• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

[quote=81083109][quote-nick]Cissi2801 skrev 2021-04-23 06:34:50 följande:[/quote-nick][/quote]

Åhh grattis :) en till stark 2 eller 3dagars ;) ni hade inte fått till frysen heller va? Kanske blandar ihop nu.

• Dhalia
    MeAndMyself skrev 2021-04-23 09:26:38 följande:

Gjorde mitt första ultraljud dag, haft startdos gonal f 250..

jag hade 2 SMÅ äggblåsor.. 2!!!! Inte ens i en bra storlek. På riktigt jag vill bara hem och gråta nu men måste va på jobbet. Känner mig så himla uppgiven, kommer aldrig kunna bli gravid med så här dåliga resultat :(

Åh va tråkigt :( men då kan dem åtminstone öka dosen till max nästa gång kanske kombinera gonal f och menopur. Men jättetråkigt :( är det första IVFen?
  • Dhalia
    MeAndMyself skrev 2021-04-24 23:05:48 följande:

Det är första, jag ska fråga dom om att kombinera nästa gång! Kanske vore bättre! Vet du hur man tar dom då om man kombinera? Hälften hälften varje dag eller hur? Haha :)

Aa precis så blir ju totalt 3 sprutor med fyrmadel. Sen finns pergoveris som är kombinerad men vet intr om de finns i Sverige. Men sen vore de nästan bäst om dem inte gör äggplock utan ni behåller ert försök och sedan att ni själva försöker hemma? :) Om ni inte har manlig faktor då.
  • Dhalia
    Cissi2801 skrev 2021-04-25 18:03:27 följande:

Åhh grattis :) en till stark 2 eller 3dagars ;) ni hade inte fått till frysen heller va? Kanske blandar ihop nu.

Det blev inget till frysen, ja det var ett två tre dagars embryo..[/quote]

Ja håller tummarna att de blir en bebis nu :). För oss går det bra än så länge, går in i v10 imorgon, hade ju också fått en 2 dagars och inget till frys.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-23 19:43:45 följande:

Hej

Jag har fått på mina andra 2, att de inte gick nu din 3 blev lite av en chock.

Mår rätt ok. Vaknade av att mina bröst gjorde ont i natt, sjuk grej att vakna för men hoppas det är en positiv bieffekt och inte bara lutinus..

Hur går de för dig? När är testdagen?
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-26 09:01:15 följande:

Hej

Det är på fredag.

Jo det går väl bra, lite orolig att jag mår för bra..Har haft mörkret i benen som kan vara ett gravtecken men då fick jag tipset käka banan innab läggdags kan vara kaliumbrist, det funkar.

Min syster skall föda vilken sekund som helst nu. Hon har gått över tiden så matas med ul bilder på en klar liten bäbis i magen.. Vill vara glad men känner samtidigt att jag är avundsjuk..suck!

De kan vara olika från gång till gång, förutom ont i ryggen så kände jag inget annat plus dem spökningar från lutinus. Första gången hade jag alla andra symtom men ont i ryggen hade ja inga problem alls med så konstigt att de blev ett nu helt plötsligt. Ja fick inte ömma ellrr svullna bröst förrän v4+6, helt olika förut kände jag i brösten direkt efter Ovitrellen. Ja kan förstå man önskar ju sig desamma :( sen känner hon nog att hon behöver ditt stöd också och vill du ska vara med. Hade hon inte skickat något alls hade det nog också känts konstigt. Håller tummarna att fredag blir en bra dag.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-27 23:32:25 följande:

Så då var dagen D här. Min syster har just fött 1 stark stor bäbis på över 4kg..här runner tårarna och det är ljusrött blod.

Så glad och ledsen på samma gång..

Blir nog inte mycket sova, ska duscha och sen kanske det känns lite bättre. Väntar på att de ska sätta igång och krampa..men hoppet måste ju finnas kvar till fre i alla fall..

Ja hoppas det bara är sån vanlig blödning som vissa får. Sussna hade ju också problem med blödningar men det går bra än så länge. Så behöver intr betyda. Vi har kvar hoppet tills fredag.
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-30 09:19:13 följande:

Yes! Nu syns strecket!

Kanske till och med på bild?

Ringde kliniken ett svagt streck är positivt gravtest det med.

Fattar inte riktigt vad som händer.

Hur jag som småblött hela tiden sen i mån.

Åhh grattis grattis hoppas så att allt ska gå vägen nu :)

Sussna hade ju samma, och känner en också som haft problem med blödningar under IVF hon trodde de va helt kört för de kom så mycket blod men de blev en bebis till slut så visst kan de gå, hon hade föreliggande moderkaka visade sig sen. :)
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-30 10:33:03 följande:

Ja det stämmer ju, vi är så många här, vilken vecka kan hon vara på nu. Jag googlade runt i mån som besatt om blödningar hittade då en positiv tråd om folk med blödningar där det gått bra - ett barn blir till. Ska se om det går att länka dit på nå vänster..hjälpte att lugna lite.

Just ringt arbetsmiljömedecin för att fråga om vibrationer då jag inspekterar i bygg och anläggningsprojekt och inte vill utsätta mig för några risker eller inte jag utan vad jag referar till som lilla påskägget. De ska ringa åter i början av nästa v. Rädd jag måste ta ett väldigt tidigt samtal med min arbetsgivare..beror på vad de säger. Är så skumpiga vägar att åka runt på..

Ja tror hon är runt v16 om inte mer. Ja absolut kan de gå bra tror de ganska vanligt vid IVF. För de ganska ofta man läser att folk blöder men ändå går bra.

De nog klokt så man inte riskerar. Man ska tänka på sig själv. Min chef visste om jag inte vill jobba med vad somhelst eftersom jag är på labb så är inte allt så bra för en växande bebis. Plus alla pengar man lagt och som staten lägger för att detta ska lyckas så är de dumt att riskera minsta lilla.
  • Dhalia
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 12:35:20 följande:

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

Så underbart <33 nu ska vi gå vägen ut <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020