• Anonym (förvirrad)

Orolig över vad som händer

Hej,

Jag har "dejtat" en man i 4-5 månader. Vi är exklusiva med varandra dvs. som ett par. MEN har inte haft snacket. Jag har träffat hans familj o vänner och han min. Han har varit väldigt mån att få med mig i kompisgänget och har varit med på massvis aktiviteter. Jag o hans vänner kommer även bra överens o han med mina. Vi två har även nyligen åkt iväg på en weekend tillsammans under sommaren.

Han har har varit väldigt kärleksfull och öppen mot mig för att få mig att känna mig trygg. Vi har pratat om förväntningar i ett förhållande och vad vi ej tycker om.
    Allt har verkligen varit perfekt och respektfullt.

Den senaste veckorna har vi dock haft det lite "svajigt". De har varit dödsfall i hans familj, ekonomiska omständigheter + att jag varit känslig över vissa saker och låtit det gå ut över honom lite mer än jag borde ha gjort..så att han känt sig stressad, hörnad och nedstämd av allt och uttryckte sig att det är något som inte känns 100...Han är typen att lägga locket på och låtsas som allt är bra tills det kokar över.

Vi pratade hursomhelst ut om det ordentligt och han försäkrade mig om att detta inte kommer resultera i ett dumt beslut från hans sida o att jag inte skall oroa mig.. Han behövde några dagar o sova ensam och. vara med vänner o familj för att rensa skallen men att vi skulle sms:a/ringa. Han uttryckte även att de ev. blev så mycket större på grund av allt annat som hänt samtidigt. Detta respekterade jag såklart och gav honom andrum dvs. hörde bara av mig om han skrev först och var uppmuntrande till hans aktiviteter och allmänt positiv. Jag tog även tillfället i akt att tänka på mig själv och umgås med mina vänner för att kunna alstra positiv energi. För jag behövde ladda om mina batterier också.

Efter 3 dagar frågade han om jag ville ses nästa dag. Det gjorde mig ju såklart glad. Vi träffades och han var sådär fin och kärleksfull som innan o jag lät honom ta initiativ till närhet för att inte vara för på/ klängig. Allt var jättebra med mycket kärlek o skratt.. 

2 dagar senare reste vi iväg på weekend som vi tidigare bokat och hade det mysigt..resan bjöd på närhet, skratt och kärlek och snack om framtida saker han vill vi ska göra ihop o annat i framtiden relaterat till oss.

MEN, något ligger och gror i min mage då jag mer eller mindre nästan söker efter bekräftelse. Sådan var jag inte innan. Notera att detta är inget jag visar utåt utan mer går runt och tänker på. Vilket inte är så hälsosamt för mig o tar massa energi. Vi har ju inte pratat vidare kring det som fick honom att behöva utrymme.

Och nu efter vår lilla resa så har han hört av sig mindre igen under 2 dagar och känns lite distanserad..tar inga direkt intiativ eller visar ett större intresse för vad jag gör. Förstår ju att han behöver lite andrum efter vi hängt 3 dagar i rad..men vet inte riktigt hur jag skall hantera detta? Hur kan jag utan att vara krävande få svar eller skall jag bara fortsätta ge han andrum?

Vill verkligen inte förstöra något mellan oss genom att vara gnällig..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-08-02 14:24
    Sorry för mellanrummen.
  • Svar på tråden Orolig över vad som händer
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (förvirrad) skrev 2020-08-04 20:39:09 följande:
    Nej jag vet. Skall inte ta något beslut idag...Men de blir rätt förvirrande allting just nu känner jag. Känner mer eller mindre att min bild av honom börjar fallera. Har jag varit så korkad? Att jag ännu en gång träffat en man som manipulerar och utnyttjar mig? Jag var ju så himla mån efter mitt ex att kolla efter alla varningstecken. Och har jag igen varit så dum att jag låter min familj träffa honom.. och inkludera syskon barn som tycker bra om honom...

