• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Ivf2020 skrev 2021-04-13 21:20:01 följande:

Jag tror molvärken är sådan att den gör upp och ner.. Jag tycks vara inne i ett negativt vt skede i livet, så frö mig skulle det inte förvåna mig om det blev ett ma till, trots att jag verkligen önskar allt annat. Känner tmig så ledsen.. Det är första barnet för oss med. Men det borde vara vår tur va? :=

Ja läste de också att de kan va så, plöjt gamla trådar på familjeliv hela dagen där gravidsymptomen kommer och går haha. De så jag känner mig också, de minsta att de lutar åt ett så känns de som om de kört men när man läser om alla andra som också haft så och slutat bra så känns de mer hoppfullt. Aa känner nu har man fått gå igenom en del så de räcker :(
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-04-14 21:24:01 följande:

Stort lycka till på ultraljudet

Kram

Tack och lycka till du på äggplocket idag håller tummarna att man får ut alla ägg och att dem är mogna :)
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-04-15 15:34:25 följande:

Åååååå!!! Jag har tänkt så mycket på dig idag <3 GRATTIS!! Vilket fantastiskt besked :) kan du slappna av lite nu? Kram

Aa helt otroligt vågade inte ens titta på skärmen i början. Åååh jaa nuu är jag såå avslappnad asså och hade inga ömma bröst idag alls men nu skiter jag i dem och snarare kan njuta att jag mår så bra och den ändå mår bra där inne :D
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-04-15 11:34:42 följande:

Gick inget vidare idag! Snyft!

Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.

Håll hårt att dessa få lyckas bli befruktade så att jag får någon återföringen!

Åh va synd att dem inte lyckades få ut alla äggen då tillkom några senare :( låter ju bra att dem ska sätta in två åtminstone. Ringer dem imorgon om antal befruktade eller hör dem av sig på lördag om de verkligen inte finns något?
  • Dhalia
    Jenzia skrev 2021-04-15 17:08:04 följande:

Men gud vad härligt!!! Grattis! Den där lilla tvådagarsembryot var en verkligen en stark rackare!

Tack, ja verkligen och ja som inte hade något förtroende för den haha :D
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-04-16 14:25:04 följande:

Så jäkla ledsen :( kliniken ringde precis

Alla 3 ägg va mogna men ingen befruktades! Dem valde att inte injecera in spermierna för att dem tyckte att förra året fick det bra utan

Så nu finns det inget att återföra :(

Neej va tråkigt :( :( va händer nu då? Får ni extra chans då tanken på dem inte heller lyckades få ut fler ägg än väntat?
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-19 22:15:06 följande:

Hej

Satte in en oval blastocyst idag. Såg lite ut som ett påskägg med cellerna där i. De förklarade att där är det som skall vara fostret sen moderkakan å så mycket informativt + gjorde inte ont alls denna återföring, trodde inte riktigt det var klart då det gick så smidigt. De brukar få krångla lite och sist klämde de mig med den där saken man använder för å spärra upp med.

Så då börjar fas 2..

Åhh härligt :) Kan de va att den ska börja kläckas och därför antar en annan form? Håller alla tummar att de går vägen nu:)
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-04-20 15:24:44 följande:

Hej hinner glömma så mycket från gång till gång är som att mitt psyke blockerar ut det mesta varje gång.. nån förscarsmekanism är jag säker på.

Satte in igår är jag då ruvardag 1 eller 2?

Då är de ruvardag 1 :)
  • Dhalia
    Cissi2801 skrev 2021-04-20 18:07:40 följande:

Hej alla!

En liten uppdatering, jag har testdag nu på måndag.. började få symtom några dagar efter ägginsättningen..och fick hem brev idag från sahlgrenska att det inte blev några ägg till frysen.. känns sådär..

Ååh så ledsen för din skull hoppas den du fick är stark och tar sig :( blev så för oss också så man blir så ledsen :(
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020