• Anonym (transparent)

    Tjej med hund, nej tack

    Såg en tjej som verkade intressant, men intresset dog. Flesta bilderna var på henne och hennes hund.

    Säger du också nej till tjejer med hund?
    Det borde du.

    Du vet väl att tjejer gillar att hångla med hunden?
    Hunden är hennes bäbis (fy fan...)
    Hunden ska självklart ligga i hennes säng. Det är helt ok. Mig lär hon inte få i säng i alla fall.

  • Svar på tråden Tjej med hund, nej tack
  • Anonym (frugan)

    Tur alla är olika. 
    Jag hade hund när jag träffade min man. Tog t.o.m med hunden på första dejten. 
    Det tog 3 dejter sen sprang hunden förbi mig och fram till min man när vi klev innanför dörren. haha... Då var han godkänd.

    När hunden dog ville min man ha en ny hund. Jag ville inte ha den i sängen, men då ville min man ligga på en madrass på golvet, så hundskrället fick ligga i sängen. 
    Nu ligger han mellan oss på kudden. (40 kilo) Ibland är det som att ligga i en sandlåda. 

    Ibland när jag kommer in i vardagsrummet ligger de på soffan och kramas och båda ser så nöjda ut. Mitt hjärta skuttar alltid till av lycka då. 

    Vi kanske är ohygieniska med hund i säng, hundpussar och bebisprat, men vi är lyckliga och det är väl det som räknas. 

  • Anonym (Mamma 42)
    Anonym (frugan) skrev 2020-07-13 07:48:37 följande:

    Tur alla är olika. 

    Jag hade hund när jag träffade min man. Tog t.o.m med hunden på första dejten. 

    Det tog 3 dejter sen sprang hunden förbi mig och fram till min man när vi klev innanför dörren. haha... Då var han godkänd.

    När hunden dog ville min man ha en ny hund. Jag ville inte ha den i sängen, men då ville min man ligga på en madrass på golvet, så hundskrället fick ligga i sängen. 

    Nu ligger han mellan oss på kudden. (40 kilo) Ibland är det som att ligga i en sandlåda. 

    Ibland när jag kommer in i vardagsrummet ligger de på soffan och kramas och båda ser så nöjda ut. Mitt hjärta skuttar alltid till av lycka då. 

    Vi kanske är ohygieniska med hund i säng, hundpussar och bebisprat, men vi är lyckliga och det är väl det som räknas. 


    Vill bara säga så härligt det låter! Längtar till jag kan skaffa hund igen:)

    Det passar inte alla och det är fullt förståeligt.
  • Zoldaten76

    Jag gillar hundar men skulle aldrig köpa en..

    Har barn och det räcker..

    Att köpa hund är som att skaffa sig ett barn till.

    Så har tjejen hund så är det ett minus i min bok..

    Jag orkar inte debattera detta utan skrev min åsikt och det var väl det som gällde..

    De som har hundar får ha det..

  • Anonym (H)
    Anonym (frugan) skrev 2020-07-13 07:48:37 följande:
    Tur alla är olika. 
    Jag hade hund när jag träffade min man. Tog t.o.m med hunden på första dejten. 
    Det tog 3 dejter sen sprang hunden förbi mig och fram till min man när vi klev innanför dörren. haha... Då var han godkänd.

    När hunden dog ville min man ha en ny hund. Jag ville inte ha den i sängen, men då ville min man ligga på en madrass på golvet, så hundskrället fick ligga i sängen. 
    Nu ligger han mellan oss på kudden. (40 kilo) Ibland är det som att ligga i en sandlåda. 

    Ibland när jag kommer in i vardagsrummet ligger de på soffan och kramas och båda ser så nöjda ut. Mitt hjärta skuttar alltid till av lycka då. 

    Vi kanske är ohygieniska med hund i säng, hundpussar och bebisprat, men vi är lyckliga och det är väl det som räknas. 
    Haha så mysigt! Min man är likadan. När jag kommer in i rummet så sitter hunden i hans knä och de tittar varandra i ögonen och har bara ögon för varandra. Så himla fint. Då vet man att man valt rätt.
  • Anonym (Elayne)

    Jag väljer utan tvekan en man som är djurvän och älskar hundar. Då är sannolikheten större att han är empatisk.

  • Anonym (...)

    Jag älskar djur men håller med. Skulle aldrig funka med en kille som har en stinkande hund. Så jävla äckligt när de låter hunden slicka ansiktet. Katter däremot är rena och gosiga.

  • Anonym (V)

    Jag är hundrädd och det ses inte som sexigt av tjejer i allmänhet och inte av tjejer med hund i synnerhet.

  • Anonym (secretagentoftheblues)

    På dejtappar ser jag ofta tjejer som har bilder där de ligger bredvid hunden. Ibland ligger dom tillsammans i sängen.
    Varför tror tjejer att killar är pigga på att konkurrera med hennes Nummer 1?

  • Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2020-07-13 16:36:46 följande:

    Jag älskar djur men håller med. Skulle aldrig funka med en kille som har en stinkande hund. Så jävla äckligt när de låter hunden slicka ansiktet. Katter däremot är rena och gosiga.


    Katter slickar sig ju i röven och sedan över resten av kroppen, de går i kattlådan med kiss och avföring innan de tassar runt i hela hemmet. Rena?? Nej, du lurar dig själv.

    /Kattälskare.
  • Anonym (...)
    Anonym (A) skrev 2021-05-05 07:32:10 följande:
    Katter slickar sig ju i röven och sedan över resten av kroppen, de går i kattlådan med kiss och avföring innan de tassar runt i hela hemmet. Rena?? Nej, du lurar dig själv.

    /Kattälskare.
    Katter har ett enzym i käften som ska vara effektivare än Ariel. De luktar gott. Klappar man en hund måste man tvätta händerna.
  • Anonym (Ensamma)

    Tjejer med hund är mest ensamma? Tjejer med hundar är bestämda?

  • Anonym (man)
    Anonym (transparent) skrev 2020-07-11 15:59:59 följande:

    Såg en tjej som verkade intressant, men intresset dog. Flesta bilderna var på henne och hennes hund.

    Säger du också nej till tjejer med hund?

    Det borde du.

    Du vet väl att tjejer gillar att hångla med hunden?

    Hunden är hennes bäbis (fy fan...)

    Hunden ska självklart ligga i hennes säng. Det är helt ok. Mig lär hon inte få i säng i alla fall.


    .Hund skaffar man på sin höjd som pensionär. De kvinnor som skaffar hund innan visar att de har fel fokus.
  • Anonym (Plommon)

    Har man djur av typen som kräver mycket tid (tex hund eller häst, ja, kor för den delen) blir det onekligen enklast att ha en partner som delar intresset. Ett djur kan ju inte prioriteras bort som tex ett sport- eller musikintresse.

    Det spelar ingen roll om pojkvännens mamma just dött och han är ledsen och behöver stöd. Hunden måste ändå rastas och få mat. Sånt måste en partner till en djurägare ha 100% förståelse för. Därför passar kanske djurägare bäst med varandra.

Svar på tråden Tjej med hund, nej tack