Dhalia skrev 2021-03-10 19:09:42 följande:
Ja speciellt om man är på den rätta sidan av statistiken;) Aa de va så dem satte betyg på dag 2 vet inte hur dem bestämmer sen på blasto, vet en del har typ betyg med bokstäver sen, har aldrig fått blasto så har ingen koll där haha. Förmodligen, lät ju verkligen som de va svårt att säga hur de ska gå, så kan hända flera såg bra ut på dag 2 och man bara valde en på känsla. Tyckte de va lite bättre på Livio då dem för tillbaks dag3 då ser man lite mer i utvecklingen och fragmentering. Men när man läser artiklar så är det inte så stor skillnad mellan lyckade graviditeteter på dag 2 eller dag3. Vi får hoppas detta tar sig nu en gång för alla :)
Ingen mens på gång än eller?
Så är det ju! Till mig har de aldrig sagt något om kvalitet. När jag fick tillbaka en blastocyst sa det att det har ett toppembryo helt utan fragmentering (men fick sen veta att det fanns fragmentering tidigare i processen). Sist fick jag tillbaka ett tvådagars och fick höra att det var det som såg bäst ut. Tänker att om det fanns vetenskapliga belägg för att tredagars var mycket bättre så hade Sahlgrenska kört på det med. Klart det ska ta sig nu! :)
Ingen mens än men har rejält med mensvärk här ikväll.