• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-11-13 18:59:15 följande:

Jo vi har lyckats fått mellan 8- 11 ägg,men då har de varit delvis omogna,men inte alla gånger dock. Oxå osymmetriska och växt väldigt snabbt. Men jo,det är de jag funderar på...för ägg har vi ju fått..men aldrig någe bra kvalitet

Läkaren var helt med på att vi kan pröva en gång till,och isf får jag börja nu direkt på nästa mens. Men hon konstatera att Elonva inte ska användas en gång till.

Och på samma gång när hon titta tillbaka på vår historik och mina värden sa hon att vi hade just 10% chans att lyckas. Så jag vet inte,jag är lite vacklande iallafall. ÄD nu direkt eller ge detta med ivf nån till chans,under kan ju ske...

Men med risk för att bara förlora tid och mera pengar. Kontra att jag inte kommer att ha fler biologiska barn,vilket i slutändan för mig inte är en skrämmande tanke såvis. Ja...många funderingar blir det.

De va jobbig sits men håller med att ju längre tiden går desto mindre spelar de roll om de biologiskt. Man orkar ju inte förlänga sitt lidande heller..Håller tummarna för lilla fröet <3
  • Dhalia

Jo vi har lyckats fått mellan 8- 11 ägg,men då har de varit delvis omogna,men inte alla gånger dock. Oxå osymmetriska och växt väldigt snabbt. Men jo,det är de jag funderar på...för ägg har vi ju fått..men aldrig någe bra kvalitet

Läkaren var helt med på att vi kan pröva en gång till,och isf får jag börja nu direkt på nästa mens. Men hon konstatera att Elonva inte ska användas en gång till.

Och på samma gång när hon titta tillbaka på vår historik och mina värden sa hon att vi hade just 10% chans att lyckas. Så jag vet inte,jag är lite vacklande iallafall. ÄD nu direkt eller ge detta med ivf nån till chans,under kan ju ske...

Men med risk för att bara förlora tid och mera pengar. Kontra att jag inte kommer att ha fler biologiska barn,vilket i slutändan för mig inte är en skrämmande tanke såvis. Ja...många funderingar blir det.

De va jobbig sits men håller med att ju längre tiden går desto mindre spelar de roll om de biologiskt. Man orkar ju inte förlänga sitt lidande heller..Håller tummarna för lilla fröet <3
  • Dhalia

• Dhalia
    Clemmentina skrev 2020-11-16 04:17:16 följande:

Nu har jag testat (vem kan sova när man är nervös!?). Gravid. Strecket är ganska tydligt men dum som jag är tog jag ett digitalt som visar 1-2 veckor. Så nu är jag orolig för det borde väl visat 2-3 vid det här laget!? Är i vecka 4+2 om jag räknat rätt.

Åhh grattis <3

Ja skulle som flera andra skrev strunta i att testa mer alls och bara njuta fram till UL. Vet de svårt jag blev ju själv stressad när ja läste om andra som testa men de kan lura en även om det ökat tyvärr, så blev det ju för mig så jag kommer inte testa mer nästa gång.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2020-11-18 08:22:40 följande:

De ringde från kliniken imorse igen. Det lilla fröet har gått vidare in i blastocyst stadiet,helt otroligt..det är fortfarande lite skadat av fragmenteringen i början av delningen om jag förstod rätt. Det är inte alltid lätt för kliniken att förklara på bra svenska tyvärr...

Men om det ser bra ut imorgon så får vi göra ET! Just nu ger jag mig tillåtelse att hoppas en stund,har inte gett den tillåtelsen det minsta sen ÄP.

Helt otroligt vilken kämpe!! Heja heja :)
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2020-11-18 18:08:38 följande:

Tack gulliga du! Hur går ruvningen? Förstod att du hade mensvärk nu efter ET, de har jag oxå ganska mycket både före och efter ÄP pga av allt progesteron antar jag.Tack för att du hejar!Ja den lilla håller i sig än,mer än jag kunde hoppas på Hur går det för dig? Du ska börja behandling snart eller?

Tack för du frågar. I januari är planen för ett nytt IVF, nr4 blir de då. Skulle få progesteron och kanske trombyl så hoppas hoppas, de ändå via Sahlgrenska och dem brukar hålla sig inom sina ramar men nu kanske de går, hade precis idag tid med dem :) har även ett i frysen hos Livio men det sparar vi så länge :D
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina   Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.

det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.

Sen är det bara att vänta på att en donator dyker upp

Nej va hemskt att de sluta upp såhär :( ibland kanske man behöver sånt här nederlag för att faktiskt gå vidare hur hemskt det än är. Jag hoppas att ni får snabbt en donator och att allt ska gå vägen till slut <3

Jag kände mig själv färdig med mina ägg förra året. Vet inte heller hur länge vi ska orka med...
  • Dhalia
    Kovcci skrev 2020-11-21 09:38:50 följande:

Jag gjorde testet imorse och det blev ett plus. Jag började gråta som ett barn. Efter nästan 6 års kämpande så är de äntligen min tur.

Nu håller vi tummarna att allting går bra :)

Blir tårögd av att läsa de här, stort grattis till er och hoppas att allt ska gå bra för er :)
  • Dhalia

Lunaymar, vid min första ivf fick jag tillbaks ett 2 dagars och jag fick inte mens förrän jag slutade med lutinus. Testdag vad på RD 15 med 2dagars och när jag hade testat negativt så kom mensen dagen efter. Blev då en cykel på 32 dagar brukar annars ha runt 28 plus minus någon dag.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020