• Anonym (the)

Ni som gått tillbaka till ex

Hej

Ni som har gått tillbaka till ex, hur gick det till? Kändes det inte konstigt att ta kontakt efter så lång tid ifrån varandra utan att ha setts, messat eller ringt?
    Hur blev bemötandet?

Tack

• Svar på tråden Ni som gått tillbaka till ex
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-16 06:44:42 följande:

Oj.... var ska jag börja? Vi hade bjudit över en av hans bästa tjejkompisar en kväll. Hon (och han, de hade druckit ensamma innan jag kom dit) blev rätt full och somnade på soffan med kläderna på. Jag går in i köket och diskar upp. När jag kommer in i vardagsrummet ligger han naken med ena benet över henne. Jag fotade spektaklet.

Han har en övernattningslägenhet. I den finns det enbart en 140 cm säng, champagne, champagneglas, tandborste och tandkräm. Jag tyckte det var minst sagt "märkligt" och slängde ur mig att det är ingen övernattningslägenhet utan en kn*ll lägenhet. Det tyckte han var jätteroligt sagt så nu kallar han den det. Förra veckan pratade han om att flytta över sängen (160 cm) från den andra lägenheten dit. När jag frågade varför svarade han "om någon vill sova över". För ett par dagar sedan berättade han att han har tagit ur ett gammalt kondompaket som han länge har haft i sin jobbväska (det är en kund som glömt det en gång) och lagt i den lägenheten. Varför sa jag, för att jag inte vill ha det i väskan eftersom jag inte behöver det. För ca 1,5 månad sedan var han ensam på landet. Efter kl 19 gick det inte att få tag på honom. Dagen efter fick jag veta att exet varit där och de hade druckit vin hela natten för att "prata ut", badat tunna och sen hade han i fyllan och villan glömt mobilen när kompisen hämtade honom vid halv 5 på morgonen då han skulle med tåget hem. Han har kameror i huset men raderade filmen från köket den natten. Tror inte att de hade sex, men att det som hände den natten kan feltolkas.

Är JAG överdrivet svartsjuk som blir förbannad?

Hon är ingen tjejkompis. Finns attraktion och kanske mer. Hur länge har de vsrit vänner ? Hur länge har ni varit tillsammans ? Finns det barn?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nej) skrev 2020-07-16 09:53:40 följande:

Hon är ingen tjejkompis. Finns attraktion och kanske mer. Hur länge har de vsrit vänner ? Hur länge har ni varit tillsammans ? Finns det barn?

Hon är nog lite småkär/attraherad men jag är helt övertygad om att han inte är det. Däremot gillar han uppmärksamheten hon ger. Han är definitivt inte attraherad, hon är väldigt oattraktiv rent utseendevis. De har varit vänner drygt 20 år. Inga barn utan de hade en kort fling för 20 år sen. Hon blev gravid då och gjorde abort utan hans vetskap eller om han bara inte var med. Detta var det första hon sa till mig, han fattade ingenting för han visste inte eller hade glömt. Mycket konstig människa var mitt första intryck. Hon är sambo med nån man. Jag kommer inte vilja träffa henne igen, men tydligen gillade hon mig mycket.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-16 11:45:40 följande:

Hon är nog lite småkär/attraherad men jag är helt övertygad om att han inte är det. Däremot gillar han uppmärksamheten hon ger. Han är definitivt inte attraherad, hon är väldigt oattraktiv rent utseendevis. De har varit vänner drygt 20 år. Inga barn utan de hade en kort fling för 20 år sen. Hon blev gravid då och gjorde abort utan hans vetskap eller om han bara inte var med. Detta var det första hon sa till mig, han fattade ingenting för han visste inte eller hade glömt. Mycket konstig människa var mitt första intryck. Hon är sambo med nån man. Jag kommer inte vilja träffa henne igen, men tydligen gillade hon mig mycket.

De har alltså legat. Tycker du ska vara väldigt försiktig om du vill leva med denna man
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nej) skrev 2020-07-16 12:05:21 följande:

De har alltså legat. Tycker du ska vara väldigt försiktig om du vill leva med denna man

Han har legat med alla sina tjejkompisar. Just denna var för 20 år sen. Hade det hänt efter det så hade hon glatt berättat det för mig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-16 12:09:19 följande:

Han har legat med alla sina tjejkompisar. Just denna var för 20 år sen. Hade det hänt efter det så hade hon glatt berättat det för mig.

Om du accepterar att din man umgås med massa tjejkompisar som han legat med är du absolut inte svartsjuk
  • Anonym (the)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-16 06:00:35 följande:

Som vad? Min nya (8 mån) tycker att jag är alldeles för svartsjuk och säger ibland att han inte kommer orka med det. Jag håller verkligen inte med om det med tanke på saker han gör och säger.

