Ni som gått tillbaka till ex
Hej
Ni som har gått tillbaka till ex, hur gick det till? Kändes det inte konstigt att ta kontakt efter så lång tid ifrån varandra utan att ha setts, messat eller ringt?
Hur blev bemötandet?
Tack
Hej
Ni som har gått tillbaka till ex, hur gick det till? Kändes det inte konstigt att ta kontakt efter så lång tid ifrån varandra utan att ha setts, messat eller ringt?
Hur blev bemötandet?
Tack
Vår andra relation var definitivt mycket bättre, men vi bråkade fortfarande alldeles för mycket, mest om skitsaker tyckte jag, men det blev väldigt intensivt. Blir lätt att det faller in i samma mönster om man inte tänker på det båda två hela tiden. Båda måste försöka se det som en ny relation isåfall tror jag och inte ta upp gammal skit, det är det som är svårt.
Definitivt blir det lättare att se de bra sidorna efter ett uppehåll. Ett tag kände jag för att mörda honom nästan :)
Nu saknar jag väldigt mycket med honom.
Sånt bråkade vi också om, men ofta var det mindre saker och saker vi stört oss på i vår förra relation.
På slutet var det så extremt. Han kunde störa sig enormt på att jag varit ute och festat när vi inte var ihop, samtidigt som han själv hade en annan tjej. Så ja svartsjuka fanns det med. Det är svårt.
Aha märkligt för då var ni ju inte ens ihop. I mitt fall var vi ihop och kunde vara helt banala saker som togs upp
Som vad? Min nya (8 mån) tycker att jag är alldeles för svartsjuk och säger ibland att han inte kommer orka med det. Jag håller verkligen inte med om det med tanke på saker han gör och säger.
Svårt att säga om du är sjukligt svartsjuk eller om din kille är gränslös och naturligt väldigt flirtig.
Men jag tycker det är rimligt att låta sin partner ha vänner av motsatt kön, även om man träffar dem på tu man hand. Rimligt att vara ute på krogen och dansa med andra utan dig, tillsammans med hans vänner.
Vad tycker du han gör som är olämpligt?
Oj.... var ska jag börja? Vi hade bjudit över en av hans bästa tjejkompisar en kväll. Hon (och han, de hade druckit ensamma innan jag kom dit) blev rätt full och somnade på soffan med kläderna på. Jag går in i köket och diskar upp. När jag kommer in i vardagsrummet ligger han naken med ena benet över henne. Jag fotade spektaklet.
Han har en övernattningslägenhet. I den finns det enbart en 140 cm säng, champagne, champagneglas, tandborste och tandkräm. Jag tyckte det var minst sagt "märkligt" och slängde ur mig att det är ingen övernattningslägenhet utan en kn*ll lägenhet. Det tyckte han var jätteroligt sagt så nu kallar han den det. Förra veckan pratade han om att flytta över sängen (160 cm) från den andra lägenheten dit. När jag frågade varför svarade han "om någon vill sova över". För ett par dagar sedan berättade han att han har tagit ur ett gammalt kondompaket som han länge har haft i sin jobbväska (det är en kund som glömt det en gång) och lagt i den lägenheten. Varför sa jag, för att jag inte vill ha det i väskan eftersom jag inte behöver det. För ca 1,5 månad sedan var han ensam på landet. Efter kl 19 gick det inte att få tag på honom. Dagen efter fick jag veta att exet varit där och de hade druckit vin hela natten för att "prata ut", badat tunna och sen hade han i fyllan och villan glömt mobilen när kompisen hämtade honom vid halv 5 på morgonen då han skulle med tåget hem. Han har kameror i huset men raderade filmen från köket den natten. Tror inte att de hade sex, men att det som hände den natten kan feltolkas.
Är JAG överdrivet svartsjuk som blir förbannad?
Först kändes det bra. Allt var ju bekant och det kändes märkligt skönt med en person som allt kändes så hemtamt med, som förstod mina skämt, och gjorde skämt som jag förstod, som kysste mig på ett sätt jag kände igen, efter månader av halvdan dejting med främlingar.
Men snart kom de gamla problemen upp igen. Inget hade i grunden förändrats. Jag gjorde slut igen direkt.