• Anonym (H)

    Mens utan mensvärk efter förlossning, någon som haft så? Hur var din första mens efter förlossningen?

    Skapar en till tråd i ämnet... För vill verkligen veta hur det har varit för andra! Är lite förvirrad vad min blödning kan vara just nu :p

  • Svar på tråden Mens utan mensvärk efter förlossning, någon som haft så? Hur var din första mens efter förlossningen?
  • Anonym (H)

    Hehe det ämnet verkade inte poppis...

  • Anonym (T)

    Mina första menser efter förlossning har inte varit någon mensvärk på. Fick värk vid ca 3:e mensen efter 1 barnet och 2 mensen vid första. Men de har fortfarande varit samma mängd och kanske någon dag kortare än vanligt.

    Tycker inte avslag eller mens luktar samma. (Är sjukt doftkänslig).

  • Aliona

    Ja det var så för mig. Minns inte hur länge det höll i sig, men iaf två år efter förlossningen. Lade inte märke till det själv först, förrän en kompis berättade för mig att det kan hända att en blir av med sin mensvärk.

  • Anonym (T)

    Sen så har jag inte kunnat amma vilket gjort den första mensen dykt upp direkt efter avslaget. (8 veckor avslag)

  • Anonym (H)
    Anonym (T) skrev 2020-07-13 11:20:30 följande:

    Mina första menser efter förlossning har inte varit någon mensvärk på. Fick värk vid ca 3:e mensen efter 1 barnet och 2 mensen vid första. Men de har fortfarande varit samma mängd och kanske någon dag kortare än vanligt.

    Tycker inte avslag eller mens luktar samma. (Är sjukt doftkänslig).


    Okej, TACK för dina svar! För har noll mensvärk i livmodern men däremot grym molvärk i ryggen/höften som jag inte känner igen. Blöder rätt rikligt men har pratat med barnmorska nu och hon sa så länge man inte har feber eller att blodet doftar ILLA, så kan man anta att det är mensen speciellt om man har slutat amma och det var ungefär exakt en månad sedan... :p Får väl gå på det då trots oro.
  • Anonym (H)
    Aliona skrev 2020-07-13 11:22:34 följande:

    Ja det var så för mig. Minns inte hur länge det höll i sig, men iaf två år efter förlossningen. Lade inte märke till det själv först, förrän en kompis berättade för mig att det kan hända att en blir av med sin mensvärk.


    Okej, tack för svar! Då verkar det som att den kan förändras mycket. Hoppas det är mensen jag har fått och inget annat läskigt! Många som skrivit i andra trådar att deras mensvärk blev värre efter förlossningen så man blir ju osäker.
Svar på tråden Mens utan mensvärk efter förlossning, någon som haft så? Hur var din första mens efter förlossningen?