IVF hösten/vintern 2020
Jag testade på kvällen- med de som har känslighet på 25- alltså inte se som har känslighet 10. Men jag ska testa tidigt på tisdag, om inte positivt alls då- då är det kört.
Jag testade på kvällen- med de som har känslighet på 25- alltså inte se som har känslighet 10. Men jag ska testa tidigt på tisdag, om inte positivt alls då- då är det kört.
Blir helt förvirrad här, idag på Ruvardag 6 fick jag svag skugga på testet. Mådde illa igår så jag behövde spy(igår kväll)..må man ha hopp iaf?
Har ni nånsin den känslan att de bara sprutat in lite luft vid ET,och visat glatt upp en luftbubblor bara? Haha.
Jag har så svårt att tro att det verkligen ligger ett litet frö därinne nu,om det nu fortfarande lever vill säga...jag skulle vilja känna på nått sätt att de verkligen har satt in ett embryo. Denna ovisshet är så jäkla jobbig.
Känns som det va litet tag sedan jag skrev. Idag kom äntligen mensen igen efter förra gångens misslyckande . Så tog första tabletten Progynon idag. Vi har endast 1 embryo / blastocyst kvar i frysen :(
Vi ska testa Embryo Glue med denna sista
Jag är så himla trött på det här!! Testade ändå idag, jag skulle inte men gjorde iaf- och det var blankt. Om jag fick lite svagt igår så fick jag inget idag.. rd 7, testdag på lördag. Alltså jag tar lutinus klart idag- sista testet imorgon bitti och sen skiter jag i det.. fan också! Andra försöket..
Hur fan kan detta vara så svårt? Vi som kunde få barn naturligt för 4,5 år sen..
Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.
Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.
Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...
Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.
Exakt vad jag också tänker på- med tanke på att du redan har barn. Har din nuvarande barn sen tidigare? Tänker på dig massor, kram kram kram
Eller, ska jag ska skapa gruppen först så kan jag dela lånken till er i ett privat meddelande, så kan ni gå med. Men håller den gärna liten och inte delar den direkt här..
Det börjar sjunka in att det kanske är så ändå,att sambons spermier är på sämre sidan,mer än bara mindre spermakoncentrationen. Vilket denna gång inte var problemet, då hade han tydligen nästan normal sådan, konstigt!
Men jag kan ändå inte släppa det,när vi har gjort den där DNA fragmenteringen på hans simmare inför ÄD så var det jätte bra resultat.
Men det kanske behövs ytterligare ännu mera prover,andra dna prover,som jag vet vissa kliniker kan göra utomlands.
Nä detta med ivf och ÄD är verkligen förbryllande många gånger....håhå
Hej tjejer,
Har läst alla era inlägg men jag har varit för ledsen, efter vår misslyckade FET, för att vara aktiv och svara. Jag håller tummarna för alls er ruvare och hoppas att det blir många bebisar i 2021.
Jag har, mot alla odds, blivit spontant gravid (kan inte tro det) i väntan på vår nästa ivf. Jag trodde inte att min kropp visste hur man kunde bli gravid så jag är helt i chockad. Jag hade tom blödningar som jag trodde var min mens (mer sparsamma men och de börjar minska nu) och anade inte ens att jag var gravid. Men jag vaknade upp för några dagar sedan och, av någon konstig anledning, testade jag med ÄL-stickor och mitt sträck dök upp inom 3 sekunder. Sen gjorde jag ett gravtest och ja, vi blev så förvånade så att vi åkte till apoteket och köpte ett till test. Nu hoppas jag bara på att det lilla fröet vill stanna hos oss. Jag är så lycklig och så livrädd.
Önskar er alla lycka till och följs gärna åt på fb <3