• Anonym (Manshatare)

    Jag hatar män - fråga vad ni vill

    Jag hatar män. Fråga vad ni vill.

    (Och nej, jag är inte ute efter att provocera utan jag är ute efter en seriös diskussion där ni kan ställa frågor och jag svarar.)

  • Svar på tråden Jag hatar män - fråga vad ni vill
  • Anonym (Manshatare)
    Tomelilla15 skrev 2020-07-10 22:04:31 följande:

    Kan du förklara varför du känner så?


    Män är vidriga. De står för så mycket av allt ont i världen.
  • Anonym (Hmm...)
    Anonym (Manshatare) skrev 2020-07-10 22:08:42 följande:
    Män är vidriga. De står för så mycket av allt ont i världen.
    Alla män? Allt av mankön från 18 till 110 år alltså? Ingen man har nånsin gjort nåt bra? Du skulle vägra bli behandlad av en man om du behövde läkare? Om det sitter en man i kassan på ICA går du ut? Eller vilka uttryck tar sig ditt hat? Ser du ner på kvinnor som är tillsammans med män?
  • Tomelilla15
    Anonym (Manshatare) skrev 2020-07-10 22:08:42 följande:

    Män är vidriga. De står för så mycket av allt ont i världen.


    Kan nog hålla med om att män oftare begås våldsbrott, övergrepp etc jämfört med kvinnor. Men alla män som inte gör det - dom finns det väl ingen anledning att hata?
  • Anonym (tobbe)
    Anonym (Manshatare) skrev 2020-07-10 22:08:42 följande:
    Män är vidriga. De står för så mycket av allt ont i världen.
    Så alla män står för allt ont och alla kvinnor för det som är gott? Stämmer inte riktigt har funnits rätt många kvinnor som gjort mycket ont här i världen och många män som gjort mycket gott. Det handlar inte om kön det handlar om personer.
  • Anonym (Hahahaha)

    Känns ju verkligen sunt att hata människor som man verken träffat eller känner

  • Anonym (Manshatare)
    Anonym (Hmm...) skrev 2020-07-10 22:13:14 följande:

    Alla män? Allt av mankön från 18 till 110 år alltså? Ingen man har nånsin gjort nåt bra? Du skulle vägra bli behandlad av en man om du behövde läkare? Om det sitter en man i kassan på ICA går du ut? Eller vilka uttryck tar sig ditt hat? Ser du ner på kvinnor som är tillsammans med män?


    Nästan alla män, förutom de jag har personlig relation till som släkt etc.

    Nej, manliga läkare kan vara väldigt bra, men bara för att de är bra på det de gör så tar det inte bort det faktum att jag hatar majoriteten av männen. Nej, jag går inte ut om det sitter en man vid kassan på ICA. Men samma där, bara för att det sitter en man i kassan så tar inte det bort faktumet att jag hatar majoriteten av alla män.

    Jag bryr mig inte så mycket om vad andra väljer att göra med sitt liv eller vilka människor de väljer att ha i sitt liv men vissa kvinnor tycker jag faktiskt synd om att de är tillsammans med män, då endel är tillsammans med mansgrisar som ser kvinnor som vandrande sexobjekt och hushållerskor som bara ska behaga männen.
  • Anonym (Manshatare)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-07-10 22:15:51 följande:

    Så alla män står för allt ont och alla kvinnor för det som är gott? Stämmer inte riktigt har funnits rätt många kvinnor som gjort mycket ont här i världen och många män som gjort mycket gott. Det handlar inte om kön det handlar om personer.


    Har jag påstått det? Tillskriv mig inte något som jag aldrig har skrivit tack!
  • Anonym (G)

    Hur ställer du dig till faktumet att det är främst kvinnor som uppfostrar oss män?

    Och hur har det bidragit till mäns ondska?

    Och varför har våldet i världen minskat sen män blev mer aktiva i barnuppfostran?

  • Anonym (Manshatare)
    Anonym (G) skrev 2020-07-10 22:24:53 följande:

    Hur ställer du dig till faktumet att det är främst kvinnor som uppfostrar oss män?

