• Anonym (Annelie)

Min man är hebefil, fråga på!

Jag är sedan många år tillbaka gift med en man som tänder enormt på flickor i nedre tonåren (ej prepubertala). Något ni undrar?

• Svar på tråden Min man är hebefil, fråga på!
  • Aikido
    Anonym (S) skrev 2020-07-27 17:22:15 följande:
    När en tjej får sin mens är den i princip aldrig regelbunden, för hormonerna har inte riktigt kommit igång än. Det tar ett par år innan det stabiliseras, att mensen blir regelbunden och att tjejen släpper ägg regelbundet.

Exakt samma tillvägagångssätt fast åt andra hållet när kvinnan hamnar i klimakteriet. Det är en hormonresa under flera år.

Det här är allmän kännedom för mig som kvinna men jag antar att 1177 har denna och mer utförlig information.
    Ok nu blir jag lite orolig här. Erkänn att du kuggade på ironitentan.
  • Anonym (pb)

Nu beskriver ts en man där intresset har blivit så centralt att det blivit sjukligt. Han har alltså gått i terapi i 20 år för att år ut och år in diskutera detta. Det ska även bekänans för sambon osv.
    Det handlar alltså inte om någon som vid ett viss tilfälle upptäckte att hen reagerade på en tonåring. 
    Nej, denna man har detta som tema i sitt liv och klamrar sig fast vid detta och ger honom identitet. Han är upptagen av detta och detta är centralt i hans liv. Det är det som gör det sjukligt och får en att undra vad ts får ut av att ha en sexuell relation med en sådan man . 

• Philanthropy
    Anonym (pb) skrev 2020-07-27 20:45:48 följande:

Nu beskriver ts en man där intresset har blivit så centralt att det blivit sjukligt. Han har alltså gått i terapi i 20 år för att år ut och år in diskutera detta. Det ska även bekänans för sambon osv.
    Det handlar alltså inte om någon som vid ett viss tilfälle upptäckte att hen reagerade på en tonåring. 
    Nej, denna man har detta som tema i sitt liv och klamrar sig fast vid detta och ger honom identitet. Han är upptagen av detta och detta är centralt i hans liv. Det är det som gör det sjukligt och får en att undra vad ts får ut av att ha en sexuell relation med en sådan man . 

Varför skulle han klamra sig fast vid det? Medvetet, får du det att låta som. Snarare än att han fortsätter gå i terapi eftersom det fungerar för honom. Vidare så förstår du väl att ett giftermål är så mycket mer än en sexuell relation, hoppas jag. 
  • Anonym (S)
    Aikido skrev 2020-07-27 20:31:24 följande:
    Ok nu blir jag lite orolig här. Erkänn att du kuggade på ironitentan.
    Haha du är för rolig. Tyvärr så försvann ironin helt då jag har samma diskussion med en helt allvarlig tjej som inte förstår hur kroppen fungerar.

Nästa gång så gör jag en #highfive istället
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (pb) skrev 2020-07-27 20:45:48 följande:

Fast läggningar föds man med. Mannen är medveten om sin läggning och går i terapi. Det är ett stort steg och kanske behöver han terapi regelbundet för att inte göra något dumt. I så fall förstår jag inte varför ni kritiserar hans terapi.

Att han är upptagen av det är självklart, han tänder på alldeles för unga tjejer. Det är hans sexualitet och den är inte olaglig i sig. Det finns massor med hebefiler och till och med pedofiler som aldrig någonsin levt ut sina fantasier.

Sedan kan man kalla deras tankar sjuka och hemska, visst. Men tanken är fri, du får fantisera om vad du vill. Och terapin kanske hjälper honom att inte fantisera fullt lika mycket?
  • Anonym (Olivia)
    Philanthropy skrev 2020-07-27 13:27:31 följande:

Jag tror också det är som du säger. Hur har du kommit ut från din historia? Hur mår du idag? Hur ser ditt sexliv ut?

Jag lever i förnekelse för det mesta. Jag har aldrig riktigt tagit itu med det som skett och aldrig pratat med någon om det. Det var rätt längesedan nu och minnena börjar blekna, men dom kommer alltid vara där.

Sexlivet är bra. Har en man jag älskar och tre barn. Har hus. Men är rätt ensam i mina tankar kring detta.
  • Anonym (ehva)
    Aikido skrev 2020-07-27 16:30:25 följande:
    Hur mätte du detta? Antalet avkommor under de olika tidsperioderna?
    Blev inte gravid trots otaliga försök som ung och dum. Först när jag var 23 lyckades jag och fick sen två till vid 25 och 27. Jag skrev endast om mig själv och att jag var som mest fertil under den tiden men inte lyckades innan dess.

Antal avkommor innan 23 = 0 trots massor av försök sedan 16 års ålder. Besvarar det din fråga?
  • Anonym (anonym)
    MammAmma skrev 2020-07-27 16:39:18 följande:
    Jag håller faktiskt med dig, och hade även en diskussion om det i en annan tråd för inte så längesen.
    Hebefili hör till den normala - ja normala - manliga sexualiteten. Oavsett vad man tycker om saken. Och de flesta vettiga vuxna agerar inte ut sina lustar och impulser med tonåringar, även om de finns där.
    Källa på det? 
  • Philanthropy
    Anonym (Olivia) skrev 2020-07-27 22:02:11 följande:
    Jag lever i förnekelse för det mesta. Jag har aldrig riktigt tagit itu med det som skett och aldrig pratat med någon om det. Det var rätt längesedan nu och minnena börjar blekna, men dom kommer alltid vara där.

Sexlivet är bra. Har en man jag älskar och tre barn. Har hus. Men är rätt ensam i mina tankar kring detta.
    Skönt att höra att ditt liv tog en bra riktning. Hoppas du känner att du fick ventilera lite här iaf. Men du skulle kanske överväga att prata med någon professionell om det? 
Svar på tråden Min man är hebefil, fråga på!