• AndraSladdis

IVF hösten/vintern 2020

Chajsa skrev 2021-02-04 12:46:42 följande:

Åh beklagar ditt öde också :( så fruktansvärt att behöva vara med om detta. Har du redan gjort ivf- försök i Sverige?

Ja, graviditeten som jag avbröt i Sverige kom från IVF I Sverige. Eftersom det var en kromosomavvikelse och jag är 40+ så ville vi nu testa embryona och det kan man inte göra i Sverige (om man inte har en dokumenterad genetisk risk och det har inte vi).
  • AndraSladdis
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Väldigt tydligt! Grattis och håller tummarna att det går hela vägen!!
  • AndraSladdis
    Ivf2020 skrev 2021-02-18 21:39:44 följande:

Hur lång tid tog det för er att få tillbaka mensen efter ma? Enl. "planerad" mens ska den komma i dagarna, 4 veckor sen jag tog cytotec med :( fick idag något kopiöst, rent ut sagt förbannat stora flytningar? Fattar noll.. Kroppen gör mig inte klok, blir väl snart flint med allt dragande i håret..

Kanske ägglossade du? I så fall kommer mens om ett par veckor. Det kan vara så olika. Tog 6 veckor för mig att få första mensen men då hade jag rester kvar och småblödde lite hela tiden
  • AndraSladdis
    Enkeli skrev 2021-03-07 14:14:46 följande:

Tack snälla! Jag kräktes nyss första gången för idag, börjat må illa sen 3-4 dagar så jag kräks från lunch till kväll några gånger. Så jäkla jobbigt om detta är missfall. Är detta graviditet så tar jag detta såklart på ett annat sätt. Då är det inga problem! Tiden går såååå sakta så sakta. När människan inte vet om man ska bearbeta sorgen eller ha glädje, det är så fruktansvärt då

Illamående är inget missfallstecken såvitt jag vet, utan det låter som ett gravidsymptom. Sen kan hcg vara kvar i kroppen ett tag oavsett, så man kan inte helt utesluta missfall. Men hoppas att det är en därinne!
  • AndraSladdis
    Enkeli skrev 2021-03-13 00:14:56 följande:

Tack för pepp! Redan nu mår jag bra. Kan äntligen andas och känns som blodet cirkulerar igen i ansiktet, kan äta och vara utan illamående. Det här har varit fruktansvärt, önskar ingen behöver gå genom detta.

Så tråkigt att läsa om ditt MA. Läser en hel del här fast jag inte skrivit så mycket. Hoppas ni hittar en bra väg framåt.
  • AndraSladdis

Har inte varit så aktiv i tråden på sistone då det varit en massa väntan för mig. Läser dock en hel del.

Men nu är FET planerad för tisdag! Hoppas så att det blir äntligen av nu efter flera månaders väntan, att det sista ultraljudet ser bra ut, embryot klarar upptiningen och så. Förväntansfull! :)

• AndraSladdis
    GlitterLina skrev 2021-03-12 00:01:36 följande:

Idag va vi på möte på IVF kliniken

Vi ville prata lite jag & sambon ihop med läkarn för å se om vi får bättre beslut. Om vi bestämmer oss för att göra en ny ivf omgång så blir det nog isf att köra på att de sätter in 2 st, som isf liggat i embryo glue. Och kanske sänka dosen på Gonal f eftersom jag blev sjuk i överstimulering..

Men vi har ännu ej bestämt oss..

Det går att frysa alla äggen och inte göra någon färskåterföring. Då får man en annan triggerspruta än Ovitrelle, och man kan helt säkert undvika överstimuleringen. Så gjordes för mig när kliniken var rädda för att jag skulle bli överstimulerad. Då fick jag göra FET i nästa cykel. Fråga din klinik om det alternativet, om du känner dig orolig för att bli överstimulerad. Kram!
  • AndraSladdis
    GlitterLina skrev 2021-03-14 10:10:51 följande:

På tisdag :) spännande

Håller tummar för dig

Tack!
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-03-14 10:20:49 följande:

Åh så härligt att det snart är dags :) håller tummarna att allt ska gå bra :)

Tack! Visst ruvar du själv nu?
  • AndraSladdis
    Annna84 skrev 2021-03-14 15:33:26 följande:

Jag håller tummarna!! Visst har ni testat era embryon med PGA eller vad det heter? Gör ni behandlingen utomlands?

Ja, vi testade embryona. Det är bra för att man vet de är genetiskt ok, men å andra sidan är det ändå ett litet ingrepp på embryot som det måste klara av.

Ja, vi går i Ryssland.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020