• Annna84

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2021-03-25 20:50:17 följande:

Tack! Ja 75 procent är nog ganska bra (vet ärligt talat inte vad som är godkänt/bra osv). :) Tack för att ni hejar på dem. Kram

Vad kul att läsa att ni fick så många befruktade! Jag hoppas så att ni får ett par till frysen nu. Mår du bra i övrigt?

Jag hade en sådan otrolig tur, fick tid för hystoskopi (pga av avhopp) redan imorgon. Jag hoppas att det går bra och att jag får starta igång nästa ivf-försök ganska snabbt inpå det.
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-28 19:59:01 följande:

Åh de va bra. Hoppas allt ska se bra ut :) känns det nervöst eller har du gjort det innan? Antar du blir sövd eller?

Tack söta du! Hur mår du och hur lång tid är det kvar till VUL?

Jag känner mig lite nervös, jag har aldrig gjort det innan. Precis, jag kommer att sövas. Hur gick det för dig? Kram
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-03-29 08:21:00 följande:

Hallå!! men gud så bra att du fick tid redan idag!! det var ju det bästa som kunde hända! Stort lycka till, allt kommer gå fint! Kram

Tack! Jag vet, jag blev överlycklig över att jag fick tiden :) Det var nämligen 4månaders väntetid. Nu är jag så nervös, men det ska nog gå bra. Hoppas att jag kan starta ungefär samtidigt som dig i april :)
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-03-29 13:53:17 följande:

Sådär då tjejer.. Nu är jag ruvare igen. Något sent i cykeln, dag 25. Ett blasto med 100% efter upptining. Denna gången blev jag dock tiltad bakåt i stolen samt "tvättad" innan de förde in den. Har aldrig vart med om det förut.. Så nervös, första insättningen efter Ma... Hur många dagar har ni haft till mens vid fet?

Vad härligt!! Grattis! De gånger det har misslyckats så har jag fått någon typ av blödning/färgad flytning på RD8 med blastocyst. Nu hoppas vi :) :)
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-29 16:29:05 följande:

Åh vad skönt! Hur gick hystoskopin? Såg de/tog de bort något?

Jag mår bra nu. Väntar på blödningen som borde komma i veckan och så klart på beskedet om hur många som kunde frysas.

Det gick bra, tack! Mår bra och har inte ont. De tog bort en hinna, så det känns bra!

Hoppas hoppas på bra nyheter för dig i veckan <3
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-29 20:34:32 följande:

Va bra hoppas att det ska hjälpa. Då kanske slemhinnan vill tjocka till dig nu mer, kan bli så efteråt. Väntar ni nu en cykel och sedan FET?

Det låter bra om det skulle bli så :) Blev det så för dig?

Vi har inga i frysen kvar längre, så nästa steg blir att börja om (Ivf 4) och gå privat. Jag ska höra om vi får sätta igång redan i april, om det har läkt och inte blöder längre.
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-03-29 19:37:20 följande:

[quote=81038208][quote-nick]Annna84 skrev 2021-03-29 18:48:22 följande:[/quote-nick]Det gick bra, tack! Mår bra och har inte ont. De tog bort en hinna, så det känns bra!

Va skönt att allt gick bra! Varför tar man bort sånt?

Tack! Och vad roligt att ni snart ska starta igen!

Jag har gjort många insättningar nu som inte tagit sig och bad om att få kolla livmodern. Då såg kliniken ett streck/linje där inne och förslaget var att skicka en remiss till extra kontroll. Vilket jag ville för att röja bort alla eventuella hinder innan vi startar om på nytt igen.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-31 19:31:49 följande:

Åh tackar som frågar. <3 Det blev två blastocyster till frysen. Hade hoppats på någon till men är såklart nöjd med detta. Nu hoppas jag de klarar att tinas också: Återföring preliminärt i mitten av maj.

Grattis!! Det är ju jättebra :) Glad för din skull!!
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-31 22:40:23 följande:

Tack snälla! :) Har du några känningar av hyston nu? Fått besked kring nästa behandling?

God morgon! Jag har inte ont men känner lite i livmodern. Det har mer eller mindre slutat att blöda nu.

Jag har ställt frågan till kliniken om jag får starta nästa behandling om 2 veckor. Hoppas att det är ok. Väntar svar nu :)
  • Annna84
    Sussna85 skrev 2021-04-01 08:14:30 följande:

Jo det har jag,igår :) "Normalt" stod det! Så en nervös väntan är över. Så nu är det officiellt,och mina barn har fått veta,som jag har väntat att berätta för dom.

Grattis Susanna! Vad fantastisk skönt för dig <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020