• Jenniepennie031

    Tidiga missfall, ev pcos

    Hej! Nån som är aktiv i denna tråd? Jag har fyra missfall i bagaget under ca 2-2,5 års tid. Genomgått utredning som inte visar några fel. Fyllde precis 35 och inga barn sedan innan. Har PCO och fått hjälp att få regelbunden cykel och ÄL med Letrozol. Av alla läkare jag har träffat har de menat att det inte finns något samband mellan min PCO och missfallen. Ingen har velat skriva ut progesteron eller trombyl eftersom utredningen inte visar på några fel. På eget bevåg tog jag kontakt med en läkare i Borås som har forskat på just upprepade missfall och fick träffa honom idag. Han menar tvärtemot alla andra att jag behöver tillsätta progesteron från ÄL och att brist på progesteron i början av graviditeten troligen är en starkt bidragande faktor till mina missfall. Och detta beror på de hormonobalanser jag har pga av min PCO. Det kändes främst skönt att träffa någon som tar en på allvar och faktiskt har en plan för vad man ska göra annorlunda nästa gång - även om det såklart inte finns någon garanti att det fungerar, finns ju alltid en procentuell chans att få missfall iaf. Vad har ni för erfarenheter? Har ni fått progesteron utskrivet?

Svar på tråden Tidiga missfall, ev pcos