• Anonym (Hela tiden, överallt)

Vikten av sex i ett förhållande?

Jag är 26 och har haft 2 seriösa förhållanden men även haft en del som jag träffat under kanske 1-3 månader och en del av har jag gjort slut med enbart för att sexet var så löjligt tråkigt.

Men så tänkte jag, hur stor del i form av hur viktigt det är för relationen, är sex för mig?

Det finns många saker som avgör hur bra relation man har. Självklart är det viktigt att man kommer överens, man stöttar varandra, tillit för varandra osv. Men att bli avsugen och få knulla min flickvän hårt är också galet viktigt. Är inte sexet verkligen bra så blir det för vänskapligt för min del, men är sexet bra så är jag världens bästa pojkvän.

Men t.ex. med mitt ex i slutet så var det bara sex som höll ihop oss. Då var inte relationen så bra (mot slutet) men vårt sex var lika bra som alltid så där fanns fortfarande en hel del att tycka om, men vi funkade inte som par längre efter några är tillsammans.

Så till frågeställningen, hur viktigt är sex i en relation för er del? Hur stor del av relationen är det för er del?

För mig är det nog minst 40%. Tar du bort sex men resten är perfekt så har man en perfekt relation till 60%, men har man perfekt sex men inget annat, då har man en relation som är perfekt till 40%, om ni förstår hur jag tänker?

• Svar på tråden Vikten av sex i ett förhållande?
  • Anonym (.)

Funkar inte sexet är det kört för min del. Det måste vara ganska bra.

Har märkt att jag blir väldigt överseende med min partners brister och tillkortakommanden om jag får sex regelbundet, men ju längre tiden går från senaste orgasmen, desto mindre överseende blir jag.

• Anonym (...)

30% är inte så sexuell av mig men vi har en fantastisk relation o varit ett par i 4år nu .

• t1000

Inte intresserad av relation utan bra och mycket sex.

Som andra säger kan man ha överseende för mycket om sexet är bra.

• Anonym (Hmm)

Skulle säga 10 % kanske. Har varken behov av sex eller orgasm. 

• Liberté

Rätt stor del av relationen, skulle säga 50%.

Gjort slut med antal kvinnor pga sexet varit dåligt och det gör att man börjar titta efter andra eller längta efter gammalt kk vilket är vidrigt.

• New  Dawn

Det är helt omöjligt att säga hur stor roll sex spelar pga att allt hänger ihop. Om relationen och kärleken är dålig har jag väldigt svårt att se att sexet skulle funka för mig. Jag kan tänka mig att sex i tillfälliga relationer har en annan bärighet, men i en långvarig relation tror jag de flesta behöver att flera delar funkar bra för att sex ska bli bra.

Anyone can hate. It costs to love.
  • MammAmma

Ett frekvent och tillfredställande sexliv är jätteviktigt för mig. Det stärker känslan av gemenskap och tillhörighet, vi-känslan, samt (som redan nämnts) att mycket kan överses med om sexet är bra.

• Anonym (Trygg)
    Anonym (Hela tiden, överallt) skrev 2020-07-17 15:00:00 följande:

Jag är 26 och har haft 2 seriösa förhållanden men även haft en del som jag träffat under kanske 1-3 månader och en del av har jag gjort slut med enbart för att sexet var så löjligt tråkigt.

Men så tänkte jag, hur stor del i form av hur viktigt det är för relationen, är sex för mig?

Det finns många saker som avgör hur bra relation man har. Självklart är det viktigt att man kommer överens, man stöttar varandra, tillit för varandra osv. Men att bli avsugen och få knulla min flickvän hårt är också galet viktigt. Är inte sexet verkligen bra så blir det för vänskapligt för min del, men är sexet bra så är jag världens bästa pojkvän.

Men t.ex. med mitt ex i slutet så var det bara sex som höll ihop oss. Då var inte relationen så bra (mot slutet) men vårt sex var lika bra som alltid så där fanns fortfarande en hel del att tycka om, men vi funkade inte som par längre efter några är tillsammans.

Så till frågeställningen, hur viktigt är sex i en relation för er del? Hur stor del av relationen är det för er del?

För mig är det nog minst 40%. Tar du bort sex men resten är perfekt så har man en perfekt relation till 60%, men har man perfekt sex men inget annat, då har man en relation som är perfekt till 40%, om ni förstår hur jag tänker?

Frågan är: vill du ha en lång relation eller kort men perfekt. För sexet kommer alltid förändras med tiden: ibland blir det bättre ju längre man känner varandra, ibland försvinner det helt.
  • Anonym (Tjej)

Skulle säga att det är väldigt viktigt då det är det enda som gör skillnaden mellan en kärleksrelation och en vänskapsrelation. Men självklart är det viktigt att det sociala och värderingarna gå ihop.

• Mimosa86

Viktigt, men kan inte säga hur stor del eftersom det är en helhet. Funkar inte sexet så funkar inte relationen, funkar inte relationen så funkar inte sexet.

Sen kan man ju ha olika krav på sexet. Dina tidigare tjejer kanske värdesatte sexet lika högt men inte villa ha samma typ av sex som du. Sex innefattar ju ganska mycket..

Svar på tråden Vikten av sex i ett förhållande?