Jag läste dina inlägg och är definitivt inte på samma nivå. I ditt fall skulle vem som helst vara svartsjuk. Det där är inte friskt. I mitt fall så kunde det vara att jag hälsade på nån som bodde i närheten av en stuga vi hade när vi gick promenad, och jag hälsade både på äldre och yngre som man gör ibland när man går förbi i ett litet område. Då kunde jag få en kommentar som ?ska du ligga med henne?. Sen kunde det vara att jag kollade åt et håll där tjejer var i bikini men inte att jag kollade in utan liksom tittar ut. Var massa olika saker med. Jag har inga tjejkompisar, är inte flörtig utan väldigt restriktiv så det är jobbigt att bli oskyldigt anklagad.
  • Anonym (the)
    annabellelee skrev 2020-07-16 09:52:35 följande:

Först kändes det bra. Allt var ju bekant och det kändes märkligt skönt med en person som allt kändes så hemtamt med, som förstod mina skämt, och gjorde skämt som jag förstod, som kysste mig på ett sätt jag kände igen, efter månader av halvdan dejting med främlingar.

Men snart kom de gamla problemen upp igen. Inget hade i grunden förändrats. Jag gjorde slut igen direkt.

Jo vi har gått tillbaka till varann förut men aldrig efter en lång tid ifrån varandra. Kan tänka mig att om vi har ett längre uppehåll så kan man längta så pass mycket att man verkligen verkligen tänker på de problem man hade så de inte upprepas. Vi hade som max ett uppehåll på 2 v bara.
  • Anonym (..)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-16 06:44:42 följande:

Oj.... var ska jag börja? Vi hade bjudit över en av hans bästa tjejkompisar en kväll. Hon (och han, de hade druckit ensamma innan jag kom dit) blev rätt full och somnade på soffan med kläderna på. Jag går in i köket och diskar upp. När jag kommer in i vardagsrummet ligger han naken med ena benet över henne. Jag fotade spektaklet.

Han har en övernattningslägenhet. I den finns det enbart en 140 cm säng, champagne, champagneglas, tandborste och tandkräm. Jag tyckte det var minst sagt "märkligt" och slängde ur mig att det är ingen övernattningslägenhet utan en kn*ll lägenhet. Det tyckte han var jätteroligt sagt så nu kallar han den det. Förra veckan pratade han om att flytta över sängen (160 cm) från den andra lägenheten dit. När jag frågade varför svarade han "om någon vill sova över". För ett par dagar sedan berättade han att han har tagit ur ett gammalt kondompaket som han länge har haft i sin jobbväska (det är en kund som glömt det en gång) och lagt i den lägenheten. Varför sa jag, för att jag inte vill ha det i väskan eftersom jag inte behöver det. För ca 1,5 månad sedan var han ensam på landet. Efter kl 19 gick det inte att få tag på honom. Dagen efter fick jag veta att exet varit där och de hade druckit vin hela natten för att "prata ut", badat tunna och sen hade han i fyllan och villan glömt mobilen när kompisen hämtade honom vid halv 5 på morgonen då han skulle med tåget hem. Han har kameror i huset men raderade filmen från köket den natten. Tror inte att de hade sex, men att det som hände den natten kan feltolkas.

Är JAG överdrivet svartsjuk som blir förbannad?

Oj. Du är inte överdrivet svartsjuk. Hade jag varit i samma sits hade han varit ett ex...

Raderad film på övervakningskamera betyder ju helt klart att något har hänt. För mig är det så nära bevis på otrohet som man kan komma, tillsammans med allt annat, så hade det nog varit droppen...
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-16 12:48:02 följande:
    Jag läste dina inlägg och är definitivt inte på samma nivå. I ditt fall skulle vem som helst vara svartsjuk. Det där är inte friskt. I mitt fall så kunde det vara att jag hälsade på nån som bodde i närheten av en stuga vi hade när vi gick promenad, och jag hälsade både på äldre och yngre som man gör ibland när man går förbi i ett litet område. Då kunde jag få en kommentar som ?ska du ligga med henne?. Sen kunde det vara att jag kollade åt et håll där tjejer var i bikini men inte att jag kollade in utan liksom tittar ut. Var massa olika saker med. Jag har inga tjejkompisar, är inte flörtig utan väldigt restriktiv så det är jobbigt att bli oskyldigt anklagad.
    Oj. Det där låter skitjobbigt. Jag har själv varit rätt svartsjuk när jag var yngre, men inte på den nivån. Jag har dock arbetat bort det mesta av min svartsjuka i äldre ålder. Det krävs nu ett reellt hot, typ att mitt ex ville hänga med tjejen han legat med under tiden vi inte var tillsammans på kvällarna och att vi skulle umgås alla tre också. Det kändes bara väldigt skumt.

Hans intention var säkert att hon och jag skulle bli kompisar eller liknande, men svårt att bli kompis till någon han hade sex med för ett par månader sedan.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nej) skrev 2020-07-16 12:14:00 följande:

Om du accepterar att din man umgås med massa tjejkompisar som han legat med är du absolut inte svartsjuk

Han har en annan tjejkompis som brukar raka pungen på honom på hennes lilla salong och ytterligare en annan tjejkompis som ska göra en avgjutning av hela paketet. Liknande clone a Willy men med bättre material då hon är konstnär. Jag har accepterat detta (mkt motvilligt) ändå kallar han mig sjukligt svartsjuk....

Har aldrig varit svartsjuk i tidigare förhållanden och det är inte svartsjuka jag känner nu heller tror jag. Tycker mer att det är konstigt, lite äckligt (faktiskt) och väldigt respektlöst mot mig som seriös flickvän.
Svar på tråden Ni som gått tillbaka till ex