• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2021-01-17 10:11:09 följande:

Jag testade på kvällen- med de som har känslighet på 25- alltså inte se som har känslighet 10. Men jag ska testa tidigt på tisdag, om inte positivt alls då- då är det kört.

Precis de ja gjorde också vet inte varför ska man testa på kvällen av allt. Men testa med tidigt test morgonurin senare för ja vågade inte testa mer för nära inpå testdagen så vet inte när ja skulle ha upptäckt de som tidigast. Men de va väldigt svagt streck med rfsu på testdagen med så förstod då att de va för tidigt de ja testade först :D
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-18 11:26:01 följande:

Blir helt förvirrad här, idag på Ruvardag 6 fick jag svag skugga på testet. Mådde illa igår så jag behövde spy(igår kväll)..må man ha hopp iaf?

Mitt svar hängde sig igår när ja ville skriva. Hade då skrivit att vänta till RD 7 att testa då med morgonurin tidigt test om du fick 5 dagars blasto. Sen eftersom du verkar känslig så kan det vara också ett gravtecken. Jag var ett känslomässigt nervvrak grav nr 2 och grät hela tiden så fort ja tänkte på lillen och allt innan testdagen. Hade också då lite ömma bröst, frös och ont i ländryggen. Helt olika jämfört med första gången då jag var mest varm och hade ömma svullna bröst. Men verkar som strecket börjar dyka upp nu plus att du mår illa så hoppas hoppas :)
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-18 11:45:50 följande:

Har ni nånsin den känslan att de bara sprutat in lite luft vid ET,och visat glatt upp en luftbubblor bara? Haha.

Jag har så svårt att tro att det verkligen ligger ett litet frö därinne nu,om det nu fortfarande lever vill säga...jag skulle vilja känna på nått sätt att de verkligen har satt in ett embryo. Denna ovisshet är så jäkla jobbig.

Hahaha hoppas ju inte de bara luft ;) hur känns de nu kan du va mer avslappnad nu när det är ED ? är det RD 3 nu med 2 dagars?
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-01-18 22:55:43 följande:

Känns som det va litet tag sedan jag skrev. Idag kom äntligen mensen igen efter förra gångens misslyckande . Så tog första tabletten Progynon idag. Vi har endast 1 embryo / blastocyst kvar i frysen :(

Vi ska testa Embryo Glue med denna sista

Skönt att va igång igen men förstår man är så orolig när det är det sista i frysen :( håller tummarna att de ska gå vägen nu <3
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-19 10:52:54 följande:

Jag är så himla trött på det här!! Testade ändå idag, jag skulle inte men gjorde iaf- och det var blankt. Om jag fick lite svagt igår så fick jag inget idag.. rd 7, testdag på lördag. Alltså jag tar lutinus klart idag- sista testet imorgon bitti och sen skiter jag i det.. fan också! Andra försöket..

Hur fan kan detta vara så svårt? Vi som kunde få barn naturligt för 4,5 år sen..

Fan också :( men sluta inte med lutnius förrän testdagen ändå ifall att...
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.

Ååh blir också så ledsen för er skull :( vet inte vad man ska säga :( Kanske va problemet tvärtom då? Så himla svårt när man inte vet exakt varför de blir så.
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-19 17:45:42 följande:

Exakt vad jag också tänker på- med tanke på att du redan har barn. Har din nuvarande barn sen tidigare? Tänker på dig massor, kram kram kram

Antar du ville svara sussna85 om ja inte uppfattat fel? Men varken jag eller min sambo har barn sedan tidigare. Har för mig Sussna85 och hennes sambo inte heller hade barn sedan tidigare om ja inte minns fel :( .

Min sambo ville ha 3 barn men just nu blir ja så glad om vi ens får ett, allt ja ber om :(
  • Dhalia
    Enkeli skrev 2021-01-19 22:20:55 följande:

Eller, ska jag ska skapa gruppen först så kan jag dela lånken till er i ett privat meddelande, så kan ni gå med. Men håller den gärna liten och inte delar den direkt här..

Låter som en bra ide jag hänger också gärna på där.
  • Dhalia
    Sussna85 skrev 2021-01-19 20:07:00 följande:

Det börjar sjunka in att det kanske är så ändå,att sambons spermier är på sämre sidan,mer än bara mindre spermakoncentrationen. Vilket denna gång inte var problemet, då hade han tydligen nästan normal sådan, konstigt!

Men jag kan ändå inte släppa det,när vi har gjort den där DNA fragmenteringen på hans simmare inför ÄD så var det jätte bra resultat.

Men det kanske behövs ytterligare ännu mera prover,andra dna prover,som jag vet vissa kliniker kan göra utomlands.

Nä detta med ivf och ÄD är verkligen förbryllande många gånger....håhå

Ja känns så konstigt eftersom ni gjorde de men ja vet ju inte exakt hur dem nu gör den analysen. Då kanske de skulle va bra att komplettera. Känns lite tråkigt att dem är så efter med DNA analyser på spermier. Vore ju skönt om man kunde göra alla dem analyserna här i Sverige.

Aa ja tog de nästan för givet att nu är problemet löst och allt kommer fixa sig med ÄD. Har ju lite liknande problem då vi också haft problem med fragmentering. Har ju alltid tänkt att då kanske de blir löst med ÄD om vi också kommer dit:( men de ska fan inte va lätt :(
  • Dhalia
    Lunaymar skrev 2021-01-19 21:30:35 följande:

Hej tjejer,

Har läst alla era inlägg men jag har varit för ledsen, efter vår misslyckade FET, för att vara aktiv och svara. Jag håller tummarna för alls er ruvare och hoppas att det blir många bebisar i 2021.

Jag har, mot alla odds, blivit spontant gravid (kan inte tro det) i väntan på vår nästa ivf. Jag trodde inte att min kropp visste hur man kunde bli gravid så jag är helt i chockad. Jag hade tom blödningar som jag trodde var min mens (mer sparsamma men och de börjar minska nu) och anade inte ens att jag var gravid. Men jag vaknade upp för några dagar sedan och, av någon konstig anledning, testade jag med ÄL-stickor och mitt sträck dök upp inom 3 sekunder. Sen gjorde jag ett gravtest och ja, vi blev så förvånade så att vi åkte till apoteket och köpte ett till test. Nu hoppas jag bara på att det lilla fröet vill stanna hos oss. Jag är så lycklig och så livrädd.

Önskar er alla lycka till och följs gärna åt på fb <3

Åh grattis!! Verkligen en IVFares dröm :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020