• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-03-07 10:07:56 följande:

Hej alla! Idag testade jag, rd5 med blastocyst. Jag vet att det är jättetidigt men hade ändå hoppats på ett svagt streck, men det var helt helt blankt. Testade även med cb testa tidigt, helt blankt det också. Usch, blir så nedslagen. Kan det finnas en chans ändå?

De kan fortfarande va för tidigt testa om 2 dagar igen. Tror dag 12 ger bäst indikation utan att ge negativa resultat, dvs om 5 dagars blasto testa rd 7.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-07 17:44:46 följande:

Hej tack för all stöttning det värmer <3

Igår gjorde jag ingenting grät åt sov såg fantasy serier sov grät åt mat sambon gjorde allt mat städ tvät osv.

Blodet har inte börjat rinna än brösten är ftf stora och magen är svullen det har bara kommit väldigt lite blod på papperet när jag stack in fingret annars inget.

Ska ringa kliniken imorgon om det inte händer något ikväll/imorgon och be dem boka in ett läkarbesök med ultraljud och blodprov i veckan.

Tidigare när jag slutat med lutinus samma dag eller nån dag efter neg graviditetstest har det kommit igång samma dag.

Andra gånger har det startat innan neg gravtest även fast jag haft lutinus.

Nån som haft liknande att det inte kickar igång?

Första IVF då jag fick en 2 dagars så var jag tvungen att sluta med lutnius för att mensen skulle komma, hade då testdag 18 dagar efter äggplock och min mens blev förskjuten faktiskt, var negativt då.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-08 10:52:58 följande:

Hej

Haft samtal med kliniken idag.

De sa att om det inte börjar rinna mot slutet av veckan får jag höra av mig på nytt.

Förbereder mig på ny plan, möte inbokat om två veckor med läkaren.

Sitter på toa nu, blodet har börjat rinna lite..

Fick blommor och fika på arbetsplatsen på internationella kvinnodagen det värmer lite grann i alla fall. Från våra estniska killar. Är ett byggprojekt jag jobbar på.

Massa kramar till dig!

Får uppdatera sen hur ni går vidare.
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-09 08:12:41 följande:

Det blev tok-minus idag också, dagen innan mens, jag hade inte förväntat mig annat men det känns så tungt. 5 insättningar varav 3st jättefina blastocyster och ändå fungerar det inte :( Jag är så fruktansvärt trött på att komma med lagstifta besked till vänner och familj som vet att vi kämpar.

Nu blir nästa steg att göra en ny spolning för att se att det inte är några polyper och sen starta igång en ny serie av behandlingar på ny klinik.

Massa kramar till dig :( körde du progynon denna gång? Har ni kört också embryoblot eller glue vad man nu kallar de för? Kanske testa med kortison om du kan hitta läkare som ger de? Kortison hade ju hunnat hjälpa att den fäster för de sänker immunförsvaret. Hoppas att ni kan testa något nytt :/
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-09 08:12:41 följande:

Det blev tok-minus idag också, dagen innan mens, jag hade inte förväntat mig annat men det känns så tungt. 5 insättningar varav 3st jättefina blastocyster och ändå fungerar det inte :( Jag är så fruktansvärt trött på att komma med lagstifta besked till vänner och familj som vet att vi kämpar.

Nu blir nästa steg att göra en ny spolning för att se att det inte är några polyper och sen starta igång en ny serie av behandlingar på ny klinik.

Massa kramar till dig :( körde du progynon denna gång? Har ni kört också embryoblot eller glue vad man nu kallar de för? Kanske testa med kortison om du kan hitta läkare som ger de? Kortison hade ju hunnat hjälpa att den fäster för de sänker immunförsvaret. Hoppas att ni kan testa något nytt :/
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-08 17:37:17 följande:

Hej tack för feedback och stöd.

Jo blir att köra samma cocktail antar jag som denna gång.

Progynon, lutinus, embryblot, trombyl. Jag mådde helt ok på det, bättre än väntat.

Men vi får se vad läkaren resonerar om..

Jo är inställd på att köra på, konstigt nog har man lärt sig och hoppa på direkt igen, tror man blir lite avtrubbad i ivf processen på nått sätt man måste vara målfokuserad för att orka fysiskt och psykiskt.

