Ni som gått tillbaka till ex
Hej
Ni som har gått tillbaka till ex, hur gick det till? Kändes det inte konstigt att ta kontakt efter så lång tid ifrån varandra utan att ha setts, messat eller ringt?
Hur blev bemötandet?
Tack
Hej
Ni som har gått tillbaka till ex, hur gick det till? Kändes det inte konstigt att ta kontakt efter så lång tid ifrån varandra utan att ha setts, messat eller ringt?
Hur blev bemötandet?
Tack
Oj. Det där låter skitjobbigt. Jag har själv varit rätt svartsjuk när jag var yngre, men inte på den nivån. Jag har dock arbetat bort det mesta av min svartsjuka i äldre ålder. Det krävs nu ett reellt hot, typ att mitt ex ville hänga med tjejen han legat med under tiden vi inte var tillsammans på kvällarna och att vi skulle umgås alla tre också. Det kändes bara väldigt skumt.
Hans intention var säkert att hon och jag skulle bli kompisar eller liknande, men svårt att bli kompis till någon han hade sex med för ett par månader sedan.
Han har en annan tjejkompis som brukar raka pungen på honom på hennes lilla salong och ytterligare en annan tjejkompis som ska göra en avgjutning av hela paketet. Liknande clone a Willy men med bättre material då hon är konstnär. Jag har accepterat detta (mkt motvilligt) ändå kallar han mig sjukligt svartsjuk....
Har aldrig varit svartsjuk i tidigare förhållanden och det är inte svartsjuka jag känner nu heller tror jag. Tycker mer att det är konstigt, lite äckligt (faktiskt) och väldigt respektlöst mot mig som seriös flickvän.
Hsha va?
Är detta verkligen på riktigt?
Hur gamla är ni? Har ni barn?
Terapi, samt mer av ett eget liv har hjälpt. När vi var tillsammans första åren så var jag väldigt ensam, förutom honom hade jag bara några få människor i mitt liv.
En kompis hade berättat till sin mormor från Kurdistan att han funderade på att bli tillsammans med sitt ex igen. Mormor svarade då: "Man råkar väl inte äta baja 2 ggr??" Han: "va?" Mormor: "Ja men om du trodde att det du skulle äta var ngt gott, men så råkade det vara bajs, skulle du då äta samma sak igen? Han: "eh nej, vad äckligt!" Mormor: "precis! Ditt Ex är bajset! Ät det inte igen!"
Asgarvade då han berättade det! Men klok mormor :)
En kompis hade berättat till sin mormor från Kurdistan att han funderade på att bli tillsammans med sitt ex igen. Mormor svarade då: "Man råkar väl inte äta baja 2 ggr??" Han: "va?" Mormor: "Ja men om du trodde att det du skulle äta var ngt gott, men så råkade det vara bajs, skulle du då äta samma sak igen? Han: "eh nej, vad äckligt!" Mormor: "precis! Ditt Ex är bajset! Ät det inte igen!"
Asgarvade då han berättade det! Men klok mormor :)
Ja, har man ingen annan än sin partner så blir man inte självständig i övrigt heller. Hela ens liv byggs upp runt partnern, vilket aldrig är bra.
Hon kanske skulle gå i egen terapi också.
Min man ville att vi skulle skilja oss. Vi delade på oss lite grann men sålde inte huset. Sen ändrade han sig och vi lappade ihop äktenskapet igen. Han säger att det känns bra nu och att han inte menade att han ville skilja sig på riktigt.
Några år har gått och jag känner sedan ett år att det hade varit helt rätt att genomföra skilsmässan då när han ville. Idag lever jag endast ihop med mannen för att vi har det praktiskt tillsammans, barnen är inte så gamla än och ekonomin är hyfsad. Jag bara väntar tills vi delar på oss på riktigt. Jag älskar inte min man alls längre och det tror jag beror på att han förstörde allt vi hade när han ville skilja sig den där gången för några år sedan. Kärleken dog den gången.
En dag vill jag bli kär igen. I en man som respekterar mig och som är ärlig och trygg. Om 10 år ska livet vara fyllt med kärlek igen.
På ett sätt men folk kan förändras och bättra sig och lära sig av det som hänt. Man älskar ju ändå den personen fortfarande. Men ja, jag förstår det rationella i det.
En pensionärspung är inte mycket att sukta efter.
Pensionär är han inte. Mer fit/vältränad/snygg än män runt 30.