoj" för att avvakta hennes reaktion.

Några goda råd på hur en sån stöt skulle kunna gå till? 
  • Anonym (kattfäktare)
    Anonym (I) skrev 2020-07-06 22:57:40 följande:

Har tolkat det som du är kille. Vad tänker du göra?

Okej, vad skönt att inte alla missuppfatta då! Jag har ingen aning... sitter fortfarande och funderar på hur jag isåsfall skulle kunna lägga upp det på ett snyggt sätt.
  • Anonym (I)

Hur vet du så säkert att hon inte har något intresse tillbaka? Mer än att hon är i ett förhållande, det behöver inte betyda något egentligen.

• Anonym (vad)

Vad skriver ni om med varandra, varje dag? Och går o shoppar ihop? O det är hennes kille egentligen ok med? Hm, låter lite konstigt i mina öron, även om det inte behöver vara det. Antingen är du väldigt ofarlig i hennes ögon eller så är det nåt mer ändå. Har hon sagt nåt om hur hon har det med sin kille? 

• Anonym (I)

Hur går det? Har du berättat något för henne?

• Mustard

Har hon många killkompisar???

• Anonym (kattfäktare)
    Anonym (I) skrev 2020-07-07 06:58:59 följande:

Hur vet du så säkert att hon inte har något intresse tillbaka? Mer än att hon är i ett förhållande, det behöver inte betyda något egentligen.

Känslan jag får när vi umgås och pratar så är den inte mer än vänskaplig, i brist på ett bättre ord. 
  • Anonym (I)
    Anonym (kattfäktare) skrev 2020-07-10 14:02:21 följande:

Känslan jag får när vi umgås och pratar så är den inte mer än vänskaplig, i brist på ett bättre ord. 

Fast hon är ju upptagen och då är det kanske inte så lätt att veta hur hon ska bete sig. Jag kan vara jätteintresserad av en kille men kan bete mig som jag inte alls vore intresserad för att skydda mig själv.
  • Anonym (kattfäktare)
    Anonym (vad) skrev 2020-07-07 09:45:47 följande:

Vad skriver ni om med varandra, varje dag? Och går o shoppar ihop? O det är hennes kille egentligen ok med? Hm, låter lite konstigt i mina öron, även om det inte behöver vara det. Antingen är du väldigt ofarlig i hennes ögon eller så är det nåt mer ändå. Har hon sagt nåt om hur hon har det med sin kille? 

Det är allt mellan himmel och jord. Hon är rätt öppen av sig som person mot personer hon trivs med. Ja jag hade inget att ge henne när hon fyllde år så fick bli att vi gör det istället. Tydligen så är det lugnt med honom, Jag är väl kanske lite ofarlig, det är nog det intrycket jag ger från mig möjligtvis. Det är väl lite fram och tillbaka, men det bra överväger det dåliga. Låter ibland värre än vad det egentligen är. Hon har ju själv sagt många gånger att hon vill vara med honom livet ut och allt vad det nu innebär då man frågar hur de har det osv. Han är skittrevlig och allt sånt, men lite "mesig" ofta så det ibland känns som han tippar runt på tå för att inte hon ska bli arg på honom. Jag kan inte säga mycket mer om deras relation, de har varit tillsammans ett bra tag nu. De känns så väldigt olika att man funderar på hur inte nån av dem tycker samma och tröttnar. Men som sagt, jag ska inte säga mycket mer för det är ju bara en bild man får från utsidan så kan inte skriva under på att så faktiskt är fallet. Gillar inte att hänga med dem samtidigt då det suger att va ett tredjehjul.
Svar på tråden Kär i min bästa vän