Är lite förvånad jag med att det inte gick snabbare typ ett år nu. Jag hade som måttstock en vän med endimitros som klarade det på ett år ungefär men hon är/var kanske 5 år yngre om inte mer och det är väl 2 år sedan nu, det kan ju spela in. En del rön säger att ålder spelar roll andra att det inte har så stor vikt så längre man ej kommit in i klimakteriet vet inte vad man ska tro..fyller 40.

Kanske prova kortison, vad säger dem om de? Hade ni fler i frysen?
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-10 10:11:29 följande:

Tack Dhalia! Jag körde varken progynon, kortison, embryoglue eller trombyl. Kliniken vill inte ge något sånt och säger att det bara handlar om embryot. Det är frustrerande att 3st jättefina blastocyster har satts in med 40% chans varje gång. Förutom en som hängde sig kvar i en vecka :)

Jag blev sjuk nu när jag ruvade och tänkte yes! Haha! Men det gav inte något resultat den här gången.

Får du testa något nu när du ska sätta in?

Jag håller tummarna för dig idag, är du nervös? <3

Så trist när ni får så fina blastocyster. Kan tänka mig man fick upp hoppet då :( tycker det är lite dåligt att dem inte är mer villiga att testa efter man ändå testat att inte göra något.

Jag skulle få trombyl och fortsätta ta lutnius 2ggr per dag fram till ultraljudet om det blir positivt.

Jag är jättenervös och rädd att dem ska ringa innan. Dem skulle ringa innan 12 om de inte blir något. Hoppas de finns en stark :( hoppas drm kollar slemhinnan också om den är tillräckligt tjock.
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-10 11:02:41 följande:

Det kommer att gå bra! En timme kvar nu bara, men det är klart att du kommer att få en insatt idag.

Men fy vad det är nervöst, och att få veta hur många som blivit befruktade också. Vilken tid ska du dit?

Ja dem har inte ringt så något finns att få tillbaks. Är där nu och väntar har tid 1300. Aa de är ju så sjukt nervöst man vill ju höra något bra dem brukar ju få mycket fragmentering så har vi två som ser riktigt bra ut blir ja glad :)
  • Dhalia

Anna84, Clemmentina, Inalina nu är jag ruvare av en 2dagars den hade 4 celler och fått betyg 1 av 3 :D Totalt blev hela 8 befruktade av 12 normala ägg. Det 13e ägget var onormalt, frågade var de innebar så sa dem den hade konstig form. Ska försöka att inte hänga mig på den detaljen för mycket även om de känns lite oroande. Resten 7 odlas vidare, undare hur de va med fragmentering på dem men de va för tidigt att säga något. Så nu kan vi bara hoppas att något kanske går till frys.

• Dhalia
    Annna84 skrev 2021-03-10 15:07:16 följande:

Grattis!!! Det låter som ett fantastisk resultat att det blev så många befruktade! Är det rekord för er eller har det sett ut så tidigare också? Tänk inte på det 13e ägget, det är ju alltid någon som inte ser bra ut, fokusera på de som såg bra ut :)

Kul också att den du fick nu fick så fint betyg! Till mig har de bara sagt jättefint varje gång, ingenting om den egentliga rankningen. Brukar du få reda på det?

Nu blev jag lite nördig här och räknade faktist på alla våra utfall i procent och det är det bästa hittils. Har nu 67% befruktningsgrad och haft innan 45-60% befruktningsgrad. Men det är kvalité som räknas och det är där problemet varit för oss :/ hade en gång 10 befruktade och inget dög till frys, typ bara 3 hade blivit blastocyster då men dem va för dåliga fick ja reda på i efterhand. Allra 1a IVF så fick vi inte reda på något alls om betyg eller om de ens va fint, fick insatt en 2dagars men blev negativt. 2a IVF fick vi bara reda på att inget kunde frysas och då hade vi totalfrys. De va först på samtalet inför sista IVF som vi då gick igenom de två första IVF på Sahlgrenska som vi fick reda på att de va rätt dåligt. Sen idag gick hon igenom, men jag vet inte vad dem andra 7 som odlas vidare hade för betyg men jag frågade bara om resten har mycket fragmentering, men hon sa de för tidigt att säga något hur de kommer gå. Så de här kanske verkar bra nu men troligen om vi har tur som sist att en kanske kan frysas. Men ja tror definitivt byte till Menopur har funkat bättre för mig.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020