• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-03-10 10:38:37 följande:

Så trist när ni får så fina blastocyster. Kan tänka mig man fick upp hoppet då :( tycker det är lite dåligt att dem inte är mer villiga att testa efter man ändå testat att inte göra något.

Jag skulle få trombyl och fortsätta ta lutnius 2ggr per dag fram till ultraljudet om det blir positivt.

Jag är jättenervös och rädd att dem ska ringa innan. Dem skulle ringa innan 12 om de inte blir något. Hoppas de finns en stark :( hoppas drm kollar slemhinnan också om den är tillräckligt tjock.

Det kommer att gå bra! En timme kvar nu bara, men det är klart att du kommer att få en insatt idag.

Men fy vad det är nervöst, och att få veta hur många som blivit befruktade också. Vilken tid ska du dit?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-10 13:13:05 följande:

Utifrån att Q10 ska hinna få effekt är det inte dumt att det går en dryg månad till nästa försök. Det kan ta upp till tre månader att få full effekt. Tänk på att sprida ut intaget av tabletterna under dagen eftersom kroppen inte kan ta upp allt annars.

Det hoppas jag med! Vi startade senaste ivf:en i oktober så det har snart gått ett halvår nu. Exakt tre månader idag sedan jag gjorde vul och fick missfall konstaterat.

Å, tack för tipset! Det ska jag tänka på :)

Fick du missfallet på en färsk eller fryst från samma ägguttag? <3
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-10 14:58:03 följande:

Anna84, Clemmentina, Inalina nu är jag ruvare av en 2dagars den hade 4 celler och fått betyg 1 av 3 :D Totalt blev hela 8 befruktade av 12 normala ägg. Det 13e ägget var onormalt, frågade var de innebar så sa dem den hade konstig form. Ska försöka att inte hänga mig på den detaljen för mycket även om de känns lite oroande. Resten 7 odlas vidare, undare hur de va med fragmentering på dem men de va för tidigt att säga något. Så nu kan vi bara hoppas att något kanske går till frys.

Grattis!!! Det låter som ett fantastisk resultat att det blev så många befruktade! Är det rekord för er eller har det sett ut så tidigare också? Tänk inte på det 13e ägget, det är ju alltid någon som inte ser bra ut, fokusera på de som såg bra ut :)

Kul också att den du fick nu fick så fint betyg! Till mig har de bara sagt jättefint varje gång, ingenting om den egentliga rankningen. Brukar du få reda på det?
  • Annna84
    Always choklad skrev 2021-03-11 08:07:42 följande:

Har du haft lutinus? Eller progynon. För mig tog det 3,5 dagar innan den kickade igång efter att jag avslutat min behandling vid neg gravtest.

Så segt när mensen inte kommer, min brukar dyka upp 13 dagar efter ägglossning och idag är det dag 14. Hoppas att den kommer idag. Jag slutade med lutinus för någon dag sedan, vet ju att det är negativt och vill inte tvinga på kroppen hormoner i onödan.
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-03-11 11:58:19 följande:

Läste att det inte lyckades denna gång heller,så tråkigt,verkligen <3 Hoppas att det blir bättre utgång nästa gång! Stor kram!

<3 Ja, det känns så fruktansvärt tungt, känner mig helt slut och less på att vara i den här situationen och att det har gått ett helt år med IVF och misslyckanden. Men jag hoppas att det kommer att gå bra på den nya kliniken, 1 månad känns bara så otroligt lång just nu.

Kramar till dig
  • Annna84
    Enkeli skrev 2021-03-11 14:45:06 följande:

jättetrist verkligen att du inte lyckades.. tiden går sjukt snabbt med IVF, väldigt sorgligt! Har du tittat på Atentråden, jag började läsa där av alternativa hjälp som många tagit i samband med IVF.. jag tycker det verkar intressant att lära sig mer av!

Hej! Jag här läst en del på Athentråden och tänker att det kanske får bli något att ta till om det inte fungerar med nästa försök. Det ska även bli en nystart att komma till en ny klinik. Visst går du på CvL? Vi har ett möte där i början på april. Hur tycker du att det har varit? När skulle du dit igen och kontrollera? <3
  • Annna84
    Enkeli skrev 2021-03-12 14:07:12 följande:

Vilken klinik har ni gått på innan?

Blev så himla ledsen av att läsa att det var tomt i hinnsäcken <3 Varför är det så jäkla orättvist? Men du kommer komma igenom det här också, även om jag förstår att det är helt fruktansvärt tufft just nu. Kramar till dig

Idag är den första dagen jag känner att jag kommit upp till ytan igen och kan hitta andra samtalsämnen än ivf med killen..

Vi har gått på Sophiahemmet i stockholm, jag har varit nöjd med dom men känner att jag vill börja om på nytt hos en ny klinik och kanske få lite nya perspektiv. Nu fick vi en tidigare tid, och ska dit redan på torsdag för ett första möte

Har ni gjort era 3 försök på CvL nu?

Ta hand om dig nu
  • Annna84
    AndraSladdis skrev 2021-03-14 09:53:18 följande:

Har inte varit så aktiv i tråden på sistone då det varit en massa väntan för mig. Läser dock en hel del.

Men nu är FET planerad för tisdag! Hoppas så att det blir äntligen av nu efter flera månaders väntan, att det sista ultraljudet ser bra ut, embryot klarar upptiningen och så. Förväntansfull! :)

Jag håller tummarna!! Visst har ni testat era embryon med PGA eller vad det heter? Gör ni behandlingen utomlands?
  • Annna84
    Asplövet18 skrev 2021-03-15 08:31:39 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst. Vågar man lita på detta? <3

Grattis!!! :) :)
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-03-16 07:48:45 följande:

Under mina 4 ivf var det främst första och andra som jag kände biverkningarna av Ovitrellen. Sen de två sista så kände jag inget i brösten. Så det är nog lugnt :) Kanske kroppen vänjer sig lite tänker jag?

Jag har samma erfarenhet, första IVFen kändes det lite i brösten men de 2 senare och under stimulerad FET har jag inte känt någonting. Det är nästan som att kroppen har vant sig vid alla hormoner.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020