• Anonym (K)

    Nån som fött utan barnets pappa?

    Det är du och enbart du som bestämmer. Du kommer må skit, gråta och skita ner dig. Ska han vara där och se dig så?

  • Anonym (K)
    Anonym (Tjejen) skrev 2020-07-25 12:00:45 följande:

    Tack för era svar.

    Han är så arg för detta och lär ställa till sånt jäkla liv så ville mest veta hur skyddad jag är sen.


    Som andra påpekat, berätta inte att du åker in! Säg ett datum två-tre veckor efter beräknat datum om du vill. Och/eller säg att du absolut kommer höra av dig. Då kommer han sluta bråka för tillfället.

    Spara alla sms från honom. Kommunicera bara i skrift.

    Förvarna barnmorskan. Vissa sjukhus har väktare, är pappan riktigt galen är det bra om de är förvarnade.

    Om du har någon annan att ta med dig så se till att det är en bestämd person. Kan vara tryggt att ha en-två närstående ifall han skulle dyka upp.

    Och ge för tusan inte gemensam vårdnad! Han kan sätta rejält många käppar i hjulet för dig då. Tänk på föräldraledigheten, han får halva om ni har gemensam vårdnad. Du kommer inte kunna välja förskola utan hans godkännande eller byta adress om du vill flytta.
  • Anonym (K)
    Bibbiqueen skrev 2020-07-25 13:54:29 följande:

    Gråta och skita ner sig?

    Det har jag inte gjort på någon av mina två förlossningar. Båda födda vaginalt, utan bedövning frånsett lustgas.


    Jaha?
Svar på tråden Nån som fött utan barnets pappa?