Inlägg från: Anonym (Här med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Här med)

    Relationer där mannen inte vill ha sex - vanligt men inget man pratar om?

    Här med. 5 år utan sex.

    All tid ägnar min man åt vårat enda barn i tonåren. Jag är tråkig fru.

    Ändå fräsch lång svenska.

    När vi träffades hade vi sex varje dag.

    Vår passion ihop har stannat.

  • Anonym (Här med)

    Ibland har jag funderat ifall min man är hemligt homosexuell.

  • Anonym (Här med)
    Anonym (Inte vanligt) skrev 2020-07-26 18:30:07 följande:

    Det är inte vanligt, men det förekommer. Män har biologiskt sett större sexdrift än kvinnor, så det förklarar varför det oftare är kvinnor som inte vill ha sex i relationen.

    När män inte vill ha sex med sin fru/flickvän brukar det handla om att han är otrogen.


    Omöjligt. Min man har ej tid till det.

    Blev permitterad i vintras och varit hemma konstant och med vårat barn mycket engagerad.
  • Anonym (Här med)
    Anonym (Ella) skrev 2020-07-28 10:21:07 följande:

    Sista meningen- exakt så! Känns rätt meningslöst att pulla när det är till största del närheten och intimitet med en annan man saknar. Har pratat om det med någon vän men dom fattar inte alls vad jag menar och hävdar stenhårt att det är bara att leka själv. Kul att du tänker precis likadant som mig

    Ja alltså det har inte varit lätt sista året. Närmare 50 resor på sjukan, 2 ggr har han legat inne några dagar. Otaliga behandlingar av olika slag. I januari sa läkarna att han hade inte mer än 3 månader kvar att leva. Blev ganska fort sämre, gick ner massor i vikt, sov typ dygnet runt, orkade ingenting. men när 2 av dessa 3 månader hade gått så bara vände det. Läkarna vet inte varför. Han har ju kvar cancer i kroppen men det blir bättre och bättre för varje röntgen han gör.

    Klart vi pratat om sexlivet och hur det känns för oss. Han förstår mig och jag förstår honom. Vi lägger ingen press på det och det får vara som det är just nu. Vi har lixom så mycke annat att som känns viktigare just nu. Men vissa dagar är ju jobbiga för mig såklart och ibland önskar jag ju att jag hade en fwb/kk.


    kk slutar sällan bra. Du kan känna mer känslor för din kk och att han är mer rolig än din egna man.

    Eller hur känner du själv om kk?
  • Anonym (Här med)

    kk kan ju låta enkelt och roligt och mysigt.

    Men det är singel lek att ha en kk.

    Bara så att du tänker till krog annan du börjar med det.

    Låter enkelt att ha en kk men det det blir ofta det motsatta.

  • Anonym (Här med)

    Rättstavat: kk kan låta mysigt och enkelt och bekvämt att ha men i verkligheten det helt det motsatta och det är ingen lek.

  • Anonym (Här med)
    Anonym (Ella) skrev 2020-07-28 11:01:24 följande:

    Ja absolut, det kan gå åt helvete men det kan lika gärna gå bra oxå. Har såklart funderat över möjligheten. Skulle aldrig byta ut min man och kan se mig själv ha en fungerande kkrelation med någon annan. Men det skulle kännas konstigt hur mycke min man än va med på det. Visst, den känslan kanske går över när man väl provat. Men just nu känns det som en sista utväg och jag hoppas min man blir frisk och kåt igen.


    Tänk bara noga innan hur det skulle kännas att ha en hemlig kk.

    Den kk kan nästa dag efter att ni träffats direkt gå och dejta annan tjej och till och med ha sex eller kyssa någon annan helt utan din vetskap då kk har inga skyldigheter.

    Själv har jag varit nära att inleda det men har tänkt till hur dåligt jag faktiskt skulle må av att veta att kk då är med annan än mig. Usch.

    Skulle få ångest och oro och panik av situationen.

    Bättre för mig att bara ha sex med mig själv.
  • Anonym (Här med)
    Anonym (Ella) skrev 2020-07-28 11:32:09 följande:

    Fast det skulle inte vara något hemligt med att jag hade en kk, det handlar inte om att jag skulle vara otrogen. Det skulle vara en överenskommelse mellan mig och min man.

