• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Annna84 skrev 2021-01-30 08:50:55 följande:

Tjejer, mäter ni kroppstemperaturen varje morgon? Jag har gjort det i perioder, men samtidigt är det lite av ett stressmoment och när man ser att temperaturen är på väg ner och mensen förmodligen kommer så är det så jobbigt.

Jag har aldrig lyckats få så snygga kurvor och har en två decimals termometer. Sen så frös jag sist när jag plussa och kände mig inte alls varm som min allra första graviditet så kan ju vara olika också. Stressa inte över de bara fast de svårt :)
  • Dhalia
    Cissi2801 skrev 2021-01-30 09:36:32 följande:

Det är första ivf:n för oss, då ska vi kör gonal-f och fyremadel.. vi är på Sahlgrenska i Göteborg.. ni då?

Lycka till när ni startar.. håller tummarna

Blir vårt 4:e ivf nu och kör vårt sista via landstinget på Sahlgrenska också :)

Lycka till du också sen segt med väntan bara :)
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-01-30 18:31:39 följande:

Nu har det gått drygt en vecka sen jag tog cytotec för ma. Jag känner mig så vilsen.. Känner mig ofräch inför sambon, känner mig orkeslös och rädd men ändå motiverad till att komma igång igen.. Tar ju letrozol för att få äl, då jag som 30åring fick reda på att jag hade pcos. :/ så räd, så vilsen, så målmedveten.. Hur tar man hand om alla känslor?

Förstår dig precis. Kände mig också så och så tom på något sätt. Som clemmentina sa låt dig känna dig ledsen och allt, för att sedan kommer den där kämparglödan att komma fram igen. Har man väl fått gråta ut så kommer du sedan förbi den känslan och känna dig färdig med att sörja. Första gången jag fick MA så grät jag i en hel vecka i sträck flera ggr om dagen tårarna kunde bara rinna medan jag stod och lagade mat, var helt förstörd. Men sakta men säkert så börjar man blicka framåt igen :)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-01-31 13:52:55 följande:

Åh förstår! Låter bra med ultraljud innan. Och bra att prata om justerad dos. Jag har fått 225 enheter av Menopur. Vad tog du? Sen kan de ju justera efter första ultraljudet. Bra även att fråga om antalet embryon!

Jag hade sist 187,5 och skulle köra på det igen om dem nu inte justerar igen. Hon frågade om hur många äggblåsor såg man totalt och jag hade för mig dem sa jag hade 10 bra blåsor för de va de dem plockade sedan. Sedan satte hon att vi kollar ultraljud innan sprutstart. Men tror också de lika bra vi gör de. Aa de måste ja!
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-02-02 16:20:50 följande:

Lycka till nu :)!!! Jag är på RD4 och är bekymrad över att jag inte känner några symtom, testade och det var ett blankt test. Jag vet att det är väldigt tidigt, men så många det går vägen för får plus så tidigt

Ja de nog för tidigt som dem flesta skriver. Tror de bästa är att vänta RD 7 om det är en blasto och man verkligen vill testa tidigt. Typ äl +12 då kanske man kan se något. Jag gjorde ju också de att jag testade för tidigt och sedan blev de plus på testdagen. Man gör sig själv bara mer stressad och jag var redan stressad för man hör alla testa positivt så tidigt hela tiden haha.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-02-03 17:02:40 följande:

Jo,det fick jag redan på RD 8 med ett 2 dagars,men som du skriver ovan,det är sån variation när man plussar efter insättning. Och jag tror att plussa RD 8 med ett 2 dagars är väldigt tidigt egentligen. Därför vill jag inte att du misströstar ännu vännen! <3 Kram!

Ja de va typ så jag testade RD 7 med 3 dagars och då va de negativt sedan blev de ett pluss på testdagen, svagt men det ökade senare. Tror den bästa möjliga indikationen är att vänta till äl+12 utan att riskera total besvikelse i onödan. För de är nog inte så många som plussar så tidigt. Men ja vågade inte testa mer förrän testdagen så vem vet när ja skulle sett som tidigast efteråt :D
  • Dhalia

Sen var jag lite dum och tog inte ett tidigt test heller för ja tänkte spara de haha :D

• Dhalia
    Chajsa skrev 2021-02-04 10:30:18 följande:

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

Va hemskt beklagar verkligen :( tänk att det ändå gick på första och att det var med största sannolikhet ren otur, så tänk inte så lyckas kommer ni säkert!
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-02-07 10:31:26 följande:

Jag fick ett plus igår, mitt första, helt overkligt och jag kan inte förstå det ännu. Det var suuupersvagt men på det digitala stod det gravid 1-2v :) Nu tänker jag bara ta en dag i taget, och testa varannan dag och se om det ökar, på söndag är det officiell testdag. Hur många veckor efter testdagen får man komma på första VUL hos ivf-kliniken?

Ååh grattis :) mitt tips e nog att inte testa mer. Sånt stressar bara i onödan utan njut istället. Ultraljud kan man få i v7 eller v8 som vanligast :)
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2021-02-07 10:56:29 följande:

Så fantastiskt roligt! Grattis! Jag gick på vul i v 8 på Sahlgrenska.

Säger som ovan: testa INTE stegringen på cb digital. Är du gravid, så är du. Herregud, så dåligt jag mådde över att aldrig(!) få 3+. Jag väntade på missfall, men är nu i v 26.

Ååh vad tiden fort går redan i v26 :) vi plussade ju i samma veva. Så roligt att läsa att de går bra :) vet du vad de blir för en liten :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020