• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-03-02 16:10:33 följande:

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Detta är min 5e insättning i ordningen. Nu ska det gå :)

Ååh va roligt nu ska de gå ja :D
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-01 20:37:49 följande:

Nej inget tidigt test på sagd testdag.

Ja morgonurin

Ja de kan den.

Jag har bestämt mig för att fortsätta behandling ett par dar till sen testa på nytt. Känns det ftf på samma sätt och ingen blödning . Blir det då negativt ska jag gå och ta ett blodprov.

Läste gammla rön 18 dagar så kör på det.

Spelar inte så stor roll om det är negativt då ett par dagar mer eller mindre då man måste gå en naturlig menscykel emellan ändå..

Okej de nog bra att fortsätta ifall det tar tid att synas på stickan. Har ni fler i frysen?
  • Dhalia
    Ronjas88 skrev 2021-03-01 18:14:24 följande:

Hej! Jag är ny här. Vi är inne på vårt först IVF försök just nu. Har era läkare sagt något om graviditet och covid? Jag känner mig lite orolig för att covid ska kunna skada embryot eller fostret. Börjar närma sig att vi ska få vaccin på jobbet så funderar på om jag ska vänta med återföring :( Hur resonerar ni?

Hej, mina har inte nämnt något om de. Sen resonerar jag att jag inte vill att vaccinet ska påverka mig negativt så jag avvaktar med vaccinet så långt det går. Sen är vi mitt uppe i sprutorna nu under IVF också :)
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-03-02 18:57:01 följande:

Hej igen alla glada. Här är jag inne på 6e veckan utan mens efter Ma.. Börjar bli något frustrerande att inte komma framåt. Samtidigt är jag lite rädd för ny insättning men vad ska man göra.. De finns ju bara 2 vägar i detta fallet.. :/

Segt att mensen inte kommer igång. Förstår dig helt är också livrädd för MA igen, man känner sig så maktlös :(
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-02 19:11:25 följande:

Tack <3 Hur mår du?

Ja börjar känna mig lite svullen om magen nu, som någon annan skrev på familjeliv känns som man kissae så långsamt typ haha, men är väl för de trycker så konstigt därinne :D har första ultraljudet på fredag så hoppas de finns många blåsor :)
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-03-03 05:50:28 följande:

Jaa men man funderar ju på varför.. Det är ju en hopplös känsla dessutom att inte ha en aning om när den kommer. Inga tecken än heller, blir så frustrerad.. Vill ju göra en ny insöttnindgng, en 4e blasto..

Ja de så olika också för mig har de kommit igång direkt efter cytotec kuren. Men du hade sen negativt test? Tänkte så de inte är kvar rester men de har dem kanske kollat med ultraljud efteråt med?
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-02 22:06:26 följande:

Hej ja en kvar i frysen sen ett till ivf försök via landstinget. Så detta jag nu ev ruvar på är 5 insättningen inom loppet av ett år typ.

Vad jobbigt att man gjort så många och att det inte tagit sig eller har du haft missfall också under den tiden?
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-03 07:59:57 följande:

Hej haft ett missfall v6 konstaterad graviditet på ul v8.

Sedan ett missfall fera år före det utom ivf ej konstaterad grav före men då kom det ut delar..

Sedan nu sist tror jag fostersäck kom ut efter jag slutade min kur..

Okej då finns de ju hopp ändå, har också haft MA. Tänker de bra att dem fastnar ändå. Annars vore det ytterligare ett problem om inget skulle fastna och man gjort många återföringar.

Hoppas vi alla blir gravida detta år, nu måste det bara gå! :)
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-03 16:33:40 följande:

Jag förstår det, heja heja! Spännande att se hur det ser ut på fredag och om du får tid gör ägguttag då :)

Om ja räknar hur många dagar jag spruta sist så skulle äggplock bli nästa tisdag så tippar på tisdag eller onsdag kanske. Hade sist 10 ägg, oxh 1 var omoget så hoppas de blir minst lika bra. Nu går ja runt och tvättar händerna mycket och undviker folk på jobbet så man inte blir sjuk bara haha :D
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-03 19:56:33 följande:

Hej jo de säger det på kliniken att det är positivt att jag blivit gravid konstaterat åtminstone 1 gång. Då är chansen stor att jag lyckas igen, sen handlar det bara om att det ska gå hela vägen.

Ja hoppas så, sitter och ritar på en planlösning då vi ska bygga hus. Vi har ritat in 2 barnrum så det är planen på ett eller annat sätt

Aa jag vet jag tycker också det är frustrerande för även om de bra att dem fastnar så har det ju inte gått hela vägen heller. :( ja hoppas det är ren otur och att det till slut kommer gå.

Va roligt då har ni mycket annat att tänka på under tiden. Vi planerar nu att renovera vår övervåningen där vi har vårt sovrum plus två barnrum, börjat tröttna på dem barntapeter som redan finns där och vill ha vitt så vi sedan själva kan välja tapet när det väl är dags :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020