    Angående att den andra killen skulle ha sex och dejta andra har jag inget problem med. När jag va singel för ett antal år sen så hade jag en kk jag låg med och jag visste att han låg med andra och det hade jag inget emot. Och det är väl det som är så bra med en kk, jag har lika lite skyldigheter som den andra.

    Men sen är jag ganska öppen och ok med det mesta så det är nog mycke därför jag ens funderat över att en kk skulle kunna vara en lösning på problemet.

    Riktiga enda stora problemet jag ser med att ha en kk är att när den dagen kommer att min man skulle vilja att jag slutade ha sex med någon annan. Risken finns ju att det är så praktiskt och kul för mig att jag inte vill sluta. DÅ blir det problem och våran relation sätts på spel.

    MEN, det här är bara tankar och spekulationer om hur det skulle kunna se ut. Har inte tänkt göra verklighet av det här.


    Aldrig att jag hade gett mig in med kk och vetat att han haft annan. Snuskigt.

    Hade inte gått igång på det.

    Hade gjort mig mer deppad.
  • Anonym (Här med)
    Liindsi skrev 2020-07-28 12:40:12 följande:

    Känns som vi kvinnor inte kan gör rätt hur vi än gör. Män vill att vi ska vara villiga, men inte ta initiativen. Älska sex men inte tala om det. Absolut inte ha många partners, för då tar de oss inte på allvar och vill inte ha relationer med oss. Det finns så otroligt mycket do and don?t, könsroller och samhällsstrukturer som påverkar hur vi ser på sex. Det är helt klart olika spelregler för män och för kvinnor. Och sedan har vi då en massa män som skapar trådar på FL om att tiejer är ett mysterium, varför får man inga tjejer, hur tänker tjejer??? Som kvinna blir vi så lätt dömda, får stämplar som det ena och det andra och rykten sprids- både från män och kvinnor. Ditt inlägg ovan mitt visar bara varför det uppstår problem mellan män och kvinnor sexuellt och i dejting världen. Så mycket regler vi måste hålla oss till och sedan får hi inte trampa er på tårna så ni känner er mindre manliga, för manligheten ligger i kåtheten? Incels m.m borde skylla på mäns kvinnosyn att de inte får sex istället för kvinnor haha ;)


    Män som ligger med tjejer hit och dig så fort chansen uppstår går helt bort för mig.

    Så användande och äckligt.
  • Anonym (Här med)
    Anonym (Förstår inte...) skrev 2020-07-28 14:49:17 följande:

    Jag syftade inte på det som var snyggast, utan på den som är spetsen inom vårt art, det kan antingen vara fysiskt eller intelligens beroende på vad som är mest eftertraktat för överlevnad och utveckling i den miljö och i den tid man lever i. I dagens samhälle är det definitivt intelligens. Men vi behöver inte ta den diskussionen därför jag föredrar att alla får ligga och uppleva kärlek haha...

    Men sedan så ja, lek med tanken, du klär upp dig och då väldigt utmanande, eller så loggar du in på någon sida eller whatever. På nätet kan du visa dina bröst och bara säga att du vill ligga så kommer du inte ens hinna läsa igenom din inkorg. En kille hade med största sannolikhet fått 0 svar.

    Det är därför jag tror att kvinnor som ligger runt ses ned på och killar som ligger runt ses upp till eftersom att det är inte helt lätt.

    Sedan så anser jag inte att någon bör ligga runt, varken killar eller tjejer, men det är bara min åsikt och inte riktigt relevant här.


    Håller med. Kan du berätta din synvinkel varför det är olämpligt för män och kvinnor att ligga runt och ha kk osv?

    Nackdelarna?
  • Anonym (Här med)

    Det är väll inte kul att bara vara ett icke fläsk i den anses ögon och tankar och i get mer.

    Känns kränkande och ångestfyllt av bara tanken.

    Sex är en bonus inom djup äkta långvarig kärlek med stolthet.

  • Anonym (Här med)

    Att bara vara ett stycke fläsk i den andres ögon (kk)är väll inte roligt.

    Kränkande, ångestfyllt och inget att vara stolt över att vara. Lägsta nivån.

    Sex bör vara en bonus inom äkta djup långvarig själslig kärlek.

Svar på tråden Relationer där mannen inte vill ha sex - vanligt men inget man pratar om?