• Anonym (the)

Ni som gått tillbaka till ex

Hej

Ni som har gått tillbaka till ex, hur gick det till? Kändes det inte konstigt att ta kontakt efter så lång tid ifrån varandra utan att ha setts, messat eller ringt?
    Hur blev bemötandet?

Tack

• Svar på tråden Ni som gått tillbaka till ex
  • Anonym (the)
    Anonym (f) skrev 2020-07-16 14:31:23 följande:

Oj. Det där låter skitjobbigt. Jag har själv varit rätt svartsjuk när jag var yngre, men inte på den nivån. Jag har dock arbetat bort det mesta av min svartsjuka i äldre ålder. Det krävs nu ett reellt hot, typ att mitt ex ville hänga med tjejen han legat med under tiden vi inte var tillsammans på kvällarna och att vi skulle umgås alla tre också. Det kändes bara väldigt skumt.

Hans intention var säkert att hon och jag skulle bli kompisar eller liknande, men svårt att bli kompis till någon han hade sex med för ett par månader sedan.

Hur arbetade du bort det?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-16 16:27:54 följande:

Han har en annan tjejkompis som brukar raka pungen på honom på hennes lilla salong och ytterligare en annan tjejkompis som ska göra en avgjutning av hela paketet. Liknande clone a Willy men med bättre material då hon är konstnär. Jag har accepterat detta (mkt motvilligt) ändå kallar han mig sjukligt svartsjuk....

Har aldrig varit svartsjuk i tidigare förhållanden och det är inte svartsjuka jag känner nu heller tror jag. Tycker mer att det är konstigt, lite äckligt (faktiskt) och väldigt respektlöst mot mig som seriös flickvän.

Hsha va?

Är detta verkligen på riktigt?

Hur gamla är ni? Har ni barn?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nej) skrev 2020-07-16 18:04:06 följande:

Hsha va?

Är detta verkligen på riktigt?

Hur gamla är ni? Har ni barn?

Ja det är tyvärr på riktigt. Vi har vuxna barn på varsitt håll. Är i 50 års åldern, han rätt mycket äldre än mig.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-16 17:53:43 följande:
    Hur arbetade du bort det?
    Terapi, samt mer av ett eget liv har hjälpt. När vi var tillsammans första åren så var jag väldigt ensam, förutom honom hade jag bara några få människor i mitt liv.
  • Anonym (the)
    Anonym (f) skrev 2020-07-16 20:49:13 följande:

Terapi, samt mer av ett eget liv har hjälpt. När vi var tillsammans första åren så var jag väldigt ensam, förutom honom hade jag bara några få människor i mitt liv.

Ok. Låter bra. Vi gick i parterapi och var mycket från hennes barndom som gjorde att hon tvivlade och ledde till stor svartsjuka. Dålig självkänsla också. Hon hade inte jättemånga vänner utan hängde med mina men senaste året har hon skaffat flera egna så det kanske blivit bättre då på denna front.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-16 21:02:52 följande:
    Ok. Låter bra. Vi gick i parterapi och var mycket från hennes barndom som gjorde att hon tvivlade och ledde till stor svartsjuka. Dålig självkänsla också. Hon hade inte jättemånga vänner utan hängde med mina men senaste året har hon skaffat flera egna så det kanske blivit bättre då på denna front.
    Ja, har man ingen annan än sin partner så blir man inte självständig i övrigt heller. Hela ens liv byggs upp runt partnern, vilket aldrig är bra.

Hon kanske skulle gå i egen terapi också. 
  • Kenya

En kompis hade berättat till sin mormor från Kurdistan att han funderade på att bli tillsammans med sitt ex igen. Mormor svarade då: "Man råkar väl inte äta baja 2 ggr??" Han: "va?" Mormor: "Ja men om du trodde att det du skulle äta var ngt gott, men så råkade det vara bajs, skulle du då äta samma sak igen? Han: "eh nej, vad äckligt!" Mormor: "precis! Ditt Ex är bajset! Ät det inte igen!"

Asgarvade då han berättade det! Men klok mormor :)

• Anonym (the)
    Kenya skrev 2020-07-16 21:16:55 följande:

En kompis hade berättat till sin mormor från Kurdistan att han funderade på att bli tillsammans med sitt ex igen. Mormor svarade då: "Man råkar väl inte äta baja 2 ggr??" Han: "va?" Mormor: "Ja men om du trodde att det du skulle äta var ngt gott, men så råkade det vara bajs, skulle du då äta samma sak igen? Han: "eh nej, vad äckligt!" Mormor: "precis! Ditt Ex är bajset! Ät det inte igen!"

Asgarvade då han berättade det! Men klok mormor :)

På ett sätt men folk kan förändras och bättra sig och lära sig av det som hänt. Man älskar ju ändå den personen fortfarande. Men ja, jag förstår det rationella i det.
  • Anonym (the)
    Anonym (f) skrev 2020-07-16 21:08:39 följande:

Ja, har man ingen annan än sin partner så blir man inte självständig i övrigt heller. Hela ens liv byggs upp runt partnern, vilket aldrig är bra.

Hon kanske skulle gå i egen terapi också. 

