Bf April 2021
Startar igång en tråd för alla som har beräknad bf i april 2021. Sökte men hittade ingen, här kan vi följas åt! ??
Startar igång en tråd för alla som har beräknad bf i april 2021. Sökte men hittade ingen, här kan vi följas åt! ??
Hej hej! Spanat in i denna tråd ett tag men inte kommit till att skriva!
Jag är 31 år, väntar mitt 4e barn, 2a tillsammans med min man, han har 2 andra barn sen tidigare också. Jag har en dotter på 8, en son på 12 och en liten son på snart 2 år. Bf 17 April , är i vecka 7+0 idag.
Har grymt svullen mage, diffust illamående ibland, ömmar till i brösten ibland.
Någon av er som väntar med att ringa för att skriva in sig? Jag känner bara att det är ett himla väntande i dessa tider på allt....så varför ha bråttom? Jag vill enda inte gå på första hälsosamtalet..besöket efter det är ju typ i vecka 12, vilket är om ca 5 veckor. Så tänkte ringa bm om 2-3 veckor.
Förra graviditeten hade jag grymt mycket besvär! Blev gravid efter 2 års försök och 4 missfall. Var sjukskriven hela tiden pga smärta i rygg och bäcken. Hade stora blödningar titt som tätt. Slutade med att jag födde en gosse på 4,2 kg...ambulans till fl och 22 min senare var han ute. Det är de jag oroar mig för nu....vi har 30 min till sjukhuset, plus att vi måste vänta in barnvakt...hur ska vi hinna? Planerat kejsarsnitt ? Någon mer som är orolig såhär tidigt?
Nostalgity - vilken graviditet du har varit m om. Har dock inte samma erfarenhet, jag hoppas bara nu att m barn nr 3 så ska FL gå fortare... mina ha hållt på så länge. Men hoppas det blir bättre för dig denna gång.!!!
Jag har ringt in, mest för att jag tänker att de har nog uppbokat lite. Jag bad dock om att inte behöva gå på ngt hälsosamtal så slapp det. V 11 har jag min inskrivning. Tänkte det va rätt sent då jag ska göra kub oxå vilket jag tänker bör vara runt 13. Men jag vet inte...vad man glömmer alltså. 7 år sedan förra graviditeten och har ingen koll på när man gjorde vad...
Jag vet inte om jag nojar i onödan över corona och allt som har med smittan att göra.. Men jag vet inte hur jag ska få min sambo att förstå riskerna med att vara ute på krogar och dricka öl med grabbarna. Vi är just nu i v. 9+3 och väntar våran första lilla ärta. Vi tycker så olika angående det här och det känns som att jag oroar mig för mycket över att han på något sätt ska få smittan och smitta mig. Han ser det som ofarligt att vara ute på krogen eftersom du blir tilldelad bord osv, jag själv har inte varit ute på krogen sen i februari i år så jag vet inte hur det är. Han jämför krogen med vårt jobb och säger att det är större risk att man smittas på jobbet än på krogen men på jobbet är det inga som kramas och hälsar så som man gör på krogen när man träffar folk man kanske inte ser så ofta.. Har ni något tips på hur jag ska få honom att förstå att man kanske inte ska springa på krogen nu (även om gravida nu inte är i någon riskzon) eller ska jag bara ge upp och låta han springa som han vill? Tidigare idag vid en diskussion sa han "jag vet hur läget är men vi får inte glömma bort att man måste ut och göra saker också". Men måste man ut??? Kan man inte träffas hemma ett samlat gäng å ta några öl?? Alltså hjälp. Jag blir ju nästan galen på mig själv, nojar jag för mycket angående smittan eller???
//Angelica
Nostalgity - vilken graviditet du har varit m om. Har dock inte samma erfarenhet, jag hoppas bara nu att m barn nr 3 så ska FL gå fortare... mina ha hållt på så länge. Men hoppas det blir bättre för dig denna gång.!!!
Jag har ringt in, mest för att jag tänker att de har nog uppbokat lite. Jag bad dock om att inte behöva gå på ngt hälsosamtal så slapp det. V 11 har jag min inskrivning. Tänkte det va rätt sent då jag ska göra kub oxå vilket jag tänker bör vara runt 13. Men jag vet inte...vad man glömmer alltså. 7 år sedan förra graviditeten och har ingen koll på när man gjorde vad...
Jag vet inte om jag nojar i onödan över corona och allt som har med smittan att göra.. Men jag vet inte hur jag ska få min sambo att förstå riskerna med att vara ute på krogar och dricka öl med grabbarna. Vi är just nu i v. 9+3 och väntar våran första lilla ärta. Vi tycker så olika angående det här och det känns som att jag oroar mig för mycket över att han på något sätt ska få smittan och smitta mig. Han ser det som ofarligt att vara ute på krogen eftersom du blir tilldelad bord osv, jag själv har inte varit ute på krogen sen i februari i år så jag vet inte hur det är. Han jämför krogen med vårt jobb och säger att det är större risk att man smittas på jobbet än på krogen men på jobbet är det inga som kramas och hälsar så som man gör på krogen när man träffar folk man kanske inte ser så ofta.. Har ni något tips på hur jag ska få honom att förstå att man kanske inte ska springa på krogen nu (även om gravida nu inte är i någon riskzon) eller ska jag bara ge upp och låta han springa som han vill? Tidigare idag vid en diskussion sa han "jag vet hur läget är men vi får inte glömma bort att man måste ut och göra saker också". Men måste man ut??? Kan man inte träffas hemma ett samlat gäng å ta några öl?? Alltså hjälp. Jag blir ju nästan galen på mig själv, nojar jag för mycket angående smittan eller??? //Angelica
Vår familj lever som vanligt och gör det vi vill. Vi har inte direkt närkontakt med någon när vi är ute bland folk. Och den kontakt som sker, sker också i jobbet...jobbar som lastbilschaufför och har därmed väldigt mycket kontakt med olika folk. Jag tycker gott att din karl kan få gå ut på krogen, men att han måste förstå din oro...kanske han kan vara extra noga med närkontakt med andra?
Tack för ditt svar! Okej vi jobbar på lager och det är klart man kommer nära varann när man ska plocka samma kolli men jag vet ju hur nära hans grabbar är när de hälsar på varann ute och hans tjejkompisar kramas gärna när de möts ute på krogen vilket man inte gör på jobbet,Där står man på sin truck åtminstone 70-100 cm avstånd från varann...men men.. Får försöka få honom att förstå min oror. Vill han gå ut och roa sig "sista tiden" medan han kan så får han väl göra det. Blir ju bara värre om jag håller honom hemma mot hans vilja antar jag...
Min första och andra graviditet var helt normala, lite foglossning men inge allvarligt. Första barnet tog 8 timmar på sig på bf+13, andra barnet 3,5 timma på 37+6 och tredje kom med raketfart på bf+12. Så det är pojkarna i denna familj som är lite sega haha. Jag har aldrig gjort kub etc. Vet bara att vi fick ett tidigt ul vecka 12, förra gången, då dom startade nytt projekt i vårat län.
Ja, då kanske man ska ringa lite tidigare ändå?
Har fått bruna flytningar igår och idag, ca storlek som en femkrona. Vecka 6+0 nu. Någon som har haft liknande? Borde man ringa gynmottagningen eller bara se hur det utvecklar sig?