Inlägg från: jrockyracoon |Visa alla inlägg
  • jrockyracoon

    Jag vill sluta med onani

    Anonym (.) skrev 2020-07-11 13:37:36 följande:

    Jag som var på en mycket god väg och så kom natten där jag inte kunde somna fort. Det är inte pronografi som är bekymret, utan oftast när jag ligger i sängen så ligger jag där och ''njuter för mig själv''. Jag vill sluta med onani totalt. Många säger att det är bra om mannen får tömma sig. Men jag vill faktiskt sluta. Det sker nästintill varje dag.

    Igår var det en mycket bra dag, men tyvärr. Natten mot lördagen, liksom idag. Så somnade jag inte. Jag låg där vid sängen och verkligen försökte kontrollera mig själv. Jag runkade lite och försökte låta bli. Många gånger vred jag mig, la mig på rygg m.m. Runkade lite smått, lät bli, låg stilla m.m. Men slutligen onanerade jag tills jag kom.

    Jag vart så besviken.


     


    Jag försöker verkligen sluta. Jag vill sluta! Problemet är dessutom att jag inte somnar snabbt. Jag vet inte om det är någon typ av vana där jag måste onanera så kan jag somna. Jag har även tänkt på detta på morgonen. Jag är morgonpigg, men jag känner mig inte totalt pigg förs jag onanerat klart. Men jag kliver oftast upp, så där är egentligen en god problemlösning. Nätterna är kämpigare. Just för att jag faktiskt försöker sova.


     


    Har jag ingen tid planerat nästa dag, så kanske jag inte har lika stor ångest över att jag inte kan somna snabbt.

    Jag försöker verkligen sluta!

    Jag är en man.


    Men herregud, varför ska du sluta onanera? Det är väl inte skadligt att onanera i den lilla omfattning som du nämner, en gång per dag.

    Nej, fortsätt och bejaka din sexualitet och bry dig inte om vad andras ev. negativa åsikter - det är något fint och bra att onanera.
Svar på tråden Jag vill sluta med onani