Blir bara väldigt ledsen att jag inte får någon uppdatering om när vi skall ses och prata. Får bara snaps.. han tränar fortfarande.. filmar när de lyfter vikter. Varje gång innan jag öppnar en snap tänker jag att de skall stå ?påväg till dig snart finis. Är det okej?? Men nej.. inget är väl som innan.. känner mig som luft. Hans ?välgörenhets resa? med mig bara för de va min födelsedagspresent... antar de va avslutet. Hade jag vetat hur han kände hade jag aldrig åkt och igen investerat känslor för honom...

Känner mig lurad..och jag vill bara han ska bevisa mig motsatsen.
    Ok, men skickar han filmer på när de lyfter vikter så verkar han ju tycka att det är "business as usual". Då verkar han ju inte vara på väg att lämna i alla fall. 

Släpp FL nu och tänk lite på vad du vill ha ut av ert samtal istället. Det blir bra, ska du se. Jag är säker på att ni reder ut det hela på ett bra sätt. 
  • Anonym (Själsdödande)

Ja, det är ju helt klart han som styr skeppet. Hade faktiskt struntat i att ses ikväll när han inte ens kan planera in det och klockan snart är nio. Har han viktigare saker så har du också det. Då kan han få sig en tankeställare.

• Anonym (förvirrad)

Hepp de blev inget ikväll...Mer tid för mig att tänka I guess..

Fick precis ett meddelande att allting blev så sent idag jobbet med möten som drog ut + träning (det tror jag på) och frågade ifall det gick bra om han kunde komma till mig imorgon istället o så skicka han hearts emoji + blushy smiley.

Har lust o skriva något att jag ändå inte var hemma nu..känner mig rätt så lågt prioriterad..träningen har dock alltid kommit först för honom...sedan första dejten.. så är ju ingen direkt nyhet.

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (Mhm) skrev 2020-08-04 20:46:57 följande:
    Ok, men skickar han filmer på när de lyfter vikter så verkar han ju tycka att det är "business as usual". Då verkar han ju inte vara på väg att lämna i alla fall. 

Släpp FL nu och tänk lite på vad du vill ha ut av ert samtal istället. Det blir bra, ska du se. Jag är säker på att ni reder ut det hela på ett bra sätt. 
    Menar du inte påväg att lämna mig eller gymmet hehe...
  • Anonym (Själsdödande)
    Anonym (förvirrad) skrev 2020-08-04 21:10:06 följande:

Fick precis ett meddelande att allting blev så sent idag jobbet med möten som drog ut + träning (det tror jag på) och frågade ifall det gick bra om han kunde komma till mig imorgon istället o så skicka han hearts emoji + blushy smiley.

Har lust o skriva något att jag ändå inte var hemma nu..känner mig rätt så lågt prioriterad..träningen har dock alltid kommit först för honom...sedan första dejten.. så är ju ingen direkt nyhet.

Tycker inte att du ska vara tillgänglig imorgon. Föreslå en annan dag. Det sätter nog fart på honom.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Själsdödande) skrev 2020-08-04 21:19:55 följande:
    Tycker inte att du ska vara tillgänglig imorgon. Föreslå en annan dag. Det sätter nog fart på honom.
    På vilket sätt sätter det fart på honom? Då dröjer det ju ännu längre tid innan TS får svar på sina funderingar. 
  • Anonym (Själsdödande)
    Anonym (Mhm) skrev 2020-08-04 21:37:06 följande:
    På vilket sätt sätter det fart på honom? Då dröjer det ju ännu längre tid innan TS får svar på sina funderingar. 
    Att inte vara tillgänglig hela tiden gör ofta den andra parten mer angelägen.
  • Anonym (My2cents)
    Anonym (förvirrad) skrev 2020-08-04 21:10:06 följande:

Skulle ni träffas och snacka ikväll och så satt du och väntade... Så stack han och tränade fast han hade blivit sen efter jobbet? Ja, då är du lågt prioriterad skulle jag säga. Hålla dig väntandes, så sjukt oskönt. Hade nog träffat honom igen, men dumpat honom på ett sätt som förhoppningsvis fick honom att känna sig ordentligt dumpad!

