• AndraSladdis

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2021-03-24 13:17:00 följande:

Äggplock gjort! De tömde en massa blåsor men det blev dessvärre ?bara? 8 ägg den här gången med. Samma som en annan gång alltså! Nu hoppas jag verkligen att många blir befruktade och delar sig som de ska. Har rejält ont den här gången så nu blir det vila! Tack för alla hejarop! :)

Skönt att ha det gjort, och hoppas på många befruktade!
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-03-25 15:59:16 följande:

Det sa att det var okej att jag ringde och det gjorde jag. Inga sura miner! :) Fick veta att 6 av 8 ägg befruktades vilket var mycket bättre än tidigare gånger (då 3 av 8 och 3 av 6 blev befruktade).,

Vilket bra resultat! Hoppas på flera till frysen nu.
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-03-31 19:31:49 följande:

Åh tackar som frågar. <3 Det blev två blastocyster till frysen. Hade hoppats på någon till men är såklart nöjd med detta. Nu hoppas jag de klarar att tinas också: Återföring preliminärt i mitten av maj.

Vad bra ändå med två blastisar! Håller tummarna för FET i maj. Jag kanske också gör det i maj, inte bekräftat ännu.
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-04-01 12:03:55 följande:

Tack, det är det absolut. När får du veta när ni får göra återföring?

Nån gång "i dagarna" ska jag få behandlingsplanen. Sen ska ju allt se bra ut innan så vi får göra återföringen. Hoppas så att det inte blir inställt den här gången åtminstone!

Fast ett plus för oss båda skulle ju vara roligt såklart .
  • AndraSladdis
    GlitterLina skrev 2021-04-03 21:57:03 följande:

Ikväll tog jag första dosen av sprutan Menopur

Lycka till med stimuleringen! Hoppas det går lika bra som sist.
  • AndraSladdis
    Ivf2020 skrev 2021-04-30 12:35:20 följande:

Förstår att ni är nyfikna, och tro det eller ej.. Där inne låg det en liten krabat med ett hjärta som slog. 12mm stor.. Nu är de hemska väntan till v 12, sen kanske jag med slappnar av.. Hoppas så väldigt att dett går vägen..

Vad himla roligt! Grattis!!
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-01 22:18:32 följande:

Tack snälla! Nu ruvar jag

Lycka till med ruvningen! Har lite liknande historia som din så kommer att följa med spänning.
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-02 21:19:15 följande:

Berätta gärna! Jag är så dålig på att navigera i sidorna här, ibland råkar jag skriva till mig själv osv. haha! ruvar du också?

Jo, vi lyckades också vid första återföringen våren 2020 men fick avbryta i v17 för att barnet inte hade klarat sig. Nu har vi gjort en ny IVF och väntar på att få göra första FET från den, planerad i mitten av maj (fingers crossed). Så är inte ruvare, men förhoppningsvis snart.

Jag hoppas också att oddsen ökar när man blivit gravid en gång.

Håller tummarna för dig!
  • AndraSladdis
    Chajsa skrev 2021-05-04 12:35:07 följande:

Åh jag beklagar vad ni varit med om också, så grymt och omänskligt att vi tvingats uthärda detta. Jag hoppas verkligen att våra odds är bra- en av sakerna de väger in i sannolikheten att lyckas är ju tidigare behandlingsframgång. Jag är lite stressad inför sommarstängning av kliniken och att jag inte ska hinna en ny ivf om denna inte lyckas. RD 3 nu, tänkte tjuvtesta på RD 10 kanske (om inte mensen kommer i helgen...). Senast testade jag positivt på kvällen på RD 8. När blir FET för dig, nu nästa ägglossning? Vad är orsaken till att ni gör IVF? Vi har oförklarad i princip men min man har också spermierörlighet i nedre normalspannet.

Heja heja hoppas vi har tur nu!!! <3

Oj, jag testade positivt på RD7 sist så ganska lika. Jag kör en stimulerad cykel, så utan ÄL. Ska ha progesteronstart nu i helgen, det motsvarar ÄL. Är också stressad för sommarstängningen, kommer inte hinna med en ny FET innan dess.

Men hoppas att vi slipper fler FET ;).

Ja, och vi gör IVF pga ålder, jag är 41, och att vi försökte ett tag naturligt utan plus. Inga andra kända problem.
  • AndraSladdis
    AndraSladdis skrev 2021-05-04 23:41:07 följande:

Oj, jag testade positivt på RD7 sist så ganska lika. Jag kör en stimulerad cykel, så utan ÄL. Ska ha progesteronstart nu i helgen, det motsvarar ÄL. Är också stressad för sommarstängningen, kommer inte hinna med en ny FET innan dess.

Men hoppas att vi slipper fler FET ;).

Ja, och vi gör IVF pga ålder, jag är 41, och att vi försökte ett tag naturligt utan plus. Inga andra kända problem.

Och håller såklart tummarna för alla i tråden inte enbart vi två :).
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020