• Anonym (:))

    Att ”använda” sitt föräldraskap för att få sig ett ligg?

    Att undvika att skriva att man har barn på dejtingsidor av rädsla att skrämma bort eventuella ligg / eller att skriva att man Har barn för att få sig ett ligg.

    Vad tycker ni om detta? Okej eller inte okej?

  • Svar på tråden Att ”använda” sitt föräldraskap för att få sig ett ligg?
  • Anonym (Anonym)

    Men vadå, hur vet du att folk "utnyttjar" sina barn för att få ett ligg...? Om jag bara vill ha sex skriver jag så klart inte att jag har barn!

  • Anonym (:))
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-26 07:56:03 följande:

    Men vadå, hur vet du att folk "utnyttjar" sina barn för att få ett ligg...? Om jag bara vill ha sex skriver jag så klart inte att jag har barn!


    Folk och folk, har en vän till mig som uttryckte sig så och det gjorde mig nyfiken på hur andra ser på saken
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (:)) skrev 2020-07-26 08:48:54 följande:
    Folk och folk, har en vän till mig som uttryckte sig så och det gjorde mig nyfiken på hur andra ser på saken
    Jag måste vara lika fundersam som du för jag undrar hur man ens kan "utnyttja" sina barn, alltså hur det skulle gå till i så fall. Kanske att man i sin presentation inte berättar att man har barn för att det är avskräckande? Men det är inte riktigt att utnyttja dem heller... Sånt kanske en del tycker är så privat att man inte vill skriva ut det.

    Kan du inte fråga din kompis vad hen egentligen menar??
  • Anonym (Anonym)
    Ess skrev 2020-07-26 12:37:54 följande:

    Skulle inte ens välja bara ett ligg med en som har tidigare ungar. 


    Va? Varför inte?
  • Anonym (:))
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-26 12:17:12 följande:

    Jag måste vara lika fundersam som du för jag undrar hur man ens kan "utnyttja" sina barn, alltså hur det skulle gå till i så fall. Kanske att man i sin presentation inte berättar att man har barn för att det är avskräckande? Men det är inte riktigt att utnyttja dem heller... Sånt kanske en del tycker är så privat att man inte vill skriva ut det.

    Kan du inte fråga din kompis vad hen egentligen menar??


    Jag tänker väl att det blir som det eftersom att hen också sa att hen eventuellt skulle skriva att hen har barn just för att få ligg, använda det faktumet liksom. Iom att det finns folk som älskar barn som kanske tycker hen blir mer intressant då, jag vet inte..
  • Ess
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-26 12:42:07 följande:
    Va? Varför inte?
    Så vill personen ha mer, och jag vill verkligen inte ha med särkullar att göra fler gånger.
  • Anonym (Anonym)
    Ess skrev 2020-07-26 14:29:36 följande:
    Så vill personen ha mer, och jag vill verkligen inte ha med särkullar att göra fler gånger.
    Ok, nu kommer du kanske få en chock.... Men det är faktiskt inte så att kvinnor med barn har sex för att få fler utan för att de är kåta. Man kan ligga utan att varken skaffa barn eller ha en relation!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (:)) skrev 2020-07-26 13:40:05 följande:
    Jag tänker väl att det blir som det eftersom att hen också sa att hen eventuellt skulle skriva att hen har barn just för att få ligg, använda det faktumet liksom. Iom att det finns folk som älskar barn som kanske tycker hen blir mer intressant då, jag vet inte..
    Vilken knäpp människa. HUR exakt skulle det vara lockande att ligga med en som har barn?? Det är liksom inte vad jag tänker på om jag skulle fundera på vad som tänder andra. Nej du, bara konstigt.
  • MammAmma

    Problemet i detta fallet är ju knappast att personen ifråga "använder" sitt föräldraskap för att få ligg, problemet är att din vän uppenbart ljuger om sina intentioner för folk som är ute efter mer, för att få ligga. Sådana personer kallas för fuckboys/fuckgirls.