Hon går på olika samtal av andra anledningar så tror hon inte kommer gå i terapi utan ?hon vet om sina issues och tänker på det? har jag fått höra.
  • Anonym (Frun)

Min man ville att vi skulle skilja oss. Vi delade på oss lite grann men sålde inte huset. Sen ändrade han sig och vi lappade ihop äktenskapet igen. Han säger att det känns bra nu och att han inte menade att han ville skilja sig på riktigt.

Några år har gått och jag känner sedan ett år att det hade varit helt rätt att genomföra skilsmässan då när han ville. Idag lever jag endast ihop med mannen för att vi har det praktiskt tillsammans, barnen är inte så gamla än och ekonomin är hyfsad. Jag bara väntar tills vi delar på oss på riktigt. Jag älskar inte min man alls längre och det tror jag beror på att han förstörde allt vi hade när han ville skilja sig den där gången för några år sedan. Kärleken dog den gången.

En dag vill jag bli kär igen. I en man som respekterar mig och som är ärlig och trygg. Om 10 år ska livet vara fyllt med kärlek igen.

• Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-16 22:22:42 följande:
    Hon går på olika samtal av andra anledningar så tror hon inte kommer gå i terapi utan ?hon vet om sina issues och tänker på det? har jag fått höra.
    Jo, men kanske hade varit skönt att också slippa känna den oron, för den tär även på en själv. Men man kan såklart aldrig tvinga någon. 

För mig är det ju inte längre att jag typ tvingar mig själv att inte agera på de känslorna, utan det är ytterst sällan jag ens får den känslan. Det är väldigt befriande.
  • Kenya
    Anonym (the) skrev 2020-07-16 22:20:20 följande:

På ett sätt men folk kan förändras och bättra sig och lära sig av det som hänt. Man älskar ju ändå den personen fortfarande. Men ja, jag förstår det rationella i det.

Absolut kan man bättra sig :) Tror beror på varför man gjorde slut med varandra. Är skillnad på att gå tillbaks till ett ex som varit otrogen eller varit elak verbalt/fysiskt mot att gå tillbaks för att man hade t.ex problem med kommunikation eller ville olika saker i livet. För mig ska det mycket till att göra slut och lämna. Är en sån där som kämpar in i det sista. Så har jag väl tagit det steget, så är det gjort och ett avslutat kapitel i mitt liv.
  • Anonym (the)
    Kenya skrev 2020-07-17 19:55:55 följande:
    Absolut kan man bättra sig :) Tror beror på varför man gjorde slut med varandra. Är skillnad på att gå tillbaks till ett ex som varit otrogen eller varit elak verbalt/fysiskt mot att gå tillbaks för att man hade t.ex problem med kommunikation eller ville olika saker i livet. För mig ska det mycket till att göra slut och lämna. Är en sån där som kämpar in i det sista. Så har jag väl tagit det steget, så är det gjort och ett avslutat kapitel i mitt liv.
    Ingen otrohet mellan oss och inget fysiskt heller, men svartsjuka kanske räknas som verbalt? Förstår nog vad du menar, i detta fall var det mest svartsjukan och kanske lite på henne som person, dock tänker jag på henne varje dag och älskar henne fortfarande. 
  • Anonym (the)
    Anonym (f) skrev 2020-07-17 11:57:10 följande:
    Jo, men kanske hade varit skönt att också slippa känna den oron, för den tär även på en själv. Men man kan såklart aldrig tvinga någon. 

För mig är det ju inte längre att jag typ tvingar mig själv att inte agera på de känslorna, utan det är ytterst sällan jag ens får den känslan. Det är väldigt befriande.
    Hon är bipolär så då har man naturlig uppföljning och samtal, och visst, det kanske hör lite ihop med hennes labila personlighet och därmed svartsjuka. Dock tar hon medicin för det. 
  • Anonym
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-16 19:36:18 följande:
    Ja det är tyvärr på riktigt. Vi har vuxna barn på varsitt håll. Är i 50 års åldern, han rätt mycket äldre än mig.
    En pensionärspung är inte mycket att sukta efter.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym skrev 2020-07-17 21:43:53 följande:

En pensionärspung är inte mycket att sukta efter.

Pensionär är han inte. Mer fit/vältränad/snygg än män runt 30.
  • Anonym (f)
    Anonym (the) skrev 2020-07-17 21:37:22 följande:
    Hon är bipolär så då har man naturlig uppföljning och samtal, och visst, det kanske hör lite ihop med hennes labila personlighet och därmed svartsjuka. Dock tar hon medicin för det. 
    Okej, fast de samtalen har inget med svartsjuka att göra. De brukar vara med sjuksköterska eller läkare om själva bipolariteten, och de är ofta inte så bra att ha samtal med som med en psykolog. Iaf inte om man vill ha riktiga resultat. Men som sagt måste hon själv vilja. 
  • Anonym
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-07-22 09:51:28 följande:

Pensionär är han inte. Mer fit/vältränad/snygg än män runt 30.

Det har jag mycket svårt att tro.

Och är du i 50-årsåldern och han är mycket äldre så är han nog inte långt ifrån pension.

Du verkar dock ha livlig fantasti..
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ni som gått tillbaka till ex