    Och hur har det bidragit till mäns ondska?

    Och varför har våldet i världen minskat sen män blev mer aktiva i barnuppfostran?


    Nja, inte riktigt sant. Det är både kvinnor och män som uppfostrar män, oftast lika mycket. Männens mödrar har oftast inte bidragit till mäns ondska, utan det har faktiskt oftast männens pappor gjort, och miljön. Samt att männens hormoner bidrar till ondska också. Högt testosteron är tex sammankopplat med kriminalitet, missbruk, hög sexdrift etc.

    Har du källa på det? De faktorerna har med största sannolikhet ingenting med varandra att göra.
  • Anonym (Manshatare)
    Drottningen1970 skrev 2020-07-10 22:25:51 följande:

    Jag hatar också män, som grupp och som företeelse. Däremot finns det många män jag tycker om som individer.


    Samma här.
  • Anonym (tobbe)
    Anonym (Manshatare) skrev 2020-07-10 22:20:27 följande:
    Har jag påstått det? Tillskriv mig inte något som jag aldrig har skrivit tack!
    Fast varför hatar du alla män då? Du har ju inte ens träffat en promille av alla män som finns. Hur kan du då dra slutsatsen att majoriteten är vidriga? Och varför tycker du inte samma om kvinnor då eftersom det finns gott om kvinnor som gör vidriga saker. Bör du inte hata människor i sådana fall.
  • Anonym (Manshatare)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-07-10 22:34:20 följande:

    Fast varför hatar du alla män då? Du har ju inte ens träffat en promille av alla män som finns. Hur kan du då dra slutsatsen att majoriteten är vidriga? Och varför tycker du inte samma om kvinnor då eftersom det finns gott om kvinnor som gör vidriga saker. Bör du inte hata människor i sådana fall.


    Problem med läsförståelsen? Var har jag skrivit ALLA män?
  • Anonym (Manshatare)
    Mimosa86 skrev 2020-07-10 23:37:04 följande:

    Hur har dina kärleksrelationer med män sett ut? Har du tagit skada av dem?


    Det har varit både bra och dåliga relationer, men de flesta relationer har inte slutat så bra.
  • DanneHade

    Förklara hur du kan vara en god och moralisk person samtidigt som du hatar en hel grupp människor baserat framför allt annat på fördomar?


    Förklara sedan samtidigt varför en person som säg, hatar invandrare (och förmodligen rättfärdigar det med exakt samma argument som du gör) är en ond och väldigt trångsynt person.


     


    (Obs om du håller med om att du är en i grunden rutten, korkad och trångsynt person du också så behöver du inte lägga energi på att svara. Då är du ju iallafall självmedveten nog att se dig själv för vad du verkligen är).

  • Aniiee
    Anonym (Manshatare) skrev 2020-07-10 22:19:36 följande:
    Nästan alla män, förutom de jag har personlig relation till som släkt etc.

    Nej, manliga läkare kan vara väldigt bra, men bara för att de är bra på det de gör så tar det inte bort det faktum att jag hatar majoriteten av männen. Nej, jag går inte ut om det sitter en man vid kassan på ICA. Men samma där, bara för att det sitter en man i kassan så tar inte det bort faktumet att jag hatar majoriteten av alla män.

    Jag bryr mig inte så mycket om vad andra väljer att göra med sitt liv eller vilka människor de väljer att ha i sitt liv men vissa kvinnor tycker jag faktiskt synd om att de är tillsammans med män, då endel är tillsammans med mansgrisar som ser kvinnor som vandrande sexobjekt och hushållerskor som bara ska behaga männen.
    Min man och andras karlar, alltså....
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • cosinus

    Behöver du samarbeta med män i din yrkesroll? Isf färgas det samarbetet av sin syn på män i allmänhet?

    Har du några planer på att bilda familj? Med eller utan man och hur känner du inför tanken på ev söner?

Svar på tråden Jag hatar män - fråga vad ni vill