• Dhalia

IVF hösten/vintern 2020

Chajsa skrev 2021-05-08 13:23:36 följande:

Brun flytning idag så det är nog kört. Hoppas mensen kommer igång fort så att jag kan påbörja nästa färskförsök!

Skulle nog också säga att de inte behöver vara kört som Always choklad skrev. Om de inte kommer riktigt mycket blod så har vi kvar hoppet lite till :)
  • Dhalia
    Chajsa skrev 2021-05-10 10:31:23 följande:

Så snällt sagt, tack fina du. Jag gråter av lycka när jag tittar på graviditetstesten. Så tacksam att det oavsett om det inte fortskrider denna gång är möjligt för ägget att fästa igen. Var så rädd att min livmoder var full med ärr efter operation av massor av moderkaksrester efter mitt avbrytande i v 20. Nu ska jag avvakta några dagar och läsa om er andra i tråden, ledsen alla att jag tagit över den lite senaste dagarna :)

Oj beklagar ditt avbrytande :( hoppas allt ska gå vägen dennna gången och de ju därför tråden finns <3
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-05-10 12:25:55 följande:

Märkte en skum sak inatt vaknade upp av att det var varmt! Upptäckte att en av katterna låg på mig på magen när jag låg på sidan. De har inte velat vara nära mig nån ting sedan jag startade denna ivf och kortisonet. Nu när jag minskat från 10 till 2,5 per dag verkar jag poppis igen och magen. Undrar om kortison gör att jag luktar skumt??

Skönt att blödningarna verkar avta :) dem känner ju säkert en del saker som inte vi vet haha.
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-05-11 13:28:47 följande:

Nu är det spikat, det blir ET på torsdag för mig! Nu hoppas jag så att allt går bra, att embryot klarar upptiningen och att slemhinnan är tillräckligt bra och sånt!

Va skönt håller tummarna att allt ska gå bra nu :)
  • Dhalia
    Chajsa skrev 2021-05-14 10:55:20 följande:

Tack för din omtänksamhet <3 har diskuterat massa med kliniken och vi har kommit fram till att det måste vara så att av någon anledning har ovitrellen suttit kvar för mig i tre (!!!) veckor och gett de konstiga resultaten på testen. Har tagit ett blodprov som visade hcg 9, så spår kvar men ingen graviditet. Huggen i magen och sidan är sannolikt lutinus. Har avslutat dem nu och inväntar mens för att börja ny behandling. Har verkligen fått mig en läxa att inte tjuvtesta förrän prick på testdagen, att ovitrelle går ur efter 10 dagar verkar ju inte stämma för alla. Kram!

Eller om den höll på att ta sig men sen inte gick hela vägen. Vissa får ju kemisk graviditet. Beklagar verkligen :(
  • Dhalia
    Chajsa skrev 2021-05-15 18:31:30 följande:

Ja, så var det nog. Mensen är sjukt riklig med vad det verkar vara pyttesmå gravrester i. Får hoppas att det var kroppen som stötte ut ett på insidan sjukt embryo som ändå inte blivit ett barn. Tack <3 fyfan vilken resa detta är men tur att ni finns!

Låter mer troligt faktiskt att det var så. Ja hoppas det ska gå bättre nu för er. Massa styrkekramar till er<3
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-05-17 15:08:09 följande:

Nu är även jag äntligen en glad ruvare (eller också skitnervös emellanåt, hihi) ! Testdag om en vecka, ska inte tjuvtesta.

Va härligt håller alla tummar nu :)
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-05-19 18:37:39 följande:

Och där rök mina strategier att inte tjuvtesta! RD6 med blastocyst. Detta är ett tidigt graviditetstest så jag hoppas såå att sträcket ökar de kommande dagarna.

Ååh va roligt så grattis :D håller tummarna att de blir starkare fast det har jag inget tvivel på :)
  • Dhalia
    Always choklad skrev 2021-05-21 11:10:14 följande:

Nä det bidde ingenting på ultraljudet kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro att den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis! Nu lägger jag ned detta med ivf över sommaren. Kropp och knopp måste vila. Hej svejs!

Så himla ledsen för din skull :( massa styrkekramar!! Men fundera på om äggdonation är ett alternativ för er :/ hoppas du ändå kan få en fin födelsedag trots hemska beskedet!
  • Dhalia
    Cissi2801 skrev 2021-05-26 20:35:43 följande:

Här är ultraljudet från 20 maj.. en liten spillevink i magen

Så underbart :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020