• AndraSladdis

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2021-01-06 18:42:59 följande:

Här började året helt ok med att min donator har börjat med sprutorna

Får veta på hennes UL på måndag hur det ser ut med antal ägg och förhoppningsvis ÄP. Så går lite på nålar här hemma just nu och önskar så att hon får bra med både antal ägg och bra kvalitet.

När jag var till gyn igår så bad jag henne på samma gång mäta slemhinna och se hur folliklarna såg ut. Slemhinnan var 7 mm nu redan så den är redo att få sig ett litet ägg

Låter bra! Oj vad snabbt det går. Jag är så avis som själv får göra återföring I slutet av februari som tidigast. :)
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-01-06 11:46:08 följande:

Ja de bra att känslorna får komma ut för att sedan ta nya tag. De är så energikrävande att behöva kämpa så länge. Och alla steg är så stressande och oroande och de kommer de nog va tills man föder en vacker dag.

Hoppas att vi alla får uppleva det 2021!

Ja tror dem väntar tills en normal mens kommer emellan och det är nog bäst men förstår man blir otålig till slut.

Clemmentina, för mig blir det hysto imorgon för att ta bort ytterligare av det som är kvar av skiljeväggen. Snarare är det nu tjockare i taket då. Så hoppas för övrigt att allt ser ut fint i livmodern dvs inga polyper eller andra konstigheter känner inte jag orkar med sånt haha.

Hur gick det med din hysto? Allt såg bra ut? Jag har en hysteroskopi nu på lördag och är så spänd att de hittar något som inte ska va där.
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-08 13:02:28 följande:

Ja det är en evig väntan på att få börja,man tycker att alla andra kommer igång så snabbt,haha när man väntar själv på sin nästa behandling. Men jo för oss gick det verkligen undan.

Hoppas att ni har tur med er denna gång <3 Ni börjar från början igen eller hur? Inte några små eskimoer i frysen?

Tack!

Nä, vi hade ju plötskigt en otrolig tur sist och har 4 små eskimåer i frysen nu så det är därför det blir återföring i slutet av februari .

Men Ryssland har annorlunda behandlingsplaner plus att jag måste söka nytt visum, därav den långa väntan. Och om embryot inte fäster då i februari blir det minst 2 månader till att vänta, troligtvis ERA test då. Så det tar säkert till slutet av sommaren att sätta in 4 embryon. Inte alls som i Sverige att man sätter in en varje månad.
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-01-08 10:44:28 följande:

Jaha de va de läkaren sa igår efter ja vaknat upp att dem hade standby i 3 veckor nu något jag fattade inte riktigt allt just då märker ja nu haha. Ja då var det lika bra de blev så. Allt gick annars bra dem tog bort lite till av de som var kvar.

Hoppas de sjunker så man slipper skrapning åtminstone. Men då lär vi nog starta i samma veva. Ja behövde inte ta progynon tabletter denna gången skulle däremot ta provera om 7 dagar för att få tidigare blödning, slemhinnan va tydligen lite tjockare fast de va CD8 och jag i princip inte blödde mer.

Det var säkert bra att slemhinnan var tjock!! Därför finns det ingen anledning att fortsätta med Progynon utan du kunde få Provera tidigare.

Jag var inne i dag för hysto. Allt såg bra ut så vi fortsätter enligt plan. Skönt!
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-01-09 17:21:16 följande:

Ja de va ganska skönt att slippa ta dem. Men tänkte mer om de blir så varje månad att den kanske är för tjock hela tiden men de va inget dem sa men jag började tänka på de i efterhand.

De va skönt att höra! Då gör ni insättning i februari?

Alltså, slemhinnan kan knappt vara för tjock för insättning. Så jag tror du kan vara lugn!

Preliminärt insättning i veckan som börjar 28 februari, men jag ska göra en träningscykel nu för att se hur jag reagerar på östrogen (det blir återföring i en medicinerad cykel nämligen). Ska göra UL runt 20/1. Då bestäms datum för återföringen och jag får hela min behandlingsplan inför densamma.
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-09 16:05:53 följande:

Ah så var det ja :) Härligt med 4 små eskimåer! Men kanske bra ändå att de inte bara sätter in på löpande band,fast man tycker att väntan är olidlig så är det kanske skönt att det görs detta test emellan FET:en,om det nu skulle bli så att det inte lyckas nu. Men jag håller mina tummar <3

Är inte så insatt i detta ERA test,måste googla! :D

Det är ett test för att bestämma hur många dagar efter ÄL/progesteromstart slemhinnan är mest mottaglig för ägget. Till exempel så sätter man in ett 5-dagars embryo normalt vid ÄL+5, men hos vissa är det bättre att sätta in ÄL+4 eller ÄL+6 i stället. Dock har studier visat att de flesta kan bli gravida ändå, även om man inte satt in just den "optimala" dagen.
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-01-10 09:29:06 följande:

Okej va bra kan ja lugna mig med de :)

Va skönt att veta lite datum när saker ska hända ändå. Håller tummarna för er. Vi får se när vi kommer igång då nu när dem hade standby.

Ja, många av oss får ju vänta lite iom coronatider. Men det löser sig och i femårsperspektiv är det mindre viktigt. Jag hoppas vi båda väntar barn innan sommaren :).
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-01-10 09:29:06 följande:

Okej va bra kan ja lugna mig med de :)

Va skönt att veta lite datum när saker ska hända ändå. Håller tummarna för er. Vi får se när vi kommer igång då nu när dem hade standby.

Ja, många av oss får ju vänta lite iom coronatider. Men det löser sig och i femårsperspektiv är det mindre viktigt. Jag hoppas vi båda väntar barn innan sommaren :).
    Clemmentina skrev 2021-01-09 08:51:51 följande:

Skönt att höra att det gick bra med hyston och att du slipper äta en massa Progynon utan får Provera istället. Kommer inte behöva skrapning...det var snarare tal om cellgifter men det ville jag inte ta. Hoppas på start i februari/mars. Har ju börjat med fler tillskott så det känns ju bra att hinna äta de lite längre. Hoppas du inte känner av hyston! :)

Clemmentina, ger de inte dig bara cytotec? Eller är det det som du menar med cellgifter? Det är bra att få bort resterna inom en rimlig tid, annars riskerar man inflammationer. Och så kan ju en rest sitta fast så hårt att den inte kan komma ut av sig självt. Så var det för mig, hade en ingående blodåder som höll den kvar. Visserligen var jag i vecka 17.
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-10 18:10:50 följande:

Ah ok sedär och intressant att de kan se det!  Tror tyvärr inte jag kommer få svar på nått sånt av min biopsi av livmoderna jag tog för en vecka sen, men om det inte spelar så jätte stor roll i slutändan i de studier som har gjorts som du skriver så är det väl som det är med det. jag hoppas på att mitt provsvar visar en frisk livmoder för ett litet ägg iallafall

Vi håller tummarna! Det gör det säkert!
  • AndraSladdis
    Sussna85 skrev 2021-01-11 22:07:18 följande:

Men jo! De ringde från kliniken idag. Min donator hade så många och fina ägg redan så det blir ÄP på onsdag och ET för min del på fredag denna vecka redan! Herregud.

Men med den inställda färjturen pga av blåsten i färskt minne, då sist vi skulle iväg till kliniken, så oroar jag mig en aning för imorgon natt. Det blåser som FAN här nu igen,hoppas att det mojnar tills imorgon natt då vi ska iväg första turen för veckan :/

Fantastiskt roligt! Jag tänker att de kanske kan vänta någon dag med ET i värsta fall, och sätta in tredagars i stället för tvådagars. Lycka till!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020