Inlägg från: Anonym (Livie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livie)

    Hjälp måste ja plugga klart alla kurser för att kunna säga att jag är utbildad?

    nnnnnnnn skrev 2020-07-08 20:43:02 följande:

    FÖr att kunna ärligt säga att du är utbildad barnskötare så måste du ha en examen.
    Du får inte din gymnasieexamen utan att ha minst 2500 gymnasiepoäng och du måste även ha läst vissa kurser som är obligatoriska för att kunna få ut din examen tex ma, sv, eng.
    Så tyvärr har du mer jobb framför dej om du vill säga att du är utbildad.

    Jag tror nog att du ändå kan få jobb som vikarie på förskolor om du skriver att du är klar med det mesta och att du är klar med alla kurser som är programspecifika för barn och fritidsprogrammet.


    Det beror ju på om barnskötare kräver 2500 poäng eller inte?

    Jag har t ex läst till undersköterksa och där räcker 1500 poäng, det kan ju vara samma för barnskötare. Däremot så krävs ju ändå att man har vissa kurser och har man poängen men inte kurserna så är man ändå inte barnskötare.

    ts
    Kollade precis upp och barnskötare är 1300 poäng. Dock krävs ju de obligatoriska kurserna. Om matte och svenska är obligatoriskt behöver du de kurserna.
Svar på tråden Hjälp måste ja plugga klart alla kurser för att kunna säga att jag är utbildad?