Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt?
Som frågan lyder. Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt.
Motivera gärna era svar oavsett om svaret är ja eller nej.
Varför? varför inte?
Som frågan lyder. Skulle ni behålla ett barn som blev till genom en våldtäkt.
Motivera gärna era svar oavsett om svaret är ja eller nej.
Varför? varför inte?
Hur kan det vara kärlek att bli våldtagen av sin partner/man?
Ja, jag hade behållit. För mig är det ett barn oavsett hur det blev till och förtjänar att leva.
Beror väl på situationen, men abort känns som självklart spontant. Tänker att de måste vara en sådan påfrestning att vara gravid med ett resultatet av en våldtäkt samtidigt som man kanske ska hålla på och vittna i en rättegång, för man vill ju sätta dit aset. Tänk en överfallsgruppvåldtäkt, blir man ens någorlunda "normal" efter ett sådant brott?
Det sägs att våldtäkter är vanliga i hemmet och av människor kan redan känner (?) Ja, då kanske man hade behållit. Man kanske hade tvingats att behålla om lever i sådan relation.
Har aldrig haft sådana vänner eller män, så får tänka mig in mer i överfallscenariot, jag tror det är svårt. Men har man en stor barnlängtan och var yngre kanske jag skulle behållit. Men tänker längre fram, när barnet frågar efter pappa...vad säger man då? Ja, han satt i fängelse några år då han våldtog mig (och låt säga fler kvinnor) det var så jag blev gravid med dig faktiskt.
Sanningen kommer alltid fram för eller långt senare, så tror på ärlighet så tidigt som det går i ett sådant fall. Anpassat efter åldern och utveckling, tidens gång såklart.
Klargöra att man älskar och ville ha barnet trots själva brottet på ett bra och pedagogiskt sätt som säkert en del fixar.
Men i den situationen har du inte blivit våldtagen utan valt att skaffa barn. Så du valde barnen. Blir lite annorlunda för mig...
Skulle du behålla barnet om det var din nära släkting som våldtagit dig också?
Jag blev gravid efter en våldtäkt. Mannen var en nära vän till min familj och det handlade om en ren våldtäkt där han överföll mig på vägen hem från en familjemiddag.
Jag var aktivt mot abort och är fortfarande på grund av att det emot min världssyn så jag behöll barnet.
Idag är min son sex år gammal och ska börja förskoleklass efter sommaren. En vän till mig frågade en gång:
"Är det inte jobbigt att påminnas om honom (förövaren) varje gång du tittar på din son?"
Och jag tror det är det som gör att många gör abort, för ett barn skulle påminna om våldtäkten. Och ja, det är klart han påminner om våldtäkten men jag kommer aldrig kunna fly från det som skedde. Gjort är gjort och det är en del av mitt öde. Och ett barn är den största revanschen.
Jag vann. Inte våldtäktsmannen. Han fick sitt roliga i några minuter, jag har fått min välsignelse för hela livet. Ett barn är det ultimata priset, ett barn kan vända på en hel situation och göra det bättre.
En dag kommer min son fråga var hans pappa är, och tills vidare får svaret blir att han inte finns med i bilden. Punkt slut. En dag kanske jag kan svara på frågan. En dag kommer min son vara stark nog att höra vad som hänt och sedan bearbeta på ett moget sätt.
Ja det skulle jag. Barnet är inte våldtäksmannen oavsett om det skulle vara en släkting. Jag står för att allt liv ska få leva oavsett hur den blev till. Punkt slut. Även om barnet skulle vara handikappat. Så lätt tar man bort liv nu och har alltid gjort. Och det finns tusen ursäkter till att döda ett barn. Men skulle inte gjort det.
Jag blev gravid efter en våldtäkt. Mannen var en nära vän till min familj och det handlade om en ren våldtäkt där han överföll mig på vägen hem från en familjemiddag.
Jag var aktivt mot abort och är fortfarande på grund av att det emot min världssyn så jag behöll barnet.
Idag är min son sex år gammal och ska börja förskoleklass efter sommaren. En vän till mig frågade en gång:
"Är det inte jobbigt att påminnas om honom (förövaren) varje gång du tittar på din son?"
Och jag tror det är det som gör att många gör abort, för ett barn skulle påminna om våldtäkten. Och ja, det är klart han påminner om våldtäkten men jag kommer aldrig kunna fly från det som skedde. Gjort är gjort och det är en del av mitt öde. Och ett barn är den största revanschen.
Jag vann. Inte våldtäktsmannen. Han fick sitt roliga i några minuter, jag har fått min välsignelse för hela livet. Ett barn är det ultimata priset, ett barn kan vända på en hel situation och göra det bättre.
En dag kommer min son fråga var hans pappa är, och tills vidare får svaret blir att han inte finns med i bilden. Punkt slut. En dag kanske jag kan svara på frågan. En dag kommer min son vara stark nog att höra vad som hänt och sedan bearbeta på ett moget sätt.