Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

    Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?

    Frågan är alltså om rumpan på bilden är liten och tight.

    Varför är det så att små tighta rumpor idag ses som okvinnliga? Enorma rumpor med celluliter hyllas i media (Kim Kardashian med anhang), medan kvinnor som är begåvade med små fasta rumpor ignoreras eller görs narr av.

    Varför är det så här? Vi vet alla att vad som uppfattas som sexigt till stor del har med sociala normer och mode att göra. Varför är det normalt idag att ha en stor, fet rumpa?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Mariaärenman) skrev 2020-07-23 14:10:40 följande:

    För att en liten rumpa ser barnsligt ut.


    Du verkar rätt barnslig själv, om man säger så
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Varför välja?) skrev 2020-07-23 15:05:46 följande:
    Jag är en man på 23 år och har varit med lite alla möjliga storlekar. Det är på ett sätt nice att se en stor rumpa i reverse cowgirl eller i doggy, men inte en tjock röv utan en vältränad sådan. Det är väl för att tjejen är tränad då antar jag, precis som att en kille enligt de flesta blir mer attraktiv med lite muskler. Men en liten men välformad röv är också väldigt sexigt.

    Det osexigaste är dock en liten och otränad/hängig röv, då finns det nada. Om en stor röv är otränad så kan det ändå finnas lite som får igång mig, men om den är tränad så är inte stor, inte liten, utan nästan exakt mellan perfekt.
    Men vad väljer du om valet står mellan den lilla och tighta rumpan i TS, eller en stor och lika tight rumpa? För om jag förstår dig rätt tycker du att storleken, även om den inte spelar SÅ stor roll, ändå betyder något.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-23 15:36:49 följande:

    Rumpan på bilden ser ju perfekt ut.

    Jag har aldrig gillat det stora rump modet. Det är kvinnorna själva som hetsar varandra till att tro att stor rumpa är mode. Dvs, för de flesta kvinnor idag tyvärr är överviktiga.

    Nej, sluta fokusera på rumpan. Jag ser kvinnor på gymmet som bara fokuserar på att träna på rumpan. Det är inte snyggt heller att vara smal med stor rumpa. Det ser onaturligt och är inte snyggt. Är du smal ska du ha en liten rumpa. Sexigast helt klart. Så fokusera på att träna hela kroppen istället för bara rumpa. Det är lika skevt som bär killar bara fokuserar på överkroppen.


    Det är väl inte kvinnorna utan alla profiler på sociala medier? Män alltså.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (T-sprit) skrev 2020-07-23 16:32:47 följande:

    Den där rumpan var ju inte i närheten av att vara tajt?


    Largeman skrev 2020-07-23 16:56:32 följande:
    Men alltså, på riktigt, sjukt läcker rumpa!!!! blir helt .......
    Vem ska man tro?
  • Anonym (Maria)
    Pilsner skrev 2020-07-24 09:11:07 följande:
    Mitt svar är: "Jag bryr mig inte om vad rumpan kallas, men sexig är den!"

    Dock vill jag påpeka att för små rumpor ser ut som barnrumpor, och är därmed inte sexiga.
    OK, men vad tycker du om rumpan i TS då? För liten och för tight?
  • Anonym (Maria)
    Pilsner skrev 2020-07-24 09:20:04 följande:
    Det skrev jag i första meningen, den är sexig.

    Fast en bild säger ju inte riktigt allt, en bild kan uppfattas både som bättre och sämre än i verkligheten. För att ge ett säkrare svar behövs fler bilder Tungan ute, och helst en direkt IRL-inspektion.Cool
    Jomen du skrev också att små rumpor var barnrumpor, så då tycker inte du att den är liten då?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (T-sprit) skrev 2020-07-24 12:04:33 följande:
    Rumpan ser mjuk och plufsig ut och har antydan till häng. Den är inte stor, men den är absolut inte liten heller, och det är tydligt att hon har oproportionerligt mycket fett just på skinkorna.
    nénuphar skrev 2020-07-24 12:32:33 följande:
    Så kom ju ett förtydligande där då men fortfarande är ju båda lika mycket sanning eftersom de är uttryck för en subjektiv åsikt.
    Men allting är ju inte subjektivt. Hade så varit hade vem som helst kunnat hitta på vad som helst.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-07-24 13:09:33 följande:

