• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

GlitterLina skrev 2021-03-22 11:40:36 följande:

Hej :)

Vad har funkat bäst för er? Jag har haft Gonal F förut & fått många blastocyster med dem & blivit gravid varje gång men ej gått hela vägen.

Är Menopur bättre med kvalite men ger färre ägg?

Hej

Så här har de varit för mig:

1a IVF (Sahlgrenska, gonal f) 16 äggblåsor, 7 ägg ut, alla mogna, 3 befruktade, 2 dagars tillbaks, negativt, inget till frys (dos 150, trappades upp till 180 och sen ner igen)

2a IVF (Sahlgrenska, gonal f) > 30 äggblåsor, 27 ägg ut, 18 mogna, några övermogna och omogna, 10 befruktade. Totalfrys, Inget till frys. (Dos 200, trappades ner)

3e IVF (Livio, Menopur) 10 äggblåsor, 10 ägg ut, 9 mogna, 5 befruktade, ett 3dagars tillbaks, gravid, en 6dagars till frys. MA i v7. (Dos 187,5)

4e IVF (Sahlgrenska, Menopur) 13 äggblåsor, 13 ägg ut alla mogna, ett ägg onormalt, 8 av 12 ägg befruktade, ett 2 dagars tillbaks, inget till frys. Gravid och fortsättningen följer :) (just de dos 187,5 igen)
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-03-24 11:51:40 följande:

Då va det bestämt!

Vi ska göra en ny ivfbehandling

Väntar på att få hem behandlingschema

Nervöst!

Vad spännande :) ska ni göra något annorlunda denna gången?
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-24 13:17:00 följande:

Äggplock gjort! De tömde en massa blåsor men det blev dessvärre ?bara? 8 ägg den här gången med. Samma som en annan gång alltså! Nu hoppas jag verkligen att många blir befruktade och delar sig som de ska. Har rejält ont den här gången så nu blir det vila! Tack för alla hejarop! :)

Håller alla mina tummarna att de finns flera guldägg <3
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-03-24 16:55:27 följande:

Idag är en bra dag

Just fått veta att vi är beviljade en ny ivf!

Skall och ta blodprover på måndag och väntar att jag får en behandlingsplan skickad till mig. Peppar peppar nu håller vi tummarna.

Gjort en deal med sambon om att för varje timme jag tränar så tar han bort en snusdosa. Challenge acsepted!

Min mage har varit knasig sedan fredag då jag pratade med doktorn, var en klump i bröstet och magen, nu känns det mycket bättre.

Ååh va bra. Hoppas de ska gå bättre denna gången. När beräknar du starta då:)
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-03-24 18:39:54 följande:

Nä inte direkt annorlunda men lite lägre dos Gonal f än sist. & ha embryo i embryo Glue & troligtvis sätta in 2 stycken.

De kanske vore värt att prova jag ville ju också ha två st tillbaks nu men fick inte det pga operationerna i livmodern. Mest eftersom vi inte får till frys och dem verkar utvecklas så dåligt, blir inte så många blastocyster. Men nu blev de positivt trots allt men jag tar de inte för givet alls, ganska svårt att ta in de förrän man sett ett pickande hjärta.
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-25 07:38:51 följande:

Tycker det har varierat från gång till gång. Jag kände absolut av den mycket den här gången.

Jag kände också av även om man fick den bedövningen. Dem frågade om jag var immun mot morfinet hahah
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-25 07:38:51 följande:

Tycker det har varierat från gång till gång. Jag kände absolut av den mycket den här gången.

Men skulle du få reda på antalet befruktade idag? Eller fick du ringa dem eller ville dem inte alls det? Jag fick ju den gången vänta tills man får hem papper sa dem men jag ringde ändå dagen efter fast möttes av en som blev irriterad pga det.
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-25 15:59:16 följande:

Det sa att det var okej att jag ringde och det gjorde jag. Inga sura miner! :) Fick veta att 6 av 8 ägg befruktades vilket var mycket bättre än tidigare gånger (då 3 av 8 och 3 av 6 blev befruktade).,

De va ju skitbra befruktningsgrad. Heja heja små embryos nu :)
  • Dhalia
    Cissi2801 skrev 2021-03-27 07:37:48 följande:

Hejsan alla glada ivf tjejer!

Jag började med första gonal-f sprutan igår, var såklart nervös (är rädd för sprutor) men det blev lite som terapi igår, maken är ett så otroligt bra stöd.. på fredag är första ultraljudet för att se så äggblåsorna växer.. håll alla tummarna att det går bra.. ????

Hej,

Håller alla tummar :) har ni försökt länge innan ni gick över till IVF ?
  • Dhalia
    Cissi2801 skrev 2021-03-27 19:10:35 följande:

I fem år.. tack, hur går det själva?

Oj de va länge, hoppas de ska gå för er! Vi har försökt också nästan lika länge 4,5 år nu. Vi plussade för en vecka sedan efter vårt 4e IVF. Men vi får se hur de går, har två MA sedan innan så hoppas vi får se ett tickande hjärta för första gången om två veckor.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020