Dessutom har du som flera andra sagt inte gjort något fel. Trist att han lyckats få dig att tro att din helt normala reaktion på din besvikelse (över 1) att ha blivit förd bakom ljuset och 2) utesluten ur något du först var inbjuden till, på grund av 3) att han inte ville såra sitt ex!!) gjorde dig "kontrollerande", när han i själva verket är den som är manipulativ.

Till sist - "vi är ju inte ens ett par" för mina tankar till det jag själv sa till någon när vi precis börjat dejta och jag visste (men inte han) att jag hade legat med någon annan. Det KAN (behöver givetvis inte, men det reste varningsflagg för mig) betyda att han försöker förminska det ni har för att han själv har dåligt samvete...
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (My2cents) skrev 2020-08-04 22:11:06 följande:
    Skulle ni träffas och snacka ikväll och så satt du och väntade... Så stack han och tränade fast han hade blivit sen efter jobbet? Ja, då är du lågt prioriterad skulle jag säga. Hålla dig väntandes, så sjukt oskönt. Hade nog träffat honom igen, men dumpat honom på ett sätt som förhoppningsvis fick honom att känna sig ordentligt dumpad!

Dessutom har du som flera andra sagt inte gjort något fel. Trist att han lyckats få dig att tro att din helt normala reaktion på din besvikelse (över 1) att ha blivit förd bakom ljuset och 2) utesluten ur något du först var inbjuden till, på grund av 3) att han inte ville såra sitt ex!!) gjorde dig "kontrollerande", när han i själva verket är den som är manipulativ.

Till sist - "vi är ju inte ens ett par" för mina tankar till det jag själv sa till någon när vi precis börjat dejta och jag visste (men inte han) att jag hade legat med någon annan. Det KAN (behöver givetvis inte, men det reste varningsflagg för mig) betyda att han försöker förminska det ni har för att han själv har dåligt samvete...

Det hade varit totalt hjärtkrossande för mig... Vi har ju pratat om sådant och han har försäkrat mig..om hur han är superkär i mig och han skulle inte va med någon annan att han är seriös med mig....plus att jag sagt hade du haft de hade jag kastat ut dig direkt lite skämtsamt..

Men han ger mig så mixade signaler..när de va på resan och några av grabbarna skulle festa vidare så skrev han "De va bara singelmännen som stannade kvar. Vi andra är påväg hem nu." .......

Vi har ju som sagt inte haft "The Talk" ...kom dock o tänka på att han för någon vecka sedan då vi pratade ut ordentligt sa han "..inledning av ett förhållande eller vad man skall kalla det" när han skulle beskriva en sak om oss..

• Anonym (Y)

Jag tycker det är jättesvårt att bedöma från det du berättar om hans beteende är "rimligt" eller inte. För mig, som behöver en hel del egentid, skulle jag absolut kunna vara kär i någon men inte vilja utbyta massor av meddelanden varje dag och inte heller vilja träffas mer än 2-3 gånger i veckan. Tid att jobba, träna, slappna av för mig själv, och sedan även tid för min partner. Jag tror att jag skulle känna mig trängd i början av en relation om den andre var alltför "på". Därför tror jag det är viktigt att tänka efter vilken sorts kontakt som är "lagom" för dig, och hur du kan uppfattas för någon som behöver egentid. Kanske det bara är så att han behöver mer egentid och att han backar för han känner att du "kräver" för mycket? Som sagt, det är jättesvårt att bedöma och jag kan ha helt fel, men om ni har "the talk" så tror jag du ska fråga honom om just detta dvs hur mycket han vill höras och ses och fundera tillsammans på om det är dessa olikheter som är roten till varför han backat.

Svar på tråden Orolig över vad som händer