    Tycker den rumpan som sitter monterad på den kvinna jag tycker om är den sexigaste. Gillar hon som äger den dessutom att få den kysst av mig, smekt av mina händer och ibland att jag håller i den med fasta händer så är det ett väldigt plus i kanten


    Den här attityden får verkligen kvinnor att känna sig speciella...
  • Anonym (Maria)
    fjanten skrev 2020-07-24 13:14:35 följande:
    Ens preferenser och referensramar är såklart subjektiva däremot. För vissa upplevs den där rumpan som stor, för andra som liten, och för några som mittemellan. För vissa upplevs den där rumpan som tight, för andra som slapp, för några som mittemellan. Sedan tycker olika personer olika om huruvida rumpan är sexig eller inte.

    Jag tycker rumpan ser ut att vara varken stor eller liten, utan mittemellan. Jag tycker inte den ser särskilt tight ut, utan mot något hängig. Jag tycker den ser jättefin ut.

    Någon som kanske är van vid sin frus helt platta och jättehängiga rumpa kommer kanske tycka att den där ser stor och tight ut.

    Det där är alltså 100 % subjektivt.
    Jo, men subjektiviteten kan gå för långt när man hävdar att beniga rumpor är feta eller gravt överviktiga är smala. Det finns liksom en gräns för hur subjektivt någonting kan vara innan det blir löjligt.

    Om vi tar din åsikt till exempel, hur får du rumpan till lite hängig? Vad går du på?
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2020-07-25 06:33:05 följande:
    Men snälla, nej subjektivitet kan inte gå för långt. Du kan ju knappast tvinga individer till att ha samma/likvärdiga preferenser och referensramar och påtvinga dem att de skall "ha gränser". (inte gå för långt).

    Du startade ju en omröstningstråd och bad om andras åsikter, och då det handlar om en kroppsideal så blir ju dessa åsikter just baserat på preferenser och referensramar när det kommer till "kroppsdelar".  Det är något du får acceptera varken du gillar det eller inte.

    Dessutom rumpan på din exempelbild skulle nog må bra av några varv på en stairmaster, eller annan rumpträning, lite då och då, så den inte utvecklar s.k hängrumpa och kankse blir lite tightare. I övrigt så är den ganska så fin form.
    Men om jag säger så här då: om du har en kvinna med BMI på 31, och någon felaktigt kallar henne för smal, då är ju den subjektiva åsikten fel. Kanske baserad på förvridna ideal.

    Några varv på en stairmaster? Ser den så mjuk ut?
  • Anonym (Maria)
    fjanten skrev 2020-07-25 18:42:17 följande:
    Objektivt innebär BMI 31 att kvinnan har fetma, så kan olika personer ha subjektiva tankar om hennes kroppsstorlek beroende på referensram och preferenser.
    Precis, objektivt är det fetma. Sedan om man bor i USA kanske man blivit så påverkad av alla feta människor runt omkring sig att man tycker det är sexigt.
  • Anonym (Maria)
    fjanten skrev 2020-07-26 08:45:35 följande:
    Då begriper du m.a.o. subjektivitet nu då?
    Och du begriper objektivitet?
  • Anonym (Maria)
    fjanten skrev 2020-07-26 09:16:20 följande:
    Ja, alla i tråden verkar ha full koll på objektivitet och subjektivitet utom du. Fram tills nu då?
    Jag menar att om det subjektiva rör sig för långt ifrån det objektiva så finns det anledning att ifrågasätta det subjektiva. Det är OK att diskutera vilken blå nyans som himlen har, men om någon säger att den är röd och hävdar att det är hennes subjektiva åsikt så kan jag inte ta den på allvar.
Svar på tråden Varför ses inte en liten tight rumpa som sexig av män idag?