  • Ess
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-26 14:35:23 följande:
    Ok, nu kommer du kanske få en chock.... Men det är faktiskt inte så att kvinnor med barn har sex för att få fler utan för att de är kåta. Man kan ligga utan att varken skaffa barn eller ha en relation!
    Kvinnor är väl inte mitt förstahandsval direkt, jag är kvinna själv.
    Aldrig mer särkullar, jag lever hellre helt ensam än beblandar mig med sådant fler gånger. 
    Är barnen sedan länge utflyttade så kan jag tänka mig en kk eller särbo relation, men det verkar som om det är mindre barn som åsyftas i ts och det går helt bort för mig. 
  • Anonym (Anonym)
    Ess skrev 2020-07-26 16:42:13 följande:
    Kvinnor är väl inte mitt förstahandsval direkt, jag är kvinna själv.
    Aldrig mer särkullar, jag lever hellre helt ensam än beblandar mig med sådant fler gånger. 
    Är barnen sedan länge utflyttade så kan jag tänka mig en kk eller särbo relation, men det verkar som om det är mindre barn som åsyftas i ts och det går helt bort för mig. 
    Det gäller män också, om du inte förstod det själv. Vi pratar inte om att flytta ihop och leva resten av livet, vi snackar om att ha casual sex och jag tycker det är märkligt att inte vilja ligga med en person bara för att den har barn.
  • Ess
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-26 19:19:13 följande:

    Det gäller män också, om du inte förstod det själv. Vi pratar inte om att flytta ihop och leva resten av livet, vi snackar om att ha casual sex och jag tycker det är märkligt att inte vilja ligga med en person bara för att den har barn.


    Träffas man en enda gång ute på krogen och har ett ons, så visst. Men så fort det kommer till att bestämma en tid att träffas om en har små ungar så begränsas tiden avsevärt, och jag har inget intresse av att hans umgänge och ev sjuka ungar ska styra även över min tid. Så för min del spelar det ingen roll om det gäller att få ihop en tid för sex eller för att äta middag och umgås, en pappa innebär krångel och kladd som jag inte vill ha i mitt liv.
  • Anonym (Anonym)
    Ess skrev 2020-07-26 22:05:52 följande:
    Träffas man en enda gång ute på krogen och har ett ons, så visst. Men så fort det kommer till att bestämma en tid att träffas om en har små ungar så begränsas tiden avsevärt, och jag har inget intresse av att hans umgänge och ev sjuka ungar ska styra även över min tid. Så för min del spelar det ingen roll om det gäller att få ihop en tid för sex eller för att äta middag och umgås, en pappa innebär krångel och kladd som jag inte vill ha i mitt liv.
    Så om du ska ha en kk så får den inte ha barn för att du inte kan ha sex precis när du vill...? Vilka fler "hinder" får en person inte ha för att du ska ligga med den? Skiftjobb kanske? Du behöver inte svara för det intresserar mig inte, jag tycker bara att du har väldigt konstig inställning.
  • Bibbiqueen
    Ess skrev 2020-07-26 22:05:52 följande:
    Träffas man en enda gång ute på krogen och har ett ons, så visst. Men så fort det kommer till att bestämma en tid att träffas om en har små ungar så begränsas tiden avsevärt, och jag har inget intresse av att hans umgänge och ev sjuka ungar ska styra även över min tid. Så för min del spelar det ingen roll om det gäller att få ihop en tid för sex eller för att äta middag och umgås, en pappa innebär krångel och kladd som jag inte vill ha i mitt liv.
    Jag håller med, allt med småungar går bort när man träffar någon.
  • Ess
    Anonym (Anonym) skrev 2020-07-26 22:25:34 följande:

    Så om du ska ha en kk så får den inte ha barn för att du inte kan ha sex precis när du vill...? Vilka fler "hinder" får en person inte ha för att du ska ligga med den? Skiftjobb kanske? Du behöver inte svara för det intresserar mig inte, jag tycker bara att du har väldigt konstig inställning.


    Meningen med kk är att det ska va enkelt att träffas när man känner för det. Även en person med psykiska problem hade gått bort, för det har också förmågan att spilla över på de omkring personen.
  • Anonym (K)

    Finns väl en hel del man skriver/inte skriver för att få sig ett ligg?

  • Bibbiqueen

    För mig finns det inget osexigare än en småbarnspappa.

  • Anonym (K)
    Bibbiqueen skrev 2020-07-27 20:13:45 följande:

    För mig finns det inget osexigare än en småbarnspappa.


    Samma här!
Svar på tråden Att ”använda” sitt föräldraskap för att få